بیانیه سازمان بسیج اساتید دانشگاه های استان گیلان/

حماسه ۹ دی، سیلی محکمی به فتنه گران و اربابان آنها بود

در ۹ دی سرانجام پس از روشن شدن موضوع انتخابات و ماهیت اصلی فتنه گران، ملت ایران در پی حوادث بعد از انتخابات و هتک حرمت عاشورای حسینی، به خیابان ها آمده و با حضور حماسی و خروشان خود فتنه گران را به عقب راندند.

حماسه ۹ دی، سیلی محکمی به فتنه گران و اربابان آنها بود

به گزارش هشت دی ، بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان گیلان به مناسبت حماسه ۹ دی و حضور آگاهانه مردم گیلان در ۸ دی ۸۸ بیانیه ای را منتشر کرد؛

بسمه تعالی

دفتر تاریخ هر ملتی پر است از فراز و نشیب های تاریخی و روزهای به یاد ماندنی و تلخ و شیرینی که سرنوشت یک ملت را در طی سالیان دراز رقم زدند و زمینه را برای پیوند نسل ها و یکی شدن دل ها فراهم کردند. روزهایی که موجب شدند مردمان یک سرزمین اتحاد، یکپارچگی و یگانگی را تجربه کنند و آن روز را از بستر محدود تاریخی و زمانی خود خارج سازند و به آن روح جاودانگی و پایداری ببخشند و در بستر نامحدود و بیکران تاریخی به جریان بیاندازند. در کشور ما نیز کم نیستند روزهایی که از آن به عنوان روزهای تاریخی و سرنوشت ساز ملت ایران یاد می کنند. روزهایی همچون ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، ۱۲فروردین ۱۳۵۸، سوم خرداد ۱۳۶۱ و… از جمله روزهای تاریخی و سرنوشت ساز در تاریخ کشور ما محسوب می شوند. هشت سال دفاع مقدس که تک تک روزهای آن یادآور حماسه آفرینی و تاریخ سازی بهترین فرزندان این سرزمین می باشد. روزهایی که همواره در دفتر تاریخ این مرز و بوم باقی می مانند و هیچگاه از یاد و خاطره ایرانیان در گذر از تاریخ پاک نمی شوند.از این رو روزهایی دیگری هست که کام ملت ایران را تلخ کرده باشد که یکی از آنها فتنه سال ۱۳۸۸ پیرامون انتخابات ریاست جمهوری بوده است .

در واقع فتنه سال ۸۸ برآیند همه فتنه‌هایی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده است و با هدف در هم کوبیدن یا انحراف این نظام مقدس در فضای داخلی و بین‌المللی علیه انقلاب دنبال شده بود و به صور مختلف فعالیت می‌کردند.

با مرور مسایل پس از انتخابات بخصوص در فاصله‌ ۸ ماهه‌ تیر تا بهمن ۱۳۸۸ این نکته کاملاً ثابت می‌شود که پیوند روشنی میان به صحنه‌آمدن همزمان اصحاب فتنه در ایران و سران دولت‌های غربی وجود داشته است. جریان خارجی و داخلی فتنه با توهم موفقیت، هرچه را که در درون‌ داشت، بروز داد. در واقع در فتنه ۸۸ همه دارایی جریان به صحنه آمد چرا که آنان تردیدی در پیروزی خود بر انقلاب نداشتند. اما این اشتباهات و توهمات این جریان با تدبیر رهبری و هوشیاری از سوی مردم بی‌جواب نماند و انتخابات نهمین دوره‌ی ریاست جمهوری با دو وجهه‌ی سلب و ایجاب، رأی آری بود به تمام اسلام و انقلاب و رأی نه بود به تمام جریان‌های سیاسی تجدید نظر طلب و وابسته به نظام سلطه و به راحتی می‌توان زوال اندیشه‌ی اصلاح طلبی آمریکایی را در آن به طور تمام قد مشاهده کرد و عبرت گرفت و ما ملت ایران نیز بایستی بدانیم و هوشیار باشیم که در هر دوره‌ای امکان نفوذ و انحرافی دیگر وجود دارد.

سرانجام پس از روشن شدن موضوع انتخابات و ماهیت اصلی فتنه گران ملت ایران در پی حوادث بعد از انتخابات و هتک حرمت عاشورای حسینی، به خیابان ها آمده و با حضور حماسی و خروشان خود فتنه گران را به عقب راندند.حماسه مردم در ۹ دی، سیلی محکمی به فتنه گران و اربابان آنها بود و در ۲۲ بهمن نیز مردم حرکت خود را تکمیل کردند و وفاداری خود را به نظام اسلامی و مقام معظم رهبری نشان دادند.برای مقابله با جریانات فتنه مهم ترین شرط و مساله داشتن بصیرت و قدرت تشخیص حق از باطل است.بحمدلله ملت هوشیار ایران در عرصه های مختلف بصیرت و آگاهی همه جانبه خود را نشان داده اند و رسالت خود را به خوبی ایفا کرده اند.

مردم قهرمان و شهید پرور استان گیلان نیز هوشمندانه و با بصیرت یک روز جلوتر از سایر استانها یعنی در ۸ دی ماه ۱۳۸۸ ،بار دیگر ولایت مداری و دینداری خود را به منصه ظهور گذاشتند و ثابت کردند در این راه از هیچ تلاشی مضایغه نخواهند کرد.

از این رو با فرارسیدن این روز تاریخی ما اساتید بسیجی دانشگاه های استان گیلان به همراه آحاد ملت آمادگی خود را جهت حضور درراهپیمایی ۸ دی سال ۱۳۹۵ اعلام نموده و از همه اقشار ،گروه ها ، نهاد ها ،سازمانها و ادارات و عموم مردم دعوت به عمل می آورد تا در این حرکت انقلابی حضور به هم رسانیده و با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران تجدید پیمان نمایند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه