سومین کتابخانه آستارا مجهز به بخش کودک شد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا گفت: در اواخر آبان ماه امسال با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان بخش کودک کتابخانه عمومی شهید داوود نشاطی به بهره برداری رسید

سومین کتابخانه آستارا مجهز به بخش کودک شد

به گزارش ۸دی، با راه اندازی بخش ویژه کودک در کتابخانه پیامبر اعظم (ص) آستارا، شمار کتابخانه های دارای بخش کودک این شهرستان به سه باب رسید.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا گفت: در اواخر آبان ماه امسال با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان بخش کودک کتابخانه عمومی شهید داوود نشاطی به بهره برداری رسید و هم اینک کتابخانه پیامبر اعظم (ص) مجهز به این بخش ویژه شد.
قاسم خسروی میزان هزینه صرف شده برای راه اندازی این بخش را ۳۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در کودکان از جمله اهدافی است که نهاد کتابخانه های عمومی کشور از راه اندازی بخش ویژه کودک دنبال می کند.
وی فضای مفید این بخش را ۲۰ متر مربع ذکر کرد و افزود: تنها کتابخانه ای که از وجود این بخش محروم است کتابخانه حضرت علی ابن ابی طالب (ع) بخش لوندویل است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری شاهد راه اندازی بخش کودک در آن کتابخانه نیز باشیم.
خسروی با اشاره به اینکه راه اندازی بخش کودک در کتابخانه ها قدمی موثر برای محروم نماندن کودکان و نوجوانان از فعالیت های فرهنگی است ، اضافه کرد: با توجه به استقبال کودکان از کتابخانه های آستارا، بخش کودک سه کتابخانه مذکور را مجهز به میز ، قفسه ، صندلی ، کتاب های داستان و نیز مقدار قابل توجهی لوازم و امکانات نوشت افزاری کرده ایم.
وی تزیین و آماده ساختن فضای مطالعه برای کودکان را از جمله اقدمات انجام شده در بخش کودک کتابخانه پیامبر اعظم (ص) عنوان کرد و گفت: طرح ملی کارگاه مادران قصه گو نیز از جمله طرح هایی است که در بخش های کودک کتابخانه های عمومی اجرایی می شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا افزود: این طرح با هدف نهادینه کردن فرهنگ مطالعه از دوران طفولیت در کودکان اجرایی می شود.
وی در ادامه از برگزاری نشست های ماهانه با حضور نویسندگان شهرستان آستارا در محل کتابخانه شهید نشاطی آستارا خبر داد و بیان کرد: در این نشست ها آثار برتر نویسندگان بزرگ دنیا خوانش و بررسی می شود.
چهار کتابخانه شهرستان آستارا یک هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت و دو هزار نفر عضو فعال دارند.
در این کتابخانه ها ۴۳ هزار جلد کتاب با ۳۶ هزار و ۲۹۰ عنوان موجود است.
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه