شاعران آستارا شعر وحدت سرودند + تصاویر

جمعی از شاعران انجمن شعر و ادب شهریار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در قالب آیینی به مناسبت سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام (ص) آخرین سروده های خود با محوریت وحدت را قرائت کردند.

شاعران آستارا شعر وحدت سرودند + تصاویر

به گزارش ۸دی، جمعی از شاعران انجمن شعر و ادب شهریار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در قالب آیینی به مناسبت سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام (ص) آخرین سروده های خود با محوریت وحدت را قرائت کردند.

شعر نغمه دلدادگی و عشق با ترنمی از بهترین حالات انسانی است.
وقتی بهترین کلام انسانی یعنی شعر خصوصیات و شایستگی های برگزیده عالم خلقت را وصف می کند می توان به ذات پرنور عالم هنر بیش از پیش پی برد.
هنرمندان آستارا امروز ( سه شنبه ) پیش از آن که لباس شعر را بر کلام شان بپوشانند با حضور پرشور و شعور خود تصویری از وحدت و همدلی را این بار از جنس هنر خلق کردند.
موسیقی سنتی با ساز تار نیز دنیای شعر را در این آیین صیقل داد و جان تازه ای به اشعار شکفته شده شاعران بخشید.
۲۳ شاعر آستارایی این بار در وصف شکوه پیامبر مهربانی ها سرودند تا دل ها را حول محور وحدت به هم نزدیک و نزدیک تر کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا در این آیین با تبریک به مناسبت هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: پیامبر (ص) نماد رحمت و مغفرت الهی و برگزیده آفریدگان هستند.
ابوطالب جوان افزود: فلسفه بعثت رسول اکرم (ص) اتمام و تکمیل تنها دین الهی بود که در این راستا ۱۲۴ هزار پیامبر در طول بعثت انبیاء مامور ابلاغ آن به جامعه بشری بودند.
وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تاکید فراوانی بر روی وحدت داشتند طوری که حتی عامه مردم با این واژه امام راحل مانوس شده بودند.
جوان با بیان اینکه این رسالت نه تنها یک شعار بلکه یک استراتژی از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب بود ، اظهار کرد: امام با این تفکر ناب آینده امت اسلامی را به تصویر کشیده بود و به دنبال آن مقام معظم رهبری نیز همین رویه را با قدرت و قوت در پیش گرفتند.
وی ادامه داد: این تفکر با ذات انقلاب اسلامی گره خورده و این از اصول تغییرناپذیر انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تکلیف همگان را در خصوص وحدت مشخص کرده اند ، افزود: هر شخصی که زمینه های افتراق و واگرایی را در بین گروه های اسلامی ایجاد کند از اصل اسلام فاصله گرفته است.
سخنرانی کوتاه اکبر اکسیر از شاعران برجسته کشور و نیز هوشنگ مجرب رئیس انجمن شعر و ادب شهریار از دیگر بخش های این آیین بود.
۴۰۰ هنرمند آستارایی در هفت انجمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا ساماندهی شده اند.
شهرستان آستارا در ۲۰۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام /*

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه