نماینده ادوار مجلس در گفتگو با 8دی:

جلب رضایت اصلاح طلبان بخشی از هدف دولت در معرفی وزرا / ملاک فتنه‌گر بودن وزرا فرمایشات رهبری است

نماینده لاهیجان در مجلس دهم گفت: ملاک فتنه گر بودن یا نبودن وزرای پیشنهادی تطابق آنها با فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

جلب رضایت اصلاح طلبان بخشی از هدف دولت در معرفی وزرا / ملاک فتنه‌گر بودن وزرا فرمایشات رهبری است

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در پاسخ به این سوال که وزرای پیشنهادی روحانی برای تصدی سه وزارتخانه برای شش ماه پایانی عمر دولت یازدهم از وزرای پیشنهادی در مجلس نهم بوده اند که نتوانستند رای اعتماد نمایندگان مردم برای کرسی وزارتخانه مطبوع خود را بگیرند، اظهار داشت: معرفی افراد در مجلس نهم با تفاوت هایی روبرو است که مجلس دهم تصمیمات متمایز با مجلس پیشین را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دولت، صالحی امیری را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرده بود، افزود: دولت اکنون صالحی امیری را برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد معرفی کرده و ممکن است اعتماد نمایندگان را برای تصاحب کرسی آن وزارت خانه کسب کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس نهم با بیان اینکه دانش آشتیانی برای وزرات علوم معرفی شده بود اما اکنون نظر دولت به معرفی آن در وزارت آموزش و پرورش است، گفت: دولت این بار با توجه به ترکیب خانه ملت و نیاز فعلی وزرا را پیشنهاد کرده است.

ندیمی با اشاره به اینکه رای‌ها در مجلس نهم نسبت به وزرای پیشنهادی متفاوت بود، اظهار کرد: سلطانی‌فر در مجلس نهم تنها با شش تا هفت رای کمتر برای تصدی وزارتخانه تایید نشد.

وی با بیان اینکه در خصوص صالحی امیری ابهاماتی مطرح شد و سپس در روزنامه ها از وی عذرخواهی کردند، خاطرنشان کرد: در آن زمان تمرکز مجلس روی همه‌ی وزرا بود و کثرت وزاری معرفی شده منجر شد تا تمرکز لازم نسبت به اعتماد دهی به وزرای پیشنهادی رعایت نشود.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه جمعیت سابق مجلس با تفکرات خاص به خودش بود اما اکنون تفکر جمعیت به دولت نزدیک تر است، افزود: وزرای پیشنهادی مسوولیت های دیگری داشتند که هم توانسته اند خودشان را معرفی کنند و هم توانسته اند سیاست خود را خوب تعریف کنند.

وی با بیان اینکه نظراتی که نسبت به این وزرای پیشنهادی مطرح بود اکنون مرتفع و اصلاح شده است، گفت: اکنون با گذشت مدت‌ها از عیب گیری‌ها، شبهات و معضلات و موانع مرتفع شده است.

ندیمی با بیان اینکه نمی‎توان اذعان کرد که شخصی در مجلس قبلی رای اعتماد کسب نکرده در مجلس کنونی هم رای اعتماد نمی‎گیرد، افزود: این همان مثالی است که ادعا می‌کنند اگر کاندیدایی در بین مردم رای نیاورد، بار دوم هم کاندیدا نشود چون رای نمی آورد!

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس نهم در پاسخ به این سوال که آیا معرفی وزرای اصلاح‌طلب برای کسب رضایت ارودگاه جناح چپ برای حمایت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از روحانی است یا خیر، افزود: همراهی کردن جناح‌ها بخشی از سیاست دولت مردان در ایران است و امکان ندارد مسوولان بلند پایه نسبت به افکار عمومی بی توجه باشند.

وی با بیان اینکه روحانی باید همراهان خود را راضی نگه دارد، ادامه داد: وزرای پیشنهادی همگی از اصلاح طلبان رایج نیستند و در تفکر سیاسی در بین خود متفاوت هستند.

ندیمی با بیان اینکه جنبه حکومتی صالحی امیری غالبتر است، گفت: جنبه اعتدال سلطانی فر بر وجه اصلاح طلبیش غالب تر است.

این نماینده ادوار با اشاره به اینکه حفظ افکار عمومی بخشی از تصمیم گیری است، افزود: بین هواداران باید یک اعتماد سازی شود و اگر بگوییم رضایت اصلاح طلبان در پیشنهاد وزرا دیده نشده است، بیانی غیر واقعی است.

وی در پاسخ به این سوال که وزرای پیشنهادی در جلسات علنی مجلس نهم نسبت به تبری جستن از دخالت و هم دستی در فتنه واکنشی نشان نداده اند و یکی از دلایل اصلی بر عدم اعتماد آنها فعالیت در فتنه و فتنه گران است، گفت: تنها مرز شناخت فتنه‌گر از غیرفتنه‌گر تطابق افراد با فرمایشات مقام معظم رهبری است.

ندیمی با بیان اینکه این افراد اگر پس از فرمایشات معظم له عمل یا عکس العملی داشته اند باید مورد توجه قرار گیرند، ادامه داد: اگر قبل از فرمایشات رهبری طرفدار جناح خاصی بودند این شاخص و ملاک نیست و نمی توان این افراد را فته گر نامید.

این نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه شناخت این افراد واکنشی است که نسبت به خطبه‌های آخرین نماز جمعه مقام معظم رهبری در این مورد داشته‌اند، گفت: افراد اگر واکنشی و کنشی پس از فرمایش مقام معظم رهبری داشته باشند با مورد توجه نمایندگان و مردم قرار بگیرند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه