حمله جنگنده‌های رژیم سعودی به یک مراسم عزا در پایتخت یمن:

۱۶۰کشته و۱۴۰زخمی در پایتخت یمن براثر حمله جنگنده های رژیم آل سعود

حمله جنگنده‌های رژیم سعودی به یک مراسم عزا در پایتخت یمن، ۱۶۰ کشته و حدود ۱۴۰ مجروح برجای گذاشت.

۱۶۰کشته و۱۴۰زخمی در پایتخت یمن براثر حمله جنگنده های رژیم آل سعود

به گزارش ۸دی، عصر دیروز مراسم ختم پدر «جلال الرویشان» وزیر کشور یمن و مدیر دفتر «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین این کشور دو بار هدف حمله جنگنده‌های رژیم سعودی قرار گرفت.
بر اساس گزارش‌ها، در این حمله ۱۶۰غیر نظامی جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۴۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند. به گفته منابع محلی احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.
تعدادی از مسئولان بلندپایه یمنی نیز در میان قربانیان مشاهده شده‌اند و برخی از منابع نیز اعلام کرد‌ند «عبدالقادر هلال» شهردار صنعا ازجمله جان‌باختگان این حادثه است. برخی قربانیان این جنایت در آتش سوخته‌اند و شمار زیادی از زخمی‌ها نیز دچار قطع عضو شده‌اند.
شبکه خبری المسیره گزارش داد، مسئولان در صنعا از مردم خواسته‌اند به دلیل شمار بالای زخمی‌ها، برای اهدای خون به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.
رژیم آل سعود با حمایت‌های گسترده تسلیحاتی و سیاسی آمریکا و اتحادیه اروپا طی یک سال ونیم گذشته جنایات زیادی را در یمن مرتکب شده‌اند. در طول این مدت غیرنظامیان، چه در شهرها و چه در روستا‌ها جزو اهداف همیشگی جنگنده‌های این رژیم بوده است. نهادهای به اصطلاح حقوق بشر نیز به خاطر وابستگی به قدرت‌های غربی، دربرابر این جنایات کور سکوت می‌کنند.
آتش‌بس ۷۲ ساعته
فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد: «پس از دیدار با هیئت صنعا در عمان، با آتش‌بس ۷۲ ساعته قابل تمدید موافقت شد.» به گزارش فارس،  «اسماعیل ولدالشیخ  احمد» تاکید کرد: «موعد دقیق آتش‌بس و آغاز اجرایی شدن آن به زودی اعلام خواهد شد.» اما در واکنش به این خبر، سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد، این آتش‌بس باید شامل همه عملیات هوایی، زمینی و دریایی بوده و به محاصره هوایی این کشور نیز پایان دهد.به گفته «محمد عبدالسلام» هیئت انصارالله یمن در پایتخت عمان بر این نکته تاکید داشت که توقف حملات و پایان دادن به محاصره یمن از مطالبات مردم یمن بوده و باید از طریق تثبیت کامل این آتش‌بس و تشکیل کمیته‌های محلی بدون ایجاد موانعی اجرا شود. وی در عین حال اظهار داشت که طرح پیشنهادی «ولد الشیخ» مطابق توافقی که در این ارتباط صورت گرفته، فراگیر نیست.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه