روز شمار تاریخ ترور در ایران / 24 آذر؛

شهادت ۳۱ ایرانی در عملیاتهای تروریستی مختلف در سراسر کشور در ۲۴ آذر

۲۴ آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۱ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۶۶ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۳۱ ایرانی در عملیاتهای تروریستی مختلف در سراسر کشور در ۲۴ آذر

به گزارش هشت دی، ۲۴ آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۱ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۶۶ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر است:

عابدین صفرزاده ۱ فروردین ماه ۱۳۳۴ در رشت متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که محافظ بانک بود در رشت ترور شد و به شهادت رسید.

احمد اقتداری عیسی آبادی ۲ ابان ماه ۱۳۳۳ در استان اصفهان متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در اشنویه در یک حمله تروریستی به شهادت رسید.

احمد جمشید مقتدر ۲۴ خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۰ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله احمدی زاده شغوئی ۲ مرداد ماه ۱۳۳۸ در استان هرمزگان متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در اشنویه در یک حمله تروریستی به شهادت رسید.

حیدرعلی الماسی ۱ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان زنجان متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که دانش آموز بود در سقز در یک حمله تروریستی به شهادت رسید.

لطفعلی باباخانی ۹ اسفند ۱۳۳۹ در استان زنجان متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۱  در سقز در یک حمله تروریستی به شهادت رسید.

محرم نوروز پورصمصام اکبری ۳ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۴ آذر ما ه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در کوی شربت زاده تبریز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین نوروزی ۱ فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان اصفهان متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید کمال حسنی ونهری ۱۷ مهر ماه ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالحسین حق شناس ۷ مهر ماه ۱۳۲۹ در استان گیلان متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی کارمند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود در رشت ترور شد و به شهادت رسید.

مهدی پزشکی ۵ مرداد ماه ۱۳۴۴ در استان زنجان متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که دانش آموز بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حبیب تنهایی در سال ۱۳۰۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در شاهین دژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد دشتکی ۱ آبان ماه ۱۳۴۵ در استان زنجان متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که دانش آموز بود در در منطقه میرده سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 غلامحسین زحمتکش در سال ۱۳۲۱ در استان گیلان متولد شد. وی روحانی و نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن گیلان  بود. ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۱ به همراه عبدالحسین حق شناس از نیروهای فعال و انقلابی رشت به سمت انبار چوب در سراون می رفتند. آنها در خیابان منظریه رشت در ساعت ۲ همین روز مورد حمله منافقین قرار گرفتند. در این جنایت ۴ گلوله به شهید زحمتکش و ۱۷ گلوله به شهید حق شناس اصابت کرد.  شهید زحمتکش در سال ۱۳۲۱ در شهر خمام از توابع شهرستان رشت متولد شده بود.

محمد شاهی ۱۲  آبان ماه ۱۳۱۹ در  استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در شاهین دژ در زیدکندی ترور شد و به شهادت رسید.

خلیل گشنی ۱ بهمن ماه ۱۳۴۳ در استان زنجان متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رمضان اسلامی ۲۰ بهمن ماه ۱۳۴۲ در استان مازندران متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله تروریستی به شهادت رسید.

مرتضی آجرلو ۱۴ بهمن ماه ۱۳۴۵ در استان قزوین متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله تروریستی به شهادت رسید.

عبدالامیر جهانگیر پور ۲۴ آذر ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در دیواندره و در روز  تولد خود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر حبیبی ۱۲ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان گیلان متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که دانش آموز بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر تقی یارنانی ۲۵ دی ماه ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پلیس راه سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول عبدلی ۱ مرداد ماه ۱۳۴۰ در استان گلستان متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شهادت رسید.

صفر کریمی متولد ۷ تیر ماه ۱۳۴۲ استان همدان بود و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی کادر ناجا بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعلی مسعودیان ۲ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین میر احمدی در سال ۱۳۳۹ در استان مازندران متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی محمد هوشنگی ۱۰ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۲ در در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامحسین کیانی ۱ آبان ماه ۱۳۳۹ در استان گلستان متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا صباحی باویل علیائی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۴ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

داریوش باقریان ۱ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان مازندران متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۴  در حالی که سرباز وظیفه بود در  محور بانه سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید محمود موسی نژاد ۱ تیر ماه ۱۳۴۵ در استان قم متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله به شهادت رسید.

قنبرعلی صمدی ۲۵ اسفند ماه ۱۳۴۷ در استان قزوین متولد شد و ۲۴ آذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه