کودک آزاری در گیلان به ۱۰۱ مورد در شش ماهه نخست رسید

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گیلان خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۱۰۱ مورد کودک آزاری در گیلان گزارش شد از این تعداد ۵۴ دختر و ۴۷ نفر پسر بودند.

کودک آزاری در گیلان به ۱۰۱ مورد در شش ماهه نخست رسید

به گزارش ۸دی، کودک آزاری عبارت است از هر گونه فعل یا ترک فعلی که باعث آزار روحی و جسمی و ایجاد آثار ماندگار در وجود یک کودک شود، برخی از این آثار می‌تواند مخفی باشد. ممانعت از حاضر شدن در کلاس درس، محروم کردن او از غذا، حبس در حمام یا زیر زمین اشکال مخفی کودک آزاری است.

در همین راستا رضا جعفری، با بیان اینکه کودکان به تناسب شرایط جسمی از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند اظهار داشت: برای کاهش آسیب به کودکان باید همه سازمان‌ها و نهادها پای کار باشند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گیلان خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۱۰۱ مورد کودک آزاری در گیلان گزارش شد از این تعداد ۵۴ دختر و ۴۷ نفر پسر بودند.

وی تأکید کرد: بیشترین گروه سنی در حوزه کودک آزاری بین پنج تا ده سال است و بیشترین گروه جنسی دختران هستند.

معاون اجتماعی بهزیستی گیلان با بیان اینکه بیشترین آمار کودک آزاری در محیط‌های روستایی است تصریح کرد: بیشترین دلیل مصرف مواد مخدر در والدین و بعد اختلات روانی است و سپس فقر بیکاری عامل کودک‌آزاری در جامعه است.

جعفری با بیان اینکه کودک آزاری معمولا ترکیبی است، افزود: آزار روحی، جسمی و غفلت و بی‌توجهی و آزار اقتصادی و اجتماعی از مصداق کودک‌آزاری است.

وی غفلت آموزشی و تغذیه را از مصداق کودک آزاری دانست و گفت: در شرایط حاد کودک آزاری قوه قضاییه درگیر می‌شود و در مواردی والدین محکوم به حبس می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان، بازتوانی و توانمندسازی خانواده‌ها را از پیشگیری‌های ثانویه سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: والدینی که دچار مصرف مواد و یا بیکار هستند، در این امر مشکلات‌شان برطرف می‌شود.

وی حساسیت‌سازی و اطلاع‌رسانی را از پیشگیری‌های اولیه کودک آزاری دانست و گفت: برطبق آمارها ۶۲ درصد آزارها جسمی و ۱۷ درصد روانی است و احتمال اینکه کودک آزاری در محیط خانواده صورت پذیرد ۱۵ برابر محیط‌های دیگر است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گیلان گفت: معمولا بیشتر آسیب‌ها از سوی مادر است و در خانم‌های خانه‌دار بیشتر از خانم‌های شاغل کودک‌آزاری مشاهده می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه