تتلو هم می تواند سرباز اسلام باشد !!؟؟

اگر حر بن ریاحی که سد راه امام حسین شده بود تا قاتلینش فرا رسند لیاقت این را داشت که به جبهه حق دعوت شود و در آینده رستگار شود چرا دیگران نتوانند. به قول حضرت آقا آنچه که در تاریخ به عنوان عملی مذموم و یا ممدوح ثبت می شود شرب خمر یا انجام یک عمل صالح فردی نیست بلکه درست و به موقع عمل کردن در برهه های حساس تاریخی مثل واقعه ی کربلاست.

تتلو هم می تواند سرباز اسلام باشد !!؟؟

به گزارش سرویس اجتماعی ۸دی، هرچند که در عرصه ی تئوری در خصوص دست و پنجه نرم کردن با مردم در عرصه ی فرهنگی تمدن اسلام بسیار جلوتر از تمدن غرب می باشد اما در گذر تاریخ و دور ماندن اسلام از عرصه ی حکومت ، باید پذیرفت که تمدن غرب در عرصه عملی و تجربی جلوتر از تمدن حال حاضر اسلام می باشد. هرچند که در هدف غرب قصد اغوا دارد و اسلام قصد ارشاد اما در مسیر رسیدن به هر دو هدف باید از راه قدرت نرم که به تعبیری همان قدرت رسانه است گذر کرد.
قدرت نرم و رسانه عرصه ی بسیار گسترده ای است که موسیقی گوشه ای از آن است. پدیده ی موسیقی یکی از هفت هنر اصلی است که ریشه ی تاریخی بسیار قدیمی و باستانی در تمدن بشری دارد.
یکی از تمدن های نوینی که امروزه به عنوان یکی از مراکز سبک های متعدد موسیقی شناخته می شود کشور ایالات متحده آمریکاست. برخلاف تصور عمومی که موسیقی را عموما بسیار لطیف و ظریف و صرفا جهت تفریح و سرگرمی می دانند اما موسیقی در یکی از معادن مهمش یعنی آمریکا در بسیاری از سبک ها ابتدا به شکل اعتراضی ظهور و بروز پیدا کرد.
انواع موسیقی های جاز ، راک ، پاپ ، هیپ هاپ ، بلوز ، پاپ و به خصوص از همه مهمتر سبک موسیقی رپ وسیله ای بود برای اعتراض. یا حتی اگر خود سبک ، سبکی اعتراضی نبود ، گروه ها و افرادی که به نوعی می خواستند صدای اعتراض خود را به گوش مردم و جهان برسانند از موسیقی استفاده می کردند.
به عنوان مثال می توان از آیس تی ، چولی تی ، گروه دشمن عمومی ( public enemy) و… نام برد. یکی از ترانه¬‌های مشهور گروه دشمن عمومی با نام «علیه قدرت بجنگ» (Fight The Power) در مورد برخورد نابرابر پلیس علیه سیاه¬پوستان در آمریکا بود.
اما جالب تر آنجاست که بدانیم که دولت ایالات متحده که پیشرو استفاده از قدرت نرم برای کنترل جامعه است چگونه با این پدیده های اعتراضی مقابله کرد.
تجاری سازی عملی بود و هست که دولت آمریکا در خصوص همه ی آثار هنری و نه تنها موسیقی برای مقابله با سبک ها و آثار اعتراضی انجام میداد. روشی بسیار مفید که علاوه بر مصادره به مطلوب کردن اعتراض و همچنین سود اقتصادی کلان موجب چرخش اعراض به سمت و سوی هرچه قدرتمند شدن آمریکا می گشت.
نوع عملکرد در این روش به این صورت است که به سانسور کردن اثر هنری و خواننده آن ، اثر و خواننده را مورد حمایت قرار داده و ان را صرفا به شکل یک کالای تجاری برای خرید تبدیل می نماید. همچنین با پر و بال دادن و سرمایه گذاری روی خواننده های دیگر و تغییر مسیر محتوای موسیقی تدریجا هدف اصلی پیدایش سبک یا یک آهنگ خاص محو می گردد و دیگر اثری از آن باقی نمی ماند و پدیده ی هنری تبدیل می شود به سرگرمی ای که حالا دیگر محتوای مد نظر شما و یا اعتراض های که جزء خطوط قرمز نیست در آن موج می زند.
مثلا سبک جاز و رپ که ابتدا محلی برای اعتراض سیاه پوستان بر علیه قدرت های فاسد داخلی در آمریکا بود امروزه عموما یا تبدیل شده است به موسیقی صرفا سرگرمی و کمدی یا تبدیل گشته است موسیقی های اعتراضی امثال eminem که اعتراض انها اجتماعی است و خط قرمزهای آمریکا را زیر سوال نمی برد.
هرچند که در عرصه قدرت نرم هدف انقلاب اسلامی بر خلاف آمریکا ارشاد است و نه اغوا ، اما به نظر می رسد که انقلاب اسلامی می تواند از روش تجاری سازی برای مقابله با مخالفین خود استفاده کند و جبهه حق را قدرتمند تر نماید.
هرچند ممکن است اعتراض هایی در جهت استفاده از خواننده ها و سبک های موسیقی صورت پذیرد تحت عنوان این که آنها لیاقت حضور در جبهه انقلاب اسلامی را ندارند صورت بپذیرد اما باید به این نکته اشاره کرد که اگر عبدالله بن حر جوفی لیاقت این را داشت که حسین (ع) برای حضورش در صحرای کربلا و جبهه ی حق از او دعوت کند پس چرا جمهوری اسلامی نتواند از امثال تتلو و هیچکس و یاس استفاده کند.
حسین (ع) زمانی که متوجه حضور کاروان عبدالله بن حر جوفی در نزدیکی کاروانش در مسیر کربلا شد به دیدار او رفت و از او خواست با اینکه بسیار گنه کار است اما به سپاهش بپیوندد و رستگار شود اما عبدالله دست رد به سینه حسین زد و اسب و شمشیرش را به حسین (ع) پیشنهاد داد که امام نپذیرفت و گفت خودت به اسبت نیاز داری که در تاریخ آورده اند عبدالله تا آخر عمر در بیابان سوار بر اسب سرگردان بود.
اگر حر بن ریاحی که سد راه امام حسین شده بود تا قاتلینش فرا رسند لیاقت این را داشت که به جبهه حق دعوت شود و در آینده رستگار شود چرا دیگران نتوانند. به قول حضرت آقا آنچه که در تاریخ به عنوان عملی مذموم و یا ممدوح ثبت می شود شرب خمر یا انجام یک عمل صالح فردی نیست بلکه درست و به موقع عمل کردن در برهه های حساس تاریخی مثل واقعه ی کربلاست.
با این اوصاف به نظر می رسد باید به انقلاب اسلامی تبریک گفت که توانسته است از تتلو به عنوان سربازی در راه اهداف اسلام استفاده کند و این با تتلو است که آیا در این جبهه بماند یا به جبهه ی باطل ملحق شود.
انقلاب اسلامی باید در عرصه ی موسیقی با قدرت تر وارد شود و علاوه بر تبدیل کردن آثار به سرگرمی باید بتواند محتوای مد نظر خود را با حمایت از سایر گروه های موسیقی و خواننده ها گسترش دهد.
چه قدر زیبا بود که محسن چاووشی از فلسطین خواند ، چقدر زیبا بود که همای از جهوانخواری آمریکا خواند ، و یا چقدر زیبا بود که صدای مرگ بر آمریکا با موسیقی و تصویری زیبا از حامد زمانی پخش شد.
اگر نگاه را کلان تر کنیم آن وقت است که پی می بریم خیلی ها که شاید در ظاهر ایراد دارند و اما در دل مهر اسلام ، می توانند سربازهای خوبی در این مسیر باشند. پس با این اوصاف تتلو هم می تواند سرباز اسلام باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
علیرضا
چرند نوشتید. قصد توهین ندارم ولی به نظرم واقعا استدلال بیخودی کردید! شرم نمی کنید امثال تتلو را با حر مقایسه می کنید؟!!! در 8دی چه میگذرد؟ اصحاب بی همتای امام حسین علیه السلام کجا و این خوانندگان... کجا؟ واقعا برای شما متاسفم ! انتظار می رود که 8دی برای انتشار این مطلب عذرخواهی رسمی بکند. ضمنا آن هایی که به سپاه امام پیوستند حتی اگر گذشته خوبی نداشتند توبه نموده و از روش گذشته خود اعلام برائت کردند. کدامیک از این خواننده ها روش قدیم خود را کنار گذاشته و از آن اعلام پشیمانی نموده اند؟ حتما منتظر جواب شما هستم وگرنه یادداشتی در پاسخ به مطلب شما " فرمایشات انحرافی و عجیب رسانه ارزشی منتشر خواهم کرد"
مری در پاسخ به علیرضا
یه سوال گناه حر بیشتر بود یا یکی مثله تتلو؟ به این سوال فک کن بعد ببین برگشتن واسه کدوم راحت تره
آشنا در پاسخ به علیرضا
برادر گرامی علیرضا از توجه شما ممنونیم. 1. این مطلب فقط در خصوص تتلو نیست، در خصوص کل عرصه ی موسیقی می باشد و استفاده از ظرفیت های آن که به شکل نسبتا کامل توضیح داده شده است که چگونه آمریکا از مخالفین خود در جهت تحکیم قدرت خود با کمی حمایت استفاده کرد. 2.حسن و قبخ ذاتی افعال برابر نیست.گناهی که جناب حر بن ریاحی انجام داد صد ها برابر بدتر از امثال این آقایان بود. حر راه امام را سد کرد تا او را به قتل برسانند. 3.اگر از حر بگذریم ، امام حسین خودش شخصا به دنبال شخص گناهکاری همچون عبدالله بن حر جوفی رفت آن هم بعد از اینکه نماینده ای فرستاد اما عبدالله بن حر جوفی رد کرد همانطور که دعوت امام را نپذیرفت. 4.نبرد در عرصه ی قدرت نرم دفعی و سلبی نیست.کمی به رفتاری که حضرت آقا با بسیاری از هنرمندانی که شاید خلاف هایی از انها سرزده باشد که از نظر شما مانند تتلو ارزش سرمایه گذاری ندارند توجه کنیم. و من الله توفیق
علیرضا در پاسخ به آشنا
- در باز بودن راه برای برگشت این آقایان شکی نیست اما مقایسه مثل تتلو با جناب حر که از اصحاب و شهدای کربلا بوده و مورد سلام مخصوص امام زمان عج است مقایسه درستی است؟ جناب حر در جبران گذشته خود اولین کسی بود که جانش را فدا کرد تا مورد رحمت الهی قرار گرفت اما.. - آیا با صرف خواندن یک ترانه آن هم با شکل و غالب کالا غربی (به فرض پذیرفته بودن) می توان انسان را سرباز اسلام کند؟ - جمهوری اسلامی باید برای ورود قدرتمند در عرصه موسیقی هم نیروهای قوی تربیت نماید و هم از محتواهای ارزشی استقبال نماید . سرمایه گذاری بر روی افرادی که تا دیروز با یک محتوا موسیقی می خواندند نباید با خواندن دو ترانه انقلابی ما را دچار توهم نماید البته منظور دست رد زدن بر سینه این افراد نیست لبکه تبلیغ و سرمایه گذاری بر روی این چهره ها می تواند خطرساز باشد
علیرضا
ضمنا حامد درست است نه هامد! خدا را شکر شما هم تفکرات فرهنگی خود را نشان دادید!
علیرضا
یعنی معیارای ما آنقدر سطحی است که یک خواننده تا دیروز خواننده زیر زمینی و.... بود اما با خواندن دو ترانه که ما آن را انقلابی نامیدیم می شود حر امام حسین و سرباز اسلام؟!! البته به شخصه از تغییر متن اشعار این خواننده خوشحالم ولی در این زمینه افراط صحیح نبوده و زیانبار است زیرا شما الگویی را برای جوانان تایید می کنید که می تواند آثار تخریبی فرهنگی زیادی به همراه داشته باشد
offline در پاسخ به علیرضا
برادر گرامی علیرضا از توجه دوباره شما ممنونیم، حقیر فقط می گویم باید فرصت دعوت را به امثال تتلو ، همای و ... بدهیم. و ذکر کرده ام که ادامه ی راه و انتخاب جبهه امتحانی دیگر برای امثال این آقایان است و امیدوارم حسین (ع) که به دنبال عبدالله بن حر جوفی رفت به دنبال من تقصیر کار هم بیاید.
علیرضا
***این را منتشر نکنید! . باور کنید از روی غرض نمیگویم اما به نظر میرسد 8دی بعد از افتادن به ورطه تساهل در امور سیاسی و گرفتن مواضع بعضا خنثی در امور سیاسی استان ( که باعث شده کم کم مرجعیت خبری و تحلیلی خود در امور سیاسی استان را از دست دهد) حال در امور فرهنگی و عقیدتی نیز به سمت تساهل و تسامح حرکت میکند
راه در پاسخ به علیرضا
8دی موضع خنثی داره؟؟؟ از یه دادگه نیومده رفت یکی دیگه بیرون گود نشستین میگین لنگش کن منتشر نکنید
علیرضا
ضمنا بفرمایید این به فرموده شما سرباز اسلام نظرش در رابطه با موسیقی های زیرزمینی که قبل از این خوانده چیست؟
offline در پاسخ به علیرضا
برادر گرامی علیرضا حقیر عرض کردم که تنها این فرصت را برای هنرمندان عرصه ی موسیقی از همه ی سلیقه ها فراهم کنیم که سرباز اسلام باشند و نه بیشتر. بقیه اش با خودشان است.
دیده بان
پسندیدم
علی
مدیران محترم 8 دی سلام : به نظرم متن نوشته شده از استحکام مناسبی در منطق و استدلال برخوردار نیست . لطفاً دقت بیشتری در تبلیغ و تأیید افراد و گروههای هنری داشته باشید . به نظر حقیر انتقادات کاربر محترم به نام علیرضا منطقی و درست است . البته لازم است بگویم اگر اینگونه تحلیل ها را دیگران نشر دهند و مقایسه های اینچنینی کنند ، حرجی نیست ، از شما بعید است !
در حاشیه