دومینوی تکذیب ها درباره صلاحیت علمی سیدحسن خمینی(ره)/ آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی هم تکذیب کرد

پس‌ از آنکه کانال منتسب به حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با انتشار خبری تأیید اجتهاد وی را از سوی چند تن از بزرگان و مراجع تقلید تأیید کرد، دومینوی تکذیب بود که یکی پس از دیگری منتشر شد.

دومینوی تکذیب ها درباره صلاحیت علمی سیدحسن خمینی(ره)/ آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی هم تکذیب کرد

به گزارش ۸دی، دفتر حضرت آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی در خبری اعلام داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و با توجه به پخش اخباری مبنی بر تأیید معظم له نسبت به برخی کاندیداها اعلام می‌گردد: علیرغم احترام به تمام کاندیداهای محترم مخصوصاً روحانیون و فضلای حوزه‌های علمیه سراسر کشور و بالأخص مدرسین حوزه علمیه قم، معظم له نسبت به رد یا تأیید هیچ‌یک از نامزدهای محترم اظهارنظری نکرده و نخواهند کرد و همانند دوره‌های گذشته در این امور اظهارنظر نمی‌کنند، لذا هرگونه اخباری در این خصوص مقرون به صحت نیست و انتساب‌های داده‌شده در برخی سایت‌ها صحیح نیست.

از سویی حضرت آیت‌الله ممدوحی نیز این خبر را تکذیب کرد و از سوی دیگر حضرت آیات بهشتی و دیباجی اصفهانی و علی اکبر سیفی مازندرانی با عدم اشاره به اجتهاد سید حسن خمینی، صلاحیت لازم برای احراز اجتهاد کاندیداهای خبرگان رهبری را وظیفه‌ی فقهای شورای نگهبان دانسته و نظر آنان را مطاع و متبع اعلام داشتند.

نکته قابل‌تأملی که در این خبر قابل‌بیان است، فضاسازی چند روز اخیر رسانه‌های اصلاح‌طلب در مورد خبر منقول در کانال سید حسن خمینی است که تیتر یک روزنامه‌ی اصلاح‌طلب شده بود.

باید پرسید پس‌ازاین تکذیبیه‌ها باز رسانه‌های اصلاح‌طلب، تیتر یک خود را به این تکذیبیه اختصاص می‌دهند یا در نقل خبر غیرواقع ایستادگی می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه