جانشین نیروی انتظامی استان گیلان در گفتگو با 8دی؛

۹۰ درصد ناهنجاری ها از روی ناآگاهی است/ جوانان به اصالت خود باز می گردند و دشمن شکست خواهد خورد

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گیلان گفت: کنگره‌ی ۸هزار شهید و مسابقات قرآنی، گیلان را در برابر آسیبهای اجتماعی واکسینه خواهد کرد.

۹۰ درصد ناهنجاری ها از روی ناآگاهی است/ جوانان به اصالت خود باز می گردند و دشمن شکست خواهد خورد

سرهنگ مهرداد مهرگان جانشین نیروی انتظامی استان گیلان صبح امروز در حاشیه‌ی سی و نهمین دوره‌ی مسابقات سراسری قران کریم در زیبا کنار، در گفتگو با خبرنگار ۸دی سطح این مسابقات را بالا دانست و اظهار داشت: در  روزهای حضور من  در این مسابقات، نظم و انضباط با شکوهی برقرار بود که شاهد آن بودم . امیدوارم شاهد ثمرات و دستاوردهای خوبی بعد از آن در سطح استان باشیم.

وی افزود: اگر فرهنگ قرآنی در جای جای استان گردشگرپذیر گیلان نهادینه شود، نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی، ناهنجاری های اخلاقی، اشاعه‌ی فرهنگ مهم امر به معروف و نهی از منکر و ترویج ارزشهای اسلامی در جای جای استان گیلان خواهد داشت.

مهرگان با اشاره به جدا شدن جوانان از قرآن و فرهنگ اسلامی گفت: جوانان دین گریز نیستند، ما در حوزه‌ی کاری خود شاهدیم که بسیاری از ناهنجاریها و آسیبها و حتی اشاعه‌ی مظاهر علنی فساد در بین ۸۰ تا ۹۰ درصد، از روی نا آگاهی و عدم اطلاع است. غالبا این تخلفات از روی نافرمانی و تجری کم اتفاق می افتد و پلیس بنا به وظیفه نسبت به کسانی که هتاکانه به اشاعه‌ی آن می‌پردازند برخورد خواهد کرد.

جانشین نیروی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه آنچه  مهم است ترویج بیشتر فرهنگ اصیل اسلامی، قرآنی و همچنین آموزه های دینی از پایه در سطح مدارس، دانشگاه، و جوانان است اظهار کرد: ما معتقدیم انسانها ذاتا میل به خوبی و نیکی دارند، اگر بتوانیم با روی باز و گشاده از این قشر استقبال کنیم بسیار موثر خواهد بود برای مثال در ایام محرم و شبهای احیا شاهد حضور همین قشر آسیب پذیر در این فضای فرهنگی هستیم. که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به فعالیت دشمن و ورود آن به باورهای اعتقادی و سبک زندگی فرهنگ نسل امروز گفت: در مقابل فعالیت دشمن، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی باید آموزه ها و فرهنگ اسلامی را تسری دهیم، نکته اینجاست که ما موفق خواهیم شد زیرا راه ما همان راه درست و راه قرآنیست. هر قدر هم دشمن بخواهد فعالیت کند، حتی اگر در مقطع زمانی، معدود جوانانمان را به سمت خود سوق دهد باز این افراد به اصالت و فرهنگ خود باز خواهند گشت و دشمن شکست خواهد خورد.

مهرگان در خصوص فعالیت پلیس در در اشاعه‌ی فرهنگ قرآنی اظهار کرد: پلیس علاوه بر اقدامات سخت افزاری، خود را مقید به تسری فرهنگ اسلامی و قرآنی در بین کارکنان خود می داند زیرا معتقد است، ما خود به عنوان کسی که  موظفیم  پیگیر و حافظ ارزشها باشیم باید در این زمینه از سطح خوبی برخوردار باشیم مجموعه‌ی نیروی انتظامی و عقیدتی و سیاسی معتقد است، باید به شدت  در زمینه ی فرهنگی و قرآنی ورود کرد  به عنوان مصداق ، بیش از دوهزار نفر از همکاران ما حافظ یک تا ده جزء قرآن کریم هستند.

جانشین نیروی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه امیدواریم با کمک در تسری فرهنگ قرآنی  برای پیشبرد سطح ارتقا، فرهنگ و بنیه‌ی دینی در جامعه قدم برداریم و موثر باشیم گفت:  توفیق بسیار بزرگ من در طول سال ۹۵ رویارویی با دو رویداد فرهنگی بزرگ که کنگره ی هشت هزار شهید استان و برگزاری سی و نهمین دوره ی مسابقات سراسری قرآن کریم می باشد که توفیق بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه ثمرات و دستاوردهای بسیار بزرگی بعد از کنگره ی شهدا در استان که نشات گرفته از ارزشها و خون مبارک شهدا بود بوجود آمد گفت: بعد از کنگره شهدا در سطح جامعه کاهش ناهنجاری های اخلاقی، حرمت گذاشتن توسط افرادی که شاید در گذشته غفلت میکردند شاهد بودیم. در سطح شهر با چهره های بسیار زیبا، ارزشی، منور و متدین که همان  تصاویر  شهداست مواجه بودیم که بسیار تاثیر گذار بود. مطمئن باشید که بعد از برگزاری این مسابقات شاهد طبعات مثبت این قضیه خواهیم بود.

وی تأکید کرد: این دو رویداد بسیار بزرگ ما را که یک استان گردشگر پذیر هستیم و به طبع با خرده فرهنگهای مختلف مواجه خواهیم بود واکسینه خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه