امام جمعه ماسال:

چرا برای اغنیا قانون را نمی‌بینیم اما ضعفا را می‌خواهیم خفه کنیم / کسی حق توهین به نمایندگان خبرگان را ندارد

امام جمعه ماسال با اشاره به استقرار خانواده شاندرمنی در چادر اظهار داشت: ما زورمان به ضعفا می رسد. چرا برای اغنیا قانون را نمی بینیم اما ضعفا را می‌خواهیم خفه کنیم.

چرا برای اغنیا قانون را نمی‌بینیم اما ضعفا را می‌خواهیم خفه کنیم / کسی حق توهین به نمایندگان خبرگان را ندارد

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، حجت الاسلام سید هادی موسوی امام جمعه ماسال در خطبه های نماز جمعه این هفته ماسال با اشاره به ۵ آذر روز تشکیل بسیج مستضعفین گفت: در آن روز که امام راحل (ره) فرمان تشکیل این شجره طیبه را داد نمی توانستیم برکاتی که در پی خواهد داشت را تصور کنیم.

امام جمعه ماسال ورود بسیج در همه عرصه ها را برکت زا دانست و تاکید کرد: امام راحل ما با همه درجات معنوی خود نگفت که من می خواهم با عارفان و سالکان و زاهدان محشور شوم بلکه فرمود افتخارم این است که خود یک بسیجی ام و از خدا می‌خواهم که مرا با بسیجیان محشور کند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان اظهار داشت: رهبری فرمودند خطری که بسیج را تهدید می کند نفوذ و ایجاد خطوط موازی با بسیج است. همچنین ایشان در خصوص تمدید تحریم های آمریکا، در صورت عملی شدن و تصویب نهایی این مصوبه، آن را نقض قطعی برجام دانستند و واکنش جمهوری اسلامی به آن را جدی قلمداد کردند.

نماینده ولی فقیه درجمعیت هلال احمر گیلان ضمن گرامیداشت هفتم آذر، روز وقف گفت: ما باید فرهنگ وقف را در جامعه گسترش دهیم. چرا که این دنیا رفتنی است و همین وقف ها می ماند. کما اینکه این مسجد وقف شد و حالا نماز و برنامه های مختلف در آن برگزار می شود.

امام جمعه ماسال با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) گفت: طبق معمول این چند ساله در این روز زیارت پیامبر (ص) از راه دور در ماسال برگزار می شود. این رسم خوبی است و همه مساجد شهرستان آن را برگزار کنند.

حجت الاسلام موسوی ضمن گرامیداشت ۹ آذر روز جهانی همبستگی با فلسطین اظهار داشت: دنیای امروز دنیای عجیبی است.الان ۶۰۰ روز است که ملت یمن زیر بمباران وهابی هاست. اخیرا کشتار مسلمانان در میانمار  مجددا شروع شده است. در همه کشورهای اسلامی همچون عراق و سوریه و یمن و افغانستان و… دارند کشتار می کنند اما این حامیان دروغین حقوق بشر مهر سکوت بر لب زده اند.

دستور رهبری مبنی بر خودنظارتی بر زمین مانده است / سفرهای خارجی نمایندگان مجلس چه نتیجه ای داشته است؟

وی افزود: چهار شنبه آتی شهادت امام رضا (ع) و روز مجلس است. مجلس خوب چند ویژگی باید داشته باشد. مهم ترینشان زنده بودن و پویایی و سلامت است. زنده بودن مجلس به وضع قانون خوب و نظارت صحیح و حضور فعال سیاسی نماینداگان در اتفاقات روز کشور و جهان است. بعضا مسایلی رخ می دهد که انسان احساس می‌کند خیلی رغبت به وقوع اتفاقات خوب در مجلس وجود ندارد. این بحث تحقیق و تفحص مجلس از سازمان های مختلف که حق مجلس است، ابتدا باید از خود مجلس انجام شود.

امام جمعه ماسال دستور رهبری مبنی بر خودنظارتی مجلس را مهم ارزیابی کرد و گفت: تا الان شده است که مجلس گزارشی از خودش به مردم بدهد؟ مگر رهبری نفرمودند خود نظارتی؟ چرا گزارشی به مردم داده نشد؟ این سفرهایی که برخی نمایندگان به کشورهای خارجی با پول بیت المال دارند چه دستاوردی برای نظام و انقلاب داشته است؟ آنها موکل ما هستند وظیفه شان گزارش دادن به ماست. چرا مجلس با طرحی که در این خصوص مطرح شد مخالفت کرد؟ چرا بعضی ها با تحقیق و تفحص از دارایی مسئولین مخالفت کردند؟ بگذارید مردم بدانند. این حق مردم است.

آدم احساس می‌کند عده ای برای دزدی و اختلاس مسابقه گذاشته اند / واکنش به استقرار خانواده بی بضاعت شاندرمنی در چادر

امام جمعه ماسال ضمن انتقاد از عدم اطلاع رسانی در خصوص برخورد با مختلسین گفت: درباره این اختلاس میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان نباید کسی پاسخگو باشد؟ آیا نباید کسی درباره دزدی ها و اختلاس ها به مردم گزارش بدهد؟ همه‌ی این موارد را داریم شیره مالی می‌کنیم و مشمول زمان میکنیم. آدم احساس می کند در این مملکت عده ای برای دزدی و اختلاس مسابقه گذاشته اند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به استقرار خانواده بی بضاعت شاندرمنی در چادر اظهار داشت: من به صورت مصداقی در این قضیه دخالت نمی کنم اما لب مطلب این است که خانواده‌ای نیاز به این دارد که مجوزی برای تغییر کاربری به او بدهیم که سرپناهی بسازد. ما زورمان به آن کسی که ضعیف و بدبخت است می رسد به این بهانه که زمینت کشاوری است و حق تغییرکاربری نداری. آقایان! همین مجلسی که قانون منع تغییر کاربری را صادر کرده است همین نمایندگان، مگر مزرعه نگرفتند که دانشگاه و کارخانه بسازند؟ بیایید من به شما نشان بدهم. حالا شرایط آن آقا در شاندرمن چطور است من کاری ندارم.

چرا برای اغنیا قانون را نمی بینیم اما ضعفا را می‌خواهیم خفه کنیم

وی افزود: چرا اینطور حرف را می‌زنیم. پری روز آمدند گفتند فلان کس یک ساختمانی در مزرعه اش ساخته آدمی که پدرش هم فوت کرده است. سازمان بازرسی آمده دارند پدرش را در می آورند که در مزرعه ساختمان ساختی. من منتطرم که ابلاغ حکم به این فرد بشود آن وقت خودم به شخصه پیگیری میکنم که؛ سازمان بازرسی! شما چشمت کجاست؟ در دل جنگل ویلا ساخته اند که اگر همان ویلا در شهر باشد میلیاردی قیمتش هست. تو کوری نمی بینی؟ چرا برای اغنیا قانون را نمی بینیم اما ضعفا را می‌خواهیم خفه کنیم. می خواهید جلوی خلاف را بگیرید جلوی این دزدهای  بیت المال را بگیرید.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان ضمن انتقاد از نحوه برخورد با ماجرای حقوق های نجومی گفت:  رهبر انقلاب فرمودند این حمله و هجوم به ارزش ها بود. نباید قوه قضائیه بررسی اش را مشمول زمان کند. باید گزارشش به اطلاع مردم برسد. چه کردند؟ آدم احساس یاس می‌کند وقتی می بیند اتفاقی نمی افتد. چقدر دارد هی دزدی می شود. نمی خواهم سیاه نمایی کنم. اما باید مردم آثارش را ببینند. بله من هم میتوانم طوری حرف بزنم که سر خودمان را کلاه بگذاریم.

می‌خواهید از فتنه گران حمایت کنید و کسی هم به شما حرفی نزند؟ / توهین به نمایندگان مجلس خبرگان قابل قبول نیست / بصیرت به سن نیست

حجت الاسلام موسوی با انتقاد از برخی نمایندگان مجلس عنوان کرد: شما به فلان نماینده مجلس خبرگان رهبری توهین و جسارت می کنی؟ می‌گویی جایگاه مال شما نبوده و سن شما اقتضا نمی کند؟ تو اشتباه گرفته ای. مرجع تشخیص اینکه چه کسی در چه جایگاهی باشد شما نیستی. بصیرت داشتن به سن و سال نیست. به قول رهبری اگر قرار باشد بگوییم انقلابی ها فقط آنها هستند که قبل از انقلاب بودند و جنگ را درک کردند آن موقع فقط ما پیرمردها می شویم انقلابی. این جوان‌ها از ما انقلابی ترند.

وی افزود: شما منتقدین خودت را تعبیر می کنید به جاهل و نادان؟ به کوتوله های سیاسی؟ این ادبیات صحیح است؟ خیال می کنید هرکس سنش بالاست حق دارد همه جا باشد؟ به سن است؟ به بصیرت است. در کربلا مرد ۷۰ ساله چون بصیرت نداشت در برابر حسین (ع) ایستاد اما طفل ۱۳ ساله چون بصیرت داشت در کنار امام شهید شد. درست حرف بزنیم.

امام جمعه ماسال توهین به نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را غیر قابل دانست و تصریح کرد: شما حق نداری به نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری  توهین کنی. اگر بنا باشد باب بی حرمتی باز شود سنگ روی سنگ بند نمی شود.  شما میخواهی از فتنه گر حمایت کنی بعد هم کسی به شما حرفی نزند؟  رهبری فرمودند فتنه خط قرمز ماست. امروز خط حق را برای ما ولایت و رهبری ترسیم می‌کند. هر کس بخواهد با این خط زاویه بگیرد عزیز ترین عزیز ما هم باشد مردم با او زاویه می‌گیرند.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه