رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گیلان:

بیش از ۱۷ هزار نفر از فرهنگیان گیلان عضو بسیج هستند / هدف ما خدمت رسانی و ترویج گفتمان انقلاب است

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گیلان گفت: ترویج گفتمان انقلاب و نقش آفرینی فرهنگیان در عرصه خدمت رسانی از برنامه های ما است.

بیش از ۱۷ هزار نفر از فرهنگیان گیلان عضو بسیج هستند / هدف ما خدمت رسانی و ترویج گفتمان انقلاب است

محمد هادی سرافراز در گفتگو با خبرنگار هشت دی، هدف از ایجاد بسیج فرهنگیان را تربیت مربیان آموزشی خواند و اظهار داشت: تربیت مربیان از اولویت های ما است تا این مربیان جامعه ی مخاطب خود را تربیت کنند، در حال حاضر ۴۶ مربی داریم که آموزش دیده اند و ۳۵ مربی نیز تحت آموزش داریم که در حوزه ی دین،  اخلاق و بصیرت افزایی آموزش می بینند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان از استقبال فرهنگیان در عضویت سازمان خبر داد و افزود: بیش از ۱۷۶۰۰ نفر از فرهنگیان استان گیلان عضو سازمان هستند که بیشتر فعالیت های آنها فرهنگی و علمی پژوهشی است و ما در این راستا در ارتباط با تربیت نسل آینده با هویت دینی و ملی جهت تحقق تمدن اسلامی فعالیت می کنیم.

وی برنامه ها و اهداف بسیج فرهنگیان را برشمرد و گفت: ترویج گفتمان انقلاب اسلامی با تاکید بر فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری و رسالت معلمان و فرهنگیان در آموزش علم همراه با معرفت دینی در بین مخاطبین و دانش آموزان از اهداف سازمان بسیج فرهنگیان است.

سرافراز اظهار کرد: ترویج فرهنگ اصیل اسلامی با تاکید بر مبانی دینی و رونق مساجد و نماز در بین نسل نو، تاکید بر رشد و شتاب علمی کشور، انقلابی گری و انقلابی ماندن و مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، احیای فریضه ی واجب و مهم امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه، مبارزه با فساد و تجمل گرایی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، نقش آفرینی فرهنگیان در عرصه ی خدمات رسانی به مردم و کاهش آسیب های اجتماعی،  ترویج روحیه ی بسیجی و ایثار و شهادت در میان جامعه ی جوان از دیگر برنامه های ماست.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان گفت: در این راستا دوره های توانمند سازی فرهنگیان تاکنون در تمامی شهرستان ها در شش ماهه ی اول سال گذشته برگزار شد که سعی کردیم در تمامی شهرستان ها نشست های بصیرتی داشته باشیم که بیش از ۸۶ مورد گزارش عملکرد از این نشست ها دریافت کردیم. همچنین برگزاری نشست های حلقات صالحین به صورت ماهانه در سطح تمام رده های ۳۳ گانه ی آموزش و پرورش از دیگر اقدامات و برنامه های این دوره هاست.

سرافراز از برگزاری اردو های سیاحتی و زیارتی و جشنواره ی علمی و پژوهشی خبرداد و تصریح کرد:  ۲ جشنواره که فراخوان مقالات آن ارائه شده در ۲۲ محور  در حال نگارش است ، در دهه فجر بررسی شده و برگزیدگان به مرحله ی کشوری راه پیدا می کنند همچنین در سال گذشته در این جشنواره مقام اول و سوم از استان گیلان بود.

وی در پایان با بیان اینکه سال گذشته ۱۶ مقاله ی فرهنگیان گیلان در جشنواره پذیرفته شد و در کتاب های علمی به چاپ رسید اظهار داشت: بیشتر موضوعات در رابطه با سند تحول آموزش و پرورش و اقتصاد مقاومتی بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه