مجری شبکه‌ی قرآن در گفتگو با 8دی:

مسابقات باید عامل انس با قرآن شود/ سطح داوری مسابقات زیباکنار عالی بود

مجری شبکه‌ی قرآن سیما گفت: سرلوحه‌ی مسابقات سخنان رهبر انقلاب است و این مسابقات باید باعث انس بیشتر مردم با قرآن کریم شود.

مسابقات باید عامل انس با قرآن شود/ سطح داوری مسابقات زیباکنار عالی بود

الهام غفاری حافظ کل قرآن کریم و مجری شبکه‌ی قرآن و معارف سیما و مجری سی و نهمین دوره‌ی مسابقات قرآن کریم در بخش خواهران در حاشیه مراسم اختتامیه‌ی این مسابقات در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: این مسابقات از ویژگی های خاصی برخوردار بود که یکی ازآنها برگزاری رشته ی معارف قرآن کریم است، که توجه به معانی ژرف آن سرلوحه‌ی مسابقات قرآن کریم قرار گرفت.

وی افزود: در سالهای قبل بخش مفاهیم قرآن کریم در مسابقات وجود داشت اما توجه به این بخش پر رنگ نبود، امسال در اولین روز مسابقات خواهران متسابقین رشته‌ی معارف با هم به رقابت پرداختند. به لطف خدای مهربان یکی دیگر از ویژگی های این مسابقات پخش مستقیم برنامه‌ی خواهران در بخش معارف از طریق شبکه‌ی قرآن سیما بود

غفاری با بیان اینکه فعالیت قرآنی بانوان به درستی مسطور است گفت: معتقدیم که این مسطور بودن به دلیل ضوابط شرعی به درستی انجام می شود. اما نباید از نقش آفرینی بانوان در ترویج فرهنگ قرآن کریم چشم پوشی کنیم. یک حقیقت بسیار بزرگ است که بیش از نیمی از جمعیت قرآنی کشور، بانوان هستند قطعا نقش بانوان در تربیت فرزندان نقش بسیار مهمی است همچنین در نقش مادری خواهری و همسری به خصوص دختران ما که مادران آینده‌ی این سرزمین هستند.

این حافط کل قرآن کریم با اشاره به اینکه یکی از نقاط ضعف مسابقات قرآن کریم عدم فعالیت رسانه در ترویج فرهنگ قرآنی توسط بانوان بود اظهار کرد: شبکه ی قرآن و معارف سیما با ویژگی ها و شاخصه هایی که برایش تعریف شده بود توانست به لطف خدا مجوز پخش از رسانه رشته‌ی معارف قرآن کریم خواهران را از آن خود کند تا به طور مستقیم از دریچه ی رسانه تقدیم حضور همراهان خوب رسانه شود و هموطنان خوب ما در سراسر کشور توانستند این بخش از مسابقات را ملاحظه کنند.

وی ادامه داد: از ویژگی های دیگر این مسابقات می توان به حضور شایسته‌ی مخاطبان خوبمان در سالنهای برگزاری مراسمات اشاره کرد و همچنین اطلاع رسانی خوب، حضور پرشور و بهره گیری از اساتید راهنمای حاضر در سالنها که توسط مخاطبین و متسابقین عزیز به صورت گسترده بهره گیری شد، نام برد.

غفاری با بیان اینکه بخش کمک داوران و آموزشیارانی که در کمیته های مختلف به صورت کارورز مسابقات را داوری و قضاوت کردند از شاخص های مهم سی و نهمین دوره ی مسابقات قرآن کریم بود گفت: با توجه به شناخت چند ساله که از شرکت کنندگان دارم میدانم که قراء و حافظین برای کسب رتبه در مسابقات شرکت نمی کنند بلکه میخواهند خود را ارزیابی کنند تا زمانی که به عنوان استاد، معلم و مربی  فعالیت کنند.

این حافظ کل قرآن ادامه داد: ما در مسابقات به دنبال تلاوت احسنت هستیم، سرلوحه ی مسابقات سخنان مقام معظم رهبری است. این مسابقات و این برنامه‌های قرآنی باید باعث انس با قرآن کریم شود. مسابقات دنبال چنین نتایجی است. متسابقین به واسطه‌ی اتصالشان به منبع عظیم قرآن کریم این مهم را به عنوان یک فضیله‌ی اخلاقی در مسابقات دنبال می‌کنند، به همین دلیل است که آنان دنبال کسب رتبه نیستند و خوشحال می شوند تا  دوستان دیگری  که کار و زحمت بیشتری کشیده اند در جایگاه ممتاز یا سطوح عالی  قرار بگیرند.

غفاری سطح داوری را بسیار عالی خواند و افزود: این داوران عزیز در مسابقات از اساتید برجسته‌ی حوزه، دانشگاه و از اساتید برجسته‌ی داوری قرآن کریم و اساتید رشته‌های قرائت و حفظ و همچنین رشته‌های مختلف قرآنی فعال هستند.

وی با بیان اینکه سطح داوری الان در سطح بسیار عالی قرار دارد گفت: در سی و نهمین دوره‌ی مسابقات قرآن کریم شاهد حضور سرپرست هیئت داوران در حفظ کل و قرائت تحقیق سرکار خانم نظری و در رشته‌ی حفظ ۱۰ و ۲۰ و همچنین قرائت ترتیل سرکار خانم نافذکلام که هر دو از اساتید پیشکسوت و با تجربه‌ی بخش خوهرانند، بودیم.

غفاری در پایان اظهار کرد: سطح داوری در سالهای برگزاری  واقعا مقبول بود اما امسال به لطف خدای مهربان، با چیدمانی که انجام شده بود سطح بسیار بالایی داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه