جوابیه ارشاد رشت به خبر ۸دی

اداره ارشاد رشت در پی درج خبر “روزهای بد انجمن شعر خاتم الانبیاء (ص) رشت” جوابیه ای را به دفتر ۸دی ارسال کرده است.

جوابیه ارشاد رشت به خبر ۸دی

به گزارش ۸دی، اداره ارشاد رشت در پی درج خبر “روزهای بد انجمن شعر خاتم الانبیاء (ص) رشت” جوابیه ای را به دفتر ۸دی ارسال کرده است که در ادامه می خوانیم؛

صاحب امتیاز محترم پایگاه اطلاع رسانی هشت دی

با عنایت به درج مطلبی با عنوان «روزهای بد انجمن شعر خاتم الانبیاء (ص) رشت » در سایت هشت دی در تاریخ ۳ آذر ۹۴ با کد خبری ۱۰۲۲۸۰ توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی تقدیم حضور می گردد. خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به انعکاس آن اقدام مقتضی صورت گیرد.

جلسات هفتگی انجمن شعر و ادب شهرستان رشت در روزهای شنبه و پنجشنبه هر هفته با حضور شاعران و فرهیختگان پیشکسوت در حوزه شعر و ادبیات استان در مجتمع خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می گردد.

در اولین شنبه هر ماه جلسه شعر خوانی با حضور شاعران پیشکسوت و جوان استان و در سایر جلسات به نقد و بررسی اشعار پرداخته می شود. همچنین جلسات روزهای پنجشنبه جهت نقد و بررسی اشعار فارسی و گیلکی بصورت مجزا برگزار می گردد.

سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در اختیار انجمن شعر و ادب رشت قرار گرفته و کلیه برنامه ها در این سالن و در صورت اجرای برنامه های استانی سالن شهید انصاری در اختیار انجمن شعر و ادب رشت قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که انجمن ها شخصیت حقوقی دارند و به صورت خودجوش با حضور هنرمندان ، شاعران پیشکسوت و در کنار جوانان به کار خود ادامه می دهند.

در مورد نقد اشعار نیز لازم به یاد آوری است که تمامی افراد توانمند و متخصص می توانند در نقد آثار شرکت نمایند، شاعران پیشکسوت و جوان که از سرمایه های شعری و ادبی استان محسوب می شوند با حضور خود در جلسات نقد و بررسی اشعار و با بیان نقد های منصفانه خود سبب پیشرفت و تکامل هر چه بیش از پیش انجمن شعر و ادب شهرستان رشت می گردند.

انجمن شعر و ادب شهرستان رشت با همکاری شاعرانی که تمایل دارند در برگزاری جلسات همکاری و همراهی داشته باشند اداره می شود و شاعرانی که توانمندی اجرا و برگزاری جلسات را داشته باشند می توانند در برپایی جلسات همکاری نمایند.

مستندات، عکس ها و فیلم های مربوط به برنامه های انجمن در آرشیو موجود می باشد.

در خصوص برگزاری انتخابات انجمن شعر و ادب شهرستان رشت نیز قابل ذکر است که انتصاب افراد و انتخاب افراد قبل از برگزاری انتخابات صحت ندارد، بلکه طبق آیین نامه و اساسنامه انجمن ، پس از انتخابات، رییس هیأت مدیره توسط اعضای هیأت مدیره انتخاب می گردد.

پس از برگزاری انتخابات انجمن و با مشخص شدن احراز صلاحیت سه تن از اعضای هیأت مدیره، آقای سجاد حقیقت شناس در تاریخ ۹۳/۵/۱۵ به عنوان سرپرست انجمن شعر و ادب شهرستان رشت معر فی گردیدند.

پس از احراز صلاحیت همه اعضای هیأت مدیره جلسه ای در تاریخ ۹۳/۱۲/۶ برگزار گردید که طی آن با حضور ۴ نفر از ۵ نفر اعضای هیأت مدیره، رئیس فعلی با ۳ رای موافق از طرف اعضای هیأت مدیره به عنوان رییس انجمن انتخاب و سپس توسط رئیس وقت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت، از این تاریخ به مدت دو سال به عنوان رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان رشت منصوب گردید.

مستندات مربوط به احکام و صورتجلسات موارد ذکر شده موجود می باشد.

 

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه