نماینده فومن و شفت در واکنش به حادثه قطار سمنان:

از پیگیری های مسئولان تشکر می کنم / مسئولان اجازه تکرار حوادث مشابه را ندهند

نماینده فومن و شفت، ضمن تشکر از رئیس جمهور و رئیس مجلس برای پیگیری حادثه سمنان نوشت: مسئولان اجازه تکرار چنین حوادثی را ندهند.

از پیگیری های مسئولان تشکر می کنم / مسئولان اجازه تکرار حوادث مشابه را ندهند

به گزارش ۸دی، محمدمهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت، ضمن پیامی واقعه ی تصادف دو قطار در سمنان و کشته شدن تعدادی از هموطنان را تسلیت گفت. متن پیام حجت الاسلام افتخاری به شرح زیر است:

بسم‌ الله‌ الرّحمن‌ الرّحیم

حادثه دردناک و تأسف برانگیز شهادت مظلومانه دهها نفر از زائرین عتبات عالیات در عراق موجبات تأثر و تألم خاطر شدید اینجانب گردید که امید است وزارت خارجه و دستگاه های ذی ربط با رسیدگی به مجروحین حادثه و تعیین وضعیت و شناسایی شهدای این جنایت تروریستی اقدامات لازم را معمول دارند. لذا ضمن محکومیت این حمله تروریستی، اعلام می کنم که این رفتار مزدوران صهیونیسم و استکبار جهانی، بیانگر اوج ذلت آنان در مقابل اقیانوس عظیم و سیل خروشان زائرین اربعین حسینی ( علیه السلام) می باشد.

اما حادثه دلخراش و فاجعه تلخ تصادف دو قطار مسافربری در محور دامغان – سمنان که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مسافران و زوّار عزیز حرم مطهر امام رضا (ع) گردید، ما را با غمی مضاعف دمساز کرد.

سوانحی از این دست در کشور ما کم نیست که البته در بسیاری از موارد طبیعی است و احیاناً ناشی از قصور و تقصیر!!، ولی به هر حال بر مسئولان ذی ربط است که با تدبیر و برنامه ریزی و جدیت برای پیشگیری از این حوادث و به حداقل رساندن آن تلاش کنند و اگر قصوری نیز بوده است اجازه تکرار آن را ندهند و با تقصیر و مقصر نیز برخوردی جدی و البته عادلانه شود.

در این مورد خاص به طور ویژه از ریاست محترم جمهور تشکر می کنم که علی العجاله دستور پیگیری شایسته دلایل سانحه را از دستگاه های مسئول به ویژه وزیر محترم راه و شهرسازی و خدمت رسانی به آسیب دیدگان از طریق  وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را صادر فرمودند.

از ریاست محترم مجلس، جناب آقای دکتر لاریجانی که مأموریت پیگیری موضوع را طی نامه ای از کمیسیون عمران مجلس خواستار شده اند نیز تشکر نموده و انشالله اینجانب به عنوان عضو کمیسیون عمران مجلس با هماهنگی با ریاست محترم کمیسیون عمران، جناب آقای دکتر رضائی و اعضای محترم آن ، همه تلاش خود را به کار خواهیم بست که در اسرع وقت با کارشناسی دقیق حادثه مذکور، تمام شواهد و ارزیابی کمیسیون طی یک گزارشی هفته آینده در صحن علنی مجلس قرائت شود. امید است که با اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه، مردم ما در آینده کمتر شاهد چنین فاجعه خسارت باری باشند.

اینجانب به عنوان عضو کمیسیون عمران و خادم ملت در مجلس شورای اسلامی ، این حوادث جانسوز را به محضر بقیه‌الله الاعظم ارواحنا له الفدا ، رهبر معظم انقلاب و خانواده محترم جانباختگان و عموم مردم کشورمان تسلیت می‌گویم. از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای همگان و صبر و اجر برای بازماندگان و شفای عاجل برای بیماران و مجروحان مسالت می‌کنم.

محمدمهدی افتخاری
عضو کمیسیون عمران و
نماینده مردم غیور شهرستانهای فومن و شفت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه