ذخیره‌سازی ۲ هزار تن مرغ در گیلان

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان از ذخیره‌سازی دو هزار تن مرغ در این استان خبر داد.

ذخیره‌سازی ۲ هزار تن مرغ در گیلان

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، علیرضا شعبان‌نژاد با اشاره به وضعیت عرضه مرغ در گیلان اظهار کرد: قیمت فعلی مرغ ۷ هزار تومان و مناسب است.

وی با بیان اینکه عرضه مرغ با قیمت بالاتر از قیمت مذکور تنظیم بازار را برهم می‌زند، تصریح کرد: در گیلان ۲ هزار تن مرغ ذخیره‌سازی شده و در صورتی که تنظیم بازار بر اساس نرخ ۷ هزار تومان رعایت نشود مرغ‌های ذخیره شده را وارد بازار می‌کنیم.

به گزارش فارس، هیئت مدیره انجمن صنفی مرغداران گوشتی گیلان اخیراً با صدور بیانیه‌ای نسبت به برخی شایعات مبنی بر استفاده از هورمون در مرغداری‌ها در فضای مجازی واکنش نشان دادند.

هیئت مدیره انجمن مذکور عنوان کرد: اکنون که تولیدکنندگان مظلوم و زحمتکش در صنعت مرغداری با تلاشی ستودنی بر حفظ تولید همت گماشته و نه تنها کشور را در عرصه تولید مرغ به خود کفایی رسانده‌اند بلکه باب صادرات و ارزآوری را نیز باز کرده‌اند، دست‌های پشت پرده و مافیای واردات و عوامل وابسته به آن در کنار برخی از دلالان و واسطه‌های سودجو هر از گاهی مبادرت به انتشار شایعه‌ای بی‌پایه و اساس به منظور ایجاد بی‌ثباتی در صنعت و مشوش ساختن افکار مصرف‌کنندگان در زمینه سلامت بهداشتی مرغ تولید داخل کشور می‌کنند.

انجمن صنفی مرغداران گوشتی گیلان بیان کرد: این شیطنت برنامه‌ریزی شده که در روزهای رسیدن صنعت به ثبات و آرامش نسبی، قلب صنعت مرغداری را برای اهدافی مشخص و باز شدن باب واردات مرغ‌های منجمد بی‌کیفیت به منظور بهره‌گیری از سودهای کلان هدف قرارداده و این بار در فضای مجازی با عنوان «کمپین تحریم مرغ هورمونی» نمودار شده است.

اعضای هیئت مدیره انجمن مذکور خواستار برخورد جدی مسئولان بهداشتی و دامپزشکی و قضایی کشور با عاملان اینگونه اظهارات مغرضانه شدند و تاکید کردند: در هیچ‌کدام از واحدهای مرغداری کشور با هیچ عنوان و هیچ نوع هورمونی استفاده نشده و اساساً وجود هورمون افزایش سرعت رشد در طیور وجود خارجی ندارد.

این اعضا دلیل رشد سریع مرغ‌های گوشتی را تنها مربوط به تغذیه مناسب، رعایت اصول بهداشتی و نگهداری گله در شرایط مناسب از نظر درجه حرارت، رطوبت و تهویه و از همه مهم‌تر اصلاح‌نژاد عنوان کردند و گفتند: مرغ‌های تولیدی داخل کشور از هر نظر دارای استانداردهای لازم حتی برای صادرات است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه