تخلفات کاندیداها ‌رصد می‌شود / باید مردم را با قانون و جرایم انتخاباتی آشنا کنیم

رئیس ستاد پیشگری از جرایم انتخاباتی تالش گفت: باید مردم را با قانون و جرایم انتخاباتی آشنا کنیم و اینکه بسیاری از نشست‌ها، شب‌نشینی‌ و راه‌اندازی کارناوال‌های انتخاباتی تخلف و جرم است.

تخلفات کاندیداها ‌رصد می‌شود / باید مردم را با قانون و جرایم انتخاباتی آشنا کنیم

به گزارش ۸دی، امیر امیرآبادی در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی این شهرستان با حضور اصحاب رسانه، اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف قوه قضائیه در اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی تالش از شهریور امسال تشکیل شد، افزود: تاکنون چهار کمیته در ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی تشکیل شد که یکی از آنها کمیته رسانه است.

رئیس دادگستری تالش با بیان اینکه ستاد مذکور تخلفات کاندیداها را رصد می‌کند، تصریح کرد: تشکیل ستاد مذکور برای جلوگیری از تخلفات احتمالی بوده و این ستاد تاکنون موفقیت‌های خوبی داشته‌است.

وی جایگاه اصحاب رسانه در انتخابات را خطیر خواند و گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی داشته‌باشیم.

امیرآبادی کمک رسانه در انتخابات را مهم دانست و تصریح کرد: مصوبات ستاد از طریق دبیرخانه آن به اصحاب رسانه شهرستان ابلاغ می‌شود.

وی تالش را منطقه‌ای حساس به لحاظ بحث‌های قومیتی، فرهنگی و مذاهب خواند و خاطرنشان کرد: برخوردهایی که در ادوار گذشته صورت‌گرفت این حساسیت را بیشتر کرده‌است.

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی تالش گفت: وجود شیعه و سنی، تالش، ترک و گیلک به شهرستان تالش جایگاه ویژه‌‌ای بخشیده‌است.

وی قانون‌مداری، افزایش مشارکت مردم، وحدت ملی و همگرایی را هدف مهم ستاد مذکور دانست و یادآور شد: باید در انتخابات از دامن زدن به  اختلافات خصوصی، شخصی و سلیقه‌های گروه‌های سیاسی اجتناب شود.

امیرآبادی آشنایی مردم با قانون انتخابات را جزو وظایف رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: بسیاری از افراد که در سنوات گذشته مرتکب جرم انتخاباتی شدند اطلاعی از قانون نداشتند.

وی یکی از وظایف اصحاب رسانه را اطلاع‌رسانی به مردم دانست و اظهار کرد: باید مردم را با قانون و جرایم انتخاباتی آشنا کنیم و اینکه بسیاری از نشست‌ها، شب‌نشینی‌ و راه‌اندازی کارناوال‌های انتخاباتی تخلف و جرم است.

این مسئول رعایت اخلاق و قانون انتخاباتی و پرهیز از هرگونه ایجاد مزاحمت و ارتکاب به جرم را مورد تأکید کاندیداها قرار داد و خاطرنشان کرد: تاکنون فضای انتخاباتی در تالش را سالم نگه‌داشته‌ایم البته تخلفاتی بوده اما نسبت به دوره‌های قبل وضعیت آرام‌تر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه