آزاد اندیشی خصلت دانشجویی است/ لغو سخنرانی زاکانی غیر متعارف و ناپسند بود

در پی لغو سخنرانی آقای زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی برای مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد رشت، دکتر حسن پور، مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد رشت، گفت: ۱۶ آذر در واقع سمبلی برای آزاد اندیشی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از جمله استقلال طلبی، به ویژه استقلال دانشگاه ها است.

آزاد اندیشی خصلت دانشجویی است/ لغو سخنرانی زاکانی غیر متعارف و ناپسند بود

به گزارش ۸دی به نقل از  روشن خبر، در پی لغو سخنرانی آقای زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی برای مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد رشت، دکتر حسن پور، مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد رشت، گفت: ۱۶ آذر در واقع سمبلی برای آزاد اندیشی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از جمله استقلال طلبی، به ویژه استقلال دانشگاه ها است.

دکتر حسن پور با بیان اینکه دانشگاه مظهر جنبش ها و تحولات گوناگون جامعه است، اظهار داشت: جنبش دانشجویی نیز یکی از مصادیق است که بیش از ۶۰ سال پیش شروع شد.

وی افزود: جنبش دانشجویی، به واسطه ی بهره گیری از مفاهیم دینی و اعتقادی، دین اسلام و انقلاب و داشتن شعارهایی چون ظلم ستیزی و استکبار ستیزی، جنبشی ماندگار و پایدار است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد رشت با اشاره به تاثیر گذاری دانشجو و دانشگاه بر پیکر و تار و پود کشور، گفت: دانشجویان و دانشگاه ها می توانند به دور از گرایشات سیاسی، قابلیت تاثیرگذاری بالایی در سطح جامعه داشته باشند.

استاد دانشگاه آزاد رشت تصریح کرد: دانشجویان از جمله مراجع جامعه و مردم برای تعیین خط و خطوط اصلی کشور هستند.

وی با اشاره به وجه دینی، انقلابی و ملی جنبش دانشجویی گفت: از توان و ظرفیت دانشجو و استاد باید برای حفظ نظام و مصلحت و پیشرفت کشور استفاده کرد و نباید به طور مثال از دانشجو فقط برای یک روز خاص یاد نمود.

دکتر حسن پور در مورد مقابله با حرکات جنبش های دانشجویی اظهار داشت: نباید با ایجاد چارچوب ها و مقررات خارج از روال قانونی، فعالیت دانشجویان را محدود و منکوب کرد.

وی تاکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین سایر مسئولین کشور که همیشه بر فضای آزاد اندیشی در جامعه تاکید کرده اند؛ وظیفه ما نیز در قبال این جنبش ها به خصوص در دانشگاه آزاد رشت، حمایت و تقویت این مشخصه است و باید با استفاده از ظرفیت علمی دانشجویان در جهت اعتلای فرهنگ جامعه کمک گرفت.

دکتر حسن پور در مورد لغو سخنرانی دکتر زاکانی در دانشگاه آزاد رشت برای روز دانشجو، گفت: علی رغم همه گونه هماهنگی که در دانشگاه آزاد رشت برای برگزاری این مراسم صورت گرفته بود؛ متاسفانه با حرکت نامتعارف و ناپسند لغو شد.

وی تصریح کرد: آزاد اندیشی خصلت دانشجویی است و باید در برخورد با این موضوعات با دقت و تعمق بیشتری عمل شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه