امام جمعه موقت رشت:

اساس راه امام(ره) استکبارستیزی و توجه به محرومان است/ نگاه به دست دشمنان کشور را به جایی نمی‌رساند

امام جمعه موقت رشت گفت: اساس راه امام(ره) استکبارستیزی و توجه به محرومان است و نگاه به دست دشمنان کشور را به جایی نمی‌رساند.

اساس راه امام(ره) استکبارستیزی و توجه به محرومان است/ نگاه به دست دشمنان کشور را به جایی نمی‌رساند

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام احمد عبدالله‌زاده‌پاشاکی ظهر امروز در نماز جمعه این شهر با توصیه همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: در قرآن به صراحت از ماه مبارک رمضان یاد شده است.

وی یکی از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان را نزول قرآن دانست و افزود: پیامبر(ص) فرمود «روز و شب ماه مبارک رمضان بهترین ایام است».

خطیب موقت رشت، منزلت شب قدر در ماه مبارک رمضان را برابر با هزار ماه دانست و تصریح کرد: نفس کشیدن روزه‌دار در ماه مبارک رمضان ذکر است.

وی با بیان اینکه رمضان ماه مهمانی خداوند است، افزود: باید بیشترین استفاده را از سفره الهی در ماه مبارک رمضان ببریم.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی با اشاره به اینکه درهای رحمت الهی در ماه مبارک رمضان به طرف بندگان باز است، گفت: رمضان ماه روزه‌گیری و برابری و ماه آزادی و به رستگاری رسیدن است و تمام بندگان در این ماه دعوت هستند.

وی کاهش آمار جرم و جنایت در ماه مبارک رمضان را از برکات آن دانست و بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت طلایی و آغاز ماه عبادی است و باید شکرگزار خداوند باشیم.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی با اشاره به اینکه رمضان ماه به دست آوردن تقوا و بندگی است، ادامه داد: یکی از فرصت‌های طلایی ماه رمضان، تقویت اراده و قدرت تصمیم‌گیری است و تصمیم‌ها در این ماه تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه رمضان ماه تقویت اراده است، خاطرنشان کرد: می‌توان ضعف اراده را برطرف کرد و باید بیشترین فرصت از این ماه برده شود و کسی که اراده کند مسلمان واقعی شود خداوند به او پاداش می دهد.

امام جمعه موقت رشت آشتی با خدا را از جمله فرصت‌های طلایی ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: اگر کسی تقوای الهی داشته باشد خداوند به او قدرت تشخیص می‌دهد.

وی انفاق، توجه ویژه به نماز و پرداخت زکات را از ویژگی‌های افراد با تقوا دانست و تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع دستور قرآن است و باید به خلق خدا توجه داشته باشیم.

 نفوذ امام(ره) در قلب‌های مردم

عبدالله‌زاده‌پاشاکی در ادامه با تسلیت سالروز رحلت امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پشتیبانی مردم موجب شد تا امام(ره) تواند با دولت طاغوت مبارزه کند.

وی با اشاره به اینکه در روز رحلت امام(ره)، ۱۰ میلیون نفر جمعیت حضور یافتند، خاطرنشان کرد: مردم در زمان امام(ره)، ایشان را شناختند و عشق به دین و ولایت پیدا کردند.

خطیب موقت رشت، نفوذ امام(ره) را در دل‌های مردم دانست و گفت: با فرمان امام راحل، ۸ هزار نفر از گیلان جان خود را تقدیم اسلامی کردند.

وی با تصریح بر اینکه مقام معظم رهبری فرمود ایران بدون نام امام خمینی(ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست، یادآور شد: اصول و مبنایی که امام(ره) تبیین کرد باید از منابر مساجد بیان شود و شمر زمان را معرفی کرد.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی اضافه کرد: قرآن می‌فرماید همه چیز به فراموشی سپرده می‌شود و تنها خداوند باقی می‌ماند و هر کس متصل به خدا باشد باقی می‌ماند و امام خمینی(ره) به دلیل اینکه متصل به خدا، جاودانه شد.

وی گفت: پیامبر(ص) فرمود هر کسی بمیرد پرونده‌اش مختومه می‌شود مگر آنکه فرزند صالح داشته باشد یا مطالبی از خود به‌جا بگذارد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه امام(ره) صدقه جاریه را از خود به‌ جای گذاشته است، یادآور شد: خورشید عمر امام(ره) هرگز غروب نمی‌کند و در دل مردم فراموش نمی‌شود.

وی به مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: مجلس خبرگان رهبری پس از رحلت امام(ره) با انتخاب مقام معظم رهبری شادی را به دل مردم برگرداند.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی به بیانات رهبری در مرقد امام(ره) اشاره کرد و گفت: امروز مقام معظم رهبری در جمع زائران مرقد امام(ره) سخن از نفوذ کردند و از تحریف امام(ره) گفتند.

راه امام(ره) استکبارستیزی و توجه به محرومان است/ نگاه به دشمنان کشور را به جایی نمی‌رساند

وی راه امام(ره) را استکبارستیزی و توجه به مردم محروم دانست و یادآور شد: امروز اسلام آمریکایی را در کشورهای منطقه می‌بینیم و آل‌سعود مصداق بارز تروریسم بوده و دست این رژیم به خون مردم یمن آلوده است.

خطیب موقت رشت آل‌سعود را مصداق بارز ظالم خواند و خاطرنشان کرد: آل‌سعود از حضور مسلمانان در خانه کعبه جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه اضافه کرد: امام(ره) فرمودند که رژیم صهیونیستی باید محو شود و مقام معظم رهبری نیز فرمودند تا ۲۵ سال آینده اثری از رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی با اشاره به اینکه امام(ره) عشق به خدا داشت، یادآور شد: امام(ره) به مردم و راه خدا اعتقاد داشت.

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، متذکر شد: باید به تولیدات داخل توجه داشته باشیم و نگاه به بیرون و دشمنان ما را به جایی نمی‌رساند.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه