نوبخت هر چه پول است به گیلان می‌دهد!

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: نوبخت هر چی پول و اعتبارات است به استان گیلان اختصاص می‌دهد مثلا ۱۷۰ میلیارد دراختیار مسئولان استان گیلان قرار داده است.

نوبخت هر چه پول است به گیلان می‌دهد!

به گزارش ۸دی، در نشست های کافه خبر «خبرگزاری دانشجو» این بار خبرگزاری با عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم نور و محمود آباد به گفت و گو نشستیم.

 

عبدالوحید فیاضی در سال ۱۳۴۴ در دینکوه استان مازندران چشم به جهان گشود  و پس طی دوران تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیریستان وارد دانشگاه تربیت معلم  و درنهایت با سمت معلمی جذب آموزش و پرورش شد. ایشان همزمان با فعالیت های فرهنگی و رسانه ای به تدریس در دانشگاه در رشته های مدیریت، حسابداری و .. پرداخت که کلاس های ایشان همواره یکی از پر نشاط ترین کلاس‌های دانشگاه بوده است و در سال ۹۰ لباس نمایندگی مجلس را پس از پشت سر گذاشتن سمت های مدیریتی برتن کرد و اکنون وی سخنگوی کمیسیون آموزش  تحقیقات مجلس است.

 

گفتگوی تفصیلی و مشروح «خبرگزاری دانشجو» با عبدالوحید فیاضی بدین شرح است:

 

 

 

 

صاحب امتیاز نشریه سودار در مازندران هستم

 

**** خودتان را معرفی کنید و بیوگرافی مختصری از خودتان بگویید؟

 

من فرزند شهرستان نور از توابع استان مازندران هستم که در همان جا متولد شدم و علاقه زیادی به طبیعت دارم به جنگل به کوه به دریا یک روستایی ییلاقی زیبا داریم به نام روستای دینکوه (محل دین و دیانت) ابتدایی را در شهرستان نور راهنمایی و متوسطه حتی  دانشگاه در مازندران سپری کردم و بخشی از دانشگاه خود را در خارج از کشور تحصیل کرده ام  در سال ۶۶ ، ۶۵ به استخدام آموزش و پرورش درآمدم و دهه ۷۰ مدیریت آموزش و پرورش را برعهده گرفتم.

 

در دهه ۸۰ مدیر کلی چند دستگاه را بر عهده گرفتم و رئیس سازمان ملی جوانان مازندران نیز شدم حتی در برهه ای از زمان مدیر کل اجتماعی استانداری را تحویل گرفتم و  مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز بودم در سال ۹۰ مشاور وزیر بودم تا این که به سمت نمایندگی رسیدم.

 

من به کار روزنامه نگاری علاقه بسیار داشتم به گونه ای که  در دهه ۸۰ به سمت روزنامه نگاری روی آوردم و صاحب امتیازی یک نشریه مازندرانی به نام سودار که دو معنا  دارد که در معنای اول نام  یک کوه مرتفعی است در مازندران و هم به معنی محلیش درخت سروهای جنگلی است را بر عهده گرفتم.

 

نمانیده مجلس شدنم را تقدیر الهی می دانم

 

**** با این همه سمت هایی که داشتید چه طور شد به فکر نماینده شدن افتادید؟

 

از آنجایی که می دانستم نمایندگی کار سخت و طاقت فرسایی است و  مسئولیت سنگین و مهمی برعهده نمایندگان گذاشته می شود همچنین سختی های کار نمایندگی در دنیا و آخرت از یک فرد عادی بیشتر است احساس مسوولیت کردم تاخدمت کنم.

 

همانگونه که همگان می دانند سخت ترین بخش نمایندگی بخش ورود به مجلس است اما بخاطر علاقه ای که جهت خدمتگذاری به مردم داشتم خود راکاندیدای نمایندگی مجلس کردم و با رأی مردم انتخاب شدم.

 

تنها کسی بودم که بعد از ۲۷ سال توانستم کرسی مورثی مردم نور در مجلس را به خود اختصاص دهم

 

**** چرا؟

از آنجایی که احتمالا اطلاع دارید  در شهرستان نور اولین نماینده ما شهید عباسعلی ناطق نوری شهید حزب جمهوری اسلامی بود که انصافا از انسان های برجسته ای بود که نوع شهادتش لیاقت می خواست و ایشان به این درجه دست یافتند و بلافاصله پس از او برادر ایشان به این عرصه آمدند و جایگزین برادر شهید خود شدند جز در دوره دوم که نماینده دیگری داشتیم همه ادوار در طول این هشت دوره در اختیار این خانواده بود و خیلی از افراد جهت نماینده شدن کاندید شدند اما در رقابت با این خانواده شکست خوردند و همین موضوع برای من درس بود که وارد عرصه انتخابات مجلس نشوم و تجربه نشان می داد که آدم باید مرگ خودش را پای جنازه دیگران ببیند از اینکه بسیاری از افراد آمدند اما در انتخابات شکست خوردند چرا من باید درعرصه انتخابات که رأی آوریش سخت است شرکت کرده و  کاندیدا شوم؟  منتهی دست تقدیر الهی بود که من که مدیر کل آموزش و پرورش شوم.

 

 

 

 

 مسئولان آموزش پرورش مازندران از مشاور وزیری من احساس خطر می کردند

 

**** علت این همه فشار نمایندگان چه چیزی بود؟ آیا کار شما خوب بود یا مسأله دیگری مطرح بود؟

 

دلیلش این بود که فکر می کردند من اگر در وزارت آموزش و پرورش باشم  ممکن است  برای آنها خطری داشته باشم اما این درخواست را تقدیر الهی می دانم چرا که مدیر کلی آموزش و پرورش مازندارن شدن من مقارن شد با کاندیدا شدنم  و این فرصت را بهترین موقعیت برای نماینده شدن می دانستم  و امیدوار بودم بتوانم جای نماینده قبلی را بگیرم  و این اتفاق افتاد.

 

شبهای رقابت انتخاباتی را هرگزفراموش نمی کنم

 

در سال۹۰ در رقابت نفس گیر که گزارش های آن زمان در آرشیو اخبار موجود است در ۱۲ اسفند ۹۰، حضور مردم چشمگیر بود و چنین حضور پر جوش و خروشی را در انتخابات بعد از سال   ۵۷ مشاهده نکرده بودم  و من آن روز و سال را هیچ گاه فراموش نخواهم کرد.

 

آن شب ها شب های هیجان انگیزی در شهر حاکم بود و همه فکر می کردند که مثلا بعد از ۲۷ سال آیا یک نفر دیگر می تواند رای بیاورد به مجلس را بیاورد یا نه،  فضای انتخابات فضای خوبی بود ازدحام مردم به قدری بود که شب آخر که می خواستیم از میان جمعیت خارج شویم در ازدحام جمعیت له می شدم و من نمی توانستم از میان جمعیت بیرون بیایم و شهر در سیطره مردم  بود و آن حالت را  از سال ۵۷ به بعد ندیده بودم.

 

خدمت صادقانه شعار انتخاباتیم بود

 

بالاخره با یاری خدا و عنایت مردم آمدم و سنگر مهم کشور را در جهت خدمتگذاری به مردم در اختیار گرفتم و بنای من در انتخابات این بود که با مردم با صداقت رفتار کنم و همچون مردم باشم و از مردم و زندگی آنها فاصله نگیرم و همچنان همان زندگی معلمی خود را داشته باشم و تنها هدفم این بود که بتوانم دغدغه های مردم را پیگیری کنم و اکنون خوشحالم،  چراکه با پیگیری هایم و توجه به دغدغه های مردم توانسته ام در برخی از قضایا امید را در دل مردم ایجاد کنم.

 

یک دختر و پسر ثمره ازدواجم است

 

**** چند تا فرزند دارید؟

 

۲ تا یکی دختر و دیگری پسر

 

**** فرزندانتان چند سالشان است؟ سرکار می روند؟

 

پسرم دانش آموز است و دخترم دانشجو و هیچکدام هنوز وارد بازار کار نشده اند.

 

آقا نیستم تا فرزندانم آقا زاده باشند

 

**** آیا اجازه می دهید فرزندانتان آقا زاده شوند؟

 

(با خنده و تعجب) آقا زاده! مگر پدرشان آقا است که خودشان آقا زاده باشند.

 

با شناخت همسرم را انتخاب کردم

 

**** در چه سالی ازدواج کرده اید؟

 

(با خنده) سال ۱۳۷۰ بود فکر کنم ۷۱ بود، سال ازدواجم را فراموش کردم.

 

برای امر خواستگاری چند بار اقدام کرده اید؟ خودتان انتخاب کردید یا برایتان انتخاب کردند؟

 

(با خنده) اولی بود ما در آسمان ها برای هم انتخاب شده بودیم.

 

****نسبت فامیلی با هم داشتید؟

 

خیر فامیل نبودیم اما همدیگر را می شناختیم.

 

دوران تحصیلم را با سختی به پایان رساندم

 

**** در زمان تحصیلات به ویژه در دوران دانشگاهی با سختی هایی مواجه نبودید؟

 

از دوره ابتدایی تحصیلات سختی داشتم چراکه قسمتی از تحصیلات من در قبل از انقلاب در روستا سپری شد خوشبختانه بعد از انقلاب فضا خیلی بهتر شد یعنی هم برای روستایی ها چرا که روستاییان  بیشتر سختی هایی که داشتند برای قبل از دوره انقلاب بود.

 

**** در دوران خواستگاری سختی نداشتید؟

 

(با خنده) نه دوران خواستگاری چه سختی هایی می تواند داشته باشد.

 

برای نماینده شدن تسلیم دو اراده خدا و مردم هستم

 

**** در دور بعدی مجلس  باز می خواهید به عنوان نماینده کاندید شوید؟

 

اگر خدا بخواهد و  مردم بخواهند، من حتما تسلیم این دو اراده هستم.

 

اصولگرای معتدل هستم/ با افراطی گری مخالفم

 

**** اگر بخواهید در انتخابات بعدی حضور پیدا کنید از جبهه اصولگرایی در انتخابات حضور می یابید و یا در جبهه دیگری حاضر می شوید؟

 

من اصولگرا هستم، منتهی اصولگرای معتدل، که به سرنوشت انقلاب مردم حساسم و از اصول و ارزش های انقلاب عقب نشینی نمی کنم و افراطی گری را اصلا قبول ندارم حالا فرقی هم ندارد که این افراطی گری در هر جریانی بخواهد باشد.

 

برخی رفتارهای اصولگرایان افراطی گری است/ افراطی گری به معنای ترمز بریدن است

 

**** از حرفهای شما چنین بر می آید که شما نمانیده ای هستید که به دنبال اعتدال است؟

 

چرا غیر از این باید باشد افراطی گری را آن  چیزی که دیگران معنا می کنند من معنا نمی کنم در حال حاضر در مجلس  مشاهده می کنیم که بعضی وقتا بعضی رفتارها حتی از جبهه اصولگرایی افراطی گری است و می تواند حرفها را با ادبیات بهتری بیان کنند و یا می تواند با رویکردهای مناسب تری رخ دهد و به نتیجه برسد منتهی وقتی که از مدار انصاف خارج شود گاهی ترمز می برد و فرد خراب می شود و این معنای افراطی گری است.

 

 

 

 

 

مجلس گاراژ و محل مشت و لگد نیست

 

**** به نظر شما این افراطی گری هایی که در مجلس مشاهده می کنیم و شما نیز به آن اشاره کردید برای خود مجلس و شخص نماینده افراطی چه ضرر هایی خواهد داشت؟

 

افراطی گری از هرجنسی باشد ضرر دارد و مجلس نباید هیچ زمان دچار تنش فیزیکی شود چرا که این نوع رفتارها در شأن مجلس نیست مجلس یک گاراژ نیست که نماینده ها در آن به همدیگر اهانت کنند و همدیگر را با الفاظ رکیک خطاب قرار دهند، مجلس خانه ملت و محل تدبر و اندیشه و تفکر و تصمیم گیری است محل مشت و لگد نیست.

 

در زمان نفوذ بیگانگان باید وارد کارزار شد و آرپی جی دست گرفت/ برخورد با وزرا در شأن نمایندگان نیست

 

**** چرا در برخی از جلسات غیرعلنی که وزرا در صحن علنی حضور می یابند شاهد مشت لگد هایی از سوی نمایندگان به سمت وزار هستیم؟

 

این در شان مجلس شورای اسلامی نیست مجلس شورای اسلامی باید مجلس شورای ملی باشد این نوع رفتارها قابل قبول نیست و از  آنجایی مجلس برآیند تفکر ملت است و افراد نخبه و فرهیخته که محصول خرد جمعی هستند در مجلس دور هم جمع شده اند، مجلس ما مجلس اسلامی است اسلامی که  دین خویشتن داری، صبوری  و دین مداراست زمانی هست که ما دست به تفنگ میشویم و آدم می کشیم من خودم در جبهه و جنگ آرپی چی دست می گرفتم اما مجلس جای این کارها نیست ما ملت ایرانی هستیم و اگر کسی قرار است به درون ما نفوذ کند با او وارد مبازره و کارزار خواهیم شد.

 

به حوزوه انتخابیه و زادگاهم تعصب دارم/  مردمان حوزه انتخابیه ام را جزو متدین ترین مردم می دانم

 

**** نگاه نماینده نورو محمود آباد  به شهرستان نور و محمود آباد  چگونه است؟

 

من چون نماینده شهرستان نور و محمود آباد هستم  و دو شهرستان در حوزه انتخابیه من قرار دارد با چند شهر و بخش سر و کار دارم مانند شهر رویال، ایزدشهر و بخش بلده از جمله بخش ها و شهرهای شهرستان نور  و وقتی از بلده صحبت می کنیم چهره هایی ماندگار و بزرگی به خاطر ما می‌آیند به  نام های شهید شیخ فضل الله نوری، علامه میرزا حسین نوری که استاد آقا شیخ عباس رومی صاحب مفاتیح الجنان از علمای بزرگ هستند و وقتی نام نور بر زبان ها جاری می کنیم به یاد نیمای مردستان نیما یوشیج، استاد بنان پدر آواز موسیقی ایران و …. می افتیم همه حکایت از این است که این شهر شهر بلند آوازه ای در تاریخ فرهنگ و هنر و فقاهت دارد و البته سرزمین به غایت زیبا، کوه و دریا و جنگل و مردمان بسیار صمیمی با صفا مهمان پذیر و انعطاف پذیر در برابر حقند در کنار این ویژگی ها شهرستان محمود آباد نیز دارای محیط زیبا و گردشگری است  منتهی در این منطقه جنگل کمتر دیده می شود و چشم انداز دریا بیشتر بر دیدگان پدیدار است که فضاهای تفریحی بسیار زیبایی مشاهده می کنیم و  ویژگی های فرهنگی بسیار غنی دارند من این دو شهرستان حوزه انتخابیه ام را در تدین موفق می دانم.

 

آن هایی که به سرزمین خودشان عشق نمی ورزند قطعا مشکل دارند

 

**** با این همه تعریف و تمجید از حوزه انتخابیه نشان دهنده این است که به حوزه انتخابیه خود تعصب  دارید؟

 

هر کسی به خاک خودش علاقه دارد و آن هایی که به سرزمین خودشان عشق نمی ورزند قطعا با سرزمین و زادگاه خودشان مشکل دارند من به سرزمین و مازندران تعصب دارم و هر وقتی که به زادگاهم نزدیک می شوم تعصبم نیز بیشتر می شود.

 

تبدیل فرودگاه نظامی نور به فرودگاه عمومی از برنامه هایم است

 

****  در صحبت های خود اشاره کردید که به طبیعت علاقه مند هستید و به طبیعت احترام می گذارید و هماهنگونه که مطرح کردید شهرستان نور و محمود آباد از حوزه انتخاتبیه شما دارای جنگل و مکان های بسیاز زیبا است تا چه اندازه برای حفظ محیط زیست منطقه حوزه انتخابیه خود تلاش و مناطق گردشگری این منطقه را فعال کرده اید و برای مقابله با زمین خوران و یا بهتر بگویم جنگل خواران چه اقداماتی را انجام داده اید؟

 

در حوزه انتخابیه ام مناطق بسیار بکر و زیبایی وجود دارد مثلا در منطقه سرخ رود ساحل زیبایی داریم و حتی در این مناطق تپه های زیبای باستانی متعلق به چندصد سال وجود دارد و در محمود آباد نیز فرودگاه نظامی وجود دارد که در تلاش هستیم تا این فرودگاه را به فرودگاه عمومی تبدیل کنیم تا این فرودگاه قابل استفاده برای عموم شود و برای عملیاتی شدن این طرح با علی لاریجانی رئیس مجلس و استانداران جلسات متعددی گذاشته ایم.

 

بزرگترین پارک خاورمیانه در نورواقع است/ آقایان روزگار فرح بخش خود را در نور می گذرانند

 

در محمود آباد کمپ نفت که مجموعه بسیار زیبا است وجود دارد و دیگر شهرهای شهرستان نور ویژگی های خاص خودشان را دارا هستند در نور پارک جنگلی وجود دارد که این پارک بیش از ۴ هزار هکتار است که از بزرگترین پارک های خاورمیانه محسوب می شود و بسیاری از آقایان روزگار فرح بخش خود را در این مکان ها سپری می کنند حتی در منطقه ما آبشار طبیعی وجود دارد که این آبشار در منطقه کلند رود واقع شده است و که در یک روز برای بازدید از این روستا به این منطقه رفته بودیم عکس یادگاری نیز با برخی از اهالی از این آبشار زیبا گرفتیم برای من جالب بود چرا که این آبشار هنوز کشف نشده بود و از مناطق بکر منطقه محسوب می‎شود.

 

زمین ها را خورده اند زمینی باقی نمانده است/ به دنبال پس گیری زمین های خورده شده هستم

 

**** به عنوان نماینده مردم نور و محمود آباد  تا چه اندازه توانستید از زمین خواری دریا خواری و جنگل خواری حوزه انتخابیه خود جلوگیری کنید؟ یا اینکه در این منطقه به دلیل بکر بودنش هنوز زمین خواران جنگل و دریا ورود پیدا نکرده اند؟

 

در منطقه محمود آباد و نور قبل از این که من به عنوان نماینده مردم شوم زمین ها را خورده اند چیزی باقی نمانده و من امروز به دنبال پس گیری این زمین ها هستم در خصوص مقابله با زمین خواری در جلسه ای که با آیت الله آملی لاریجانی برگزار کرده بودیم این موضوع را مطرح کردم که  زمین خواران در منطقه ای  ۲۰۰ هکتار و در منطقه دیگر  ۱۰۰ هکتار از جنگل ها را به نام خود ثبت کرده اند و کتبا نیز این موضوع مطرح و در اختیار رئیس قوه قضاییه قرار دادم تا قوه قضاییه این موضوع را به طور جدی پیگیری کند و زمین ها را به صاحب اصلیشان که مردم و سازمان محیط زیست است بازگردانند.

 

زمین خواران جنگل همه جنگل را خورده اند/ با پیگیری هایم ریشه زمین خواری در منطقه ما قطع شده است

 

**** پس پای زمین خواران جنگل ودریا در شهرستان نور و محمود آباد نیز باز شده است؟

 

بله حضور آنها را در حوزه انتخابیه ام مشاهده می کنم زمین خواران به بسیاری از جنگل ها تجاوز کرده اند همه را خورده اند (با خنده شوخی) ما آمدیم چیزی باقی نبود که دیگران بخواهند بخورند اما تمام سعی و تلاش خود را کرده ایم که تا با سیاست و تذکر به موقع و بجا مانع آنها شویم و توانسیتم با پیگیری هایی که انجام داده ایم دست زمین خواران  جنگل و دریا و کشاورزی را قطع کنیم  امروز یک نفر به من مراجعه نکرده و بگوید آقای فیاضی این کار را انجام بده تا من بتوانم این مقدار زمین بگیرم  این یعنی زمین خواری ریشه اش در منطقه ما قطع شده است.

 

تمام تلاشم این است تا زمین هایی که در گذشته زمین خواران خورده اند را باز پس بگیرم

 

**** خوب فکر نمی کنید این فرد از مبادی دیگر بخواهد به دنبال زمین خواری باشد؟ آیا مبادی دیگر را نیز کنترل می کنید؟

 

همه گزارش ها در مورد زمین خواری را در اختیار داریم در طول این دوره سه ساله که من نماینده این دو شهرستان بودم  هیچ فردی جرأت این کار را پیدا نکرد که بخواهد زمینی را بگیرد و اگر جرأتی هم بوده سریع رفتم بالای سرشان با مصاحبه و یا با برخورد و تذکر مانع ادامه کارشان شدم و تمام تلاشم را انجام می دهم تا زمین هایی که در گذشته زمین خواران گرفته اند را باز پس بگیرم.

 

حداقل ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار زمین توسط زمین خواران خورده شده است

 

**** تاکنون چه میزان زمین و جنگل در شهرستان نور محمود آباد توسط زمین خواران خورده شده و باید به مردم برگردانیده شود؟

 

حداقل ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار زمین

 

بیشتر زمین خواری در زمین های زراعی بوده است

 

**** این زمین ها جنگلی هستند یا شالیزار؟

 

بیشتر این زمین ها شالیزری است که یک بخشی از این زمین ها قبلا جنگل بوده که پس از متلاشی کردن زمین خواران جنگل و زمین های کشاورزی توانسته اند آنها را به چنگ خود در بیاوردند.

 

احتمالا مسئولان محیط زیست وقت نیز در زمین خواری دست داشته اند

 

**** مسئولان محیط زیست در زمان متلاشی کردن جنگل کجا بودند؟

 

قطعا مسئولان هم مشکلات داشتند وگرنه این کار نباید اتفاق می افتاد و مسئولان وظایف خودشان را بخوبی انجام نداده اند و اگر وظیفه خودشان را بدرستی انجام می‌دادند قطعا این اتفاقات رخ نمی داد.

 

دو نیم میلیون حقوق مدیرکلی ام بود

 

**** از زمین خواری جنگل خواری بیرون بیاییم و به وضع مادیات فعلی شما بپردازیم حقوق نمایندگی شما امروز با زمانی که بیان کردید که معلم و یا مدیرکل حتی مشاور وزیر بودید چه فرقی کرده است؟

 

باید به این نکته توجه کنیم که زمان حقوق گرفتن ما فرق کرده است و زمانی که من مدیر کل بودم نزدیک دو میلیون می گرفتم الان نمی دونم چقدر شده و در آن زمان حقوق یک نماینده دو نیم میلیون بود به نظرم چندان فرقی نکرده است بلکه زمان گرفتن حقوق فرق کرده است.

 

حقوق یک نماینده ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است

 

**** به عنوان نماینده حقوق شما چقدر است؟

 

(با شوخی و خنده)  بگم نگم یعنی شما نمی دونید حقوق یک نماینده چقدر است؟ شما که هر روز مجلس هستید.

 

*** حقوق نماینده عضو کمیسیون با رئیس کمیسیون تفاوت می کند؟

 

حقوق یک نماینده ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شده با تغییرات جدید و بین روسای کمیسیون ها و اعضا این قیمت فرقی نمی کند.در مجلس همه برابر هستند.

 

هزینه انتخاباتم ۵۰ میلیون تومان هم نشد

 

**** برای حضور در مجلس چه میزان هزینه تبلیغاتی کردید؟

 

من هزینه زیادی برای تبلیغات نکردم، بسیاری از افراد فکر می کردند من میلیاردی هزینه کردم در حالی که همه این حرفها دروغی بیش نبوده است این حرفا برای این بود که من چگونه توانستم از رقیب خود در ورود به مجلس پیشی بیگرم به همین دلیل فکر می کردند که من میلیاردی برای انتخابات هزینه کرده ام.

 

من برادران و اقوام نزدیک به ۵۰ میلیون تومان هم هزینه تبلغات انتخابات نکردیم  ولی من نفوذ اجتماعی فرهنگی داشتم که مثلا روزی که باید دو هزار تا ماشین برای من کار می کرد دو هزار ماشین داوطلبانه می آمدند و برای من فعالیت می کردند و همه هزینه ها راخود مردم از جیب خودشان پرداخت کردند و این استقبال مردمی یعنی این که فرد نفوذ اجتماعی بالایی دارد و اگر فردی نفوذ اجتماعی نداشته باشد هر فردی بخواهد برایش کاری انجام دهد باید هزینه کار او را بپردازد اما من پولی نپرداخته ام برای انجام فعالیت افراد و به یقین می گویم که اصلا در تبلیغات انتخاباتی هزینه چندانی نکردم.

 

یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان بدهکار بودم آن را پرداخت کردم

 

*** برای همین مقداری که می گویید هزینه کرده اید جهت تبلیغات انتخاباتی از مکان یا قرض الحسنه ای وامی گرفته اید؟

 

تنها در آخر انتخابات یعنی بعد از گذشت یک و سال و نیم دیدم یک نفری  پیش من آمد و گفت من به او جهت بنر، پوستر و تبلیغات انتخاباتی یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان بدهکار هستم و من این بدهی را پرداخت کردم.

 

وام دار هیچ کس نیستم/ وامی جهت تبلیغات ازهیج کجا نگرفته ام

 

*** پس برای تبلیغات انتخاباتی از جایی پولی نگرفتید؟

 

نه!  من خودم وامی نگرفتم ولی باور کنید چند نفر از معلمان رفتند وام گرفتند از این وام های بدون سود آموزش و پرورش بود مثلا ۱۰۰ تا معلم با هم جمع شدند و یک میلیون وام گرفتند بعد این وام را برای من خرج کردند.

 

برخی شورای شهری ها ۲۰۰ میلیونی خرج می کنند

 

**** به نظر شما چرا برخی از نماینده ها برای ورود به مجلس میلیاردی هزینه می کنند؟

 

خرج می کنند میلیاردها خرج می کنند اونم برای راه یافتن در شورای شهر صد میلیون و ۲۰۰ میلیون خرج کردند.

 

زمینه تبدیل شدن نماینده به کارتل در مجلس وجود دارد/ مجلس دقیقا محل سقوط و صعود است

 

**** آیا نمایندگی برای شما سودی داشته است  که بخواهید برای ورود به آن میلیاردی هزینه کنید؟

 

بستگی به نماینده ها دارد بستگی دارد که به مجلس با چه دیدی نگاه کنند و چه جوری این مجلس را ببینند مجلس این امکان را به نماینده ها می دهد که از یک نماینده به کارتل تبدیل شوند و این زمینه در مجلس وجود دارد.

مجلس دقیقا محل سقوط و صعود است یک نماینده ای می تواند از مجلس صعود کند و صعید شود یکی نماینده هم ساقط شود سقوط کند.

 

هزینه انتخاباتی دور آینده ام کمتر از گذشته خواهد بود

 

**** اگر بخواهید بار دیگر نماینده شوید فکر می کنید هزینه انتخاباتی شما چقدر خواهد شد؟

 

قطعا در این دوره یک مقداری تفاوت خواهد کرد برای انتخابات هزینه زیادی نمی کنم منتهی گاهی وقتا مردم به دلیل این که ما نماینده هستیم به ما مراجعه می کنند مثلا می خواهد بچه خود را دکتر ببرند کلیه اش را معالجه کند از من پول می خواهند و من نماینده از این حقوق نمایندگی خودم به او کمک می کنم یا این که دوستی داشته باشیم که دستش به دهانش برسد به او می‌گوییم به این فرد کمک کند اگر بخواهم هزینه کنم طبق هزینه گذشته خواهد بود و هزینه زیادی نخواهم کرد.

 

وام صد میلیونی از مجلس نگرفته ام

 

**** تا حالا از مجلس وام گرفته اید؟ وام صد میلیونی که اوایل مجلس مطرح بود را شما گرفتید؟

نه من وام صد میلیونی نگرفته ام.

 

۳۵ میلیون از مجلس وام گرفته ام

 

**** شما وام مجلس را دریافت نکردید؟

 

فکر کنم ۳۵ میلیون وام از مجلس گرفته باشم

 

تاکنون به معاونت اجرایی مجلس نرفته ام

 

**** جهت پیش قسط خانه آیا مجلس به شما وامی پرداخت نکرد؟

 

من ۱۰۰ میلیون وام مجلس را نگرفتم ، به من روز اول ۳۵ میلیون وام جهت رهن خانه دادند و تا امروز من دیگر به معاونت اجرایی مجلس نرفتم که پول یا وامی را بگیرم.

 

به ندرت اتفاق می افتد به نمایندگان ۱۰۰ میلیون وام بدهند

 

**** پس ۱۰۰ میلیون چه وامی بود که به نماینده ها داده شد؟

شاید برخی از نمایندگان این وام را گرفته باشند من اطلاعی ندارم از وام ۱۰۰ میلیونی در مجلس کم اتفاق می افتد که به نماینده ها این چنین وامی پرداخت کنند.

 

مستاجرم/ ماشینم برای خودم نیست

 

**** وام ۳۵ میلیونی که گرفتید بلاعوض بود؟

 

نه وام را از حقوقم کم می کنند و در حال حاضر در تهران مستاجر هستم و ماشینی که الان در اختیار من است مال من نیست ماشین به نام شرکت تعاونی مجلس است بیمه اش نیز تمام شده (با ارائه سند بیمه ماشین ) اجازه دهید سند ارائه کنم تا الکی حرفی نزده باشم .بیمه اش تمام شده و این خطرناک است.

 

شنیده ام فرد گیرنده پاداش ۳۷ میلیونی معاون وزیر است

 

**** از این خبر که یکی از کارکنای وزارت علوم ۳۷ میلیونی پاداش گرفته است خبری دارید؟ و به نظرم از این خبری که کار کرده ایم مسئولان بسیار ناراحت شده اند؟

 

من هم شنیده ام این خبر را و فرد گیرنده معاون وزیر بود

 

این گونه پرداختی ها در کشور ما وجود دارد

 

**** آقای رضوان طلب، پاداش بود فکر می کنم پاداش این چیزی که من دیدم در سند دو ماهه بود اسم را در خبرگزاری کار کردیم.

 

این موضوعات این پرداختی ها هست در کشور ما یک خبرایی هست که ….

 

نوبخت تا کنون ۷۰۰ میلیارد به استان گیلان اعتبار داده است/ از نوبخت جهت پرداختی اعتبارات اعتراض خواهیم کرد

 

در توزیع اعتبارات همین جوری هستیم نوبخت هر چی پول و اعتبارات است به  استان  گیلان اختصاص می‌دهد ۱۷۰ میلیارد در اختیار مسئولان استان گیلان قرار داده و ۵۰۰ میلیارد نیز جهت احداث راه آهن قزوین رشت و این همه اعتبار را نکرده تقسیم کند و به ۵ استان فقیر  ۲۰ میلیارد بدهد سند قراردادن اعتبارات به استان گیلان هم وجود دارد.

 

همچنین به دانشگاه علوم پزشکی رشت ۳۰ میلیارد داده است و اگر این ۳۰ میلیارد را میان ۳۰ دانشگاه تقسیم می‌کرد به هر دانشگاهی یک میلیارد می رسید، نوبخت با این کارهایش در حق دیگر استان ها اجحاف کرده است و این موضوع را نیز به انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفته ام که این رفتارها اجحاف بزرگی در حق دیگر استان های کشور است و قطعا نسبت به این موضوع اعتراض خواهیم کرد.

 

دود سفید از جریان اصولگرایان بلند است/ اصولگراها به وحدت می رسند

 

***** از آنجایی که شما عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هستید وحدت اصولگرایان چگونه ارزیابی می کنید؟

 

آخرین خبرها حاکی از این است اصولگراها به وحدت خوبی می رسند و در طی این روزها وفاق خوبی پیش آمده فاصله ای که میان اصولگرایان در گذشته بوده کم شده و دود سفید از ورودی های اصولگرایان بلند می شود.

 

آینده درخشانی در انتظار اصولگرایان است

 

اصولگرایان برای به وحدت رسیدن با چه گروه های دیگری تا کنون توافق شده آیا با مراجع عظام قم هم نشست هایی برگزار کرده اند و آیا با اعضای جبهه پایداری هم به نتیجه ای در خصوص جدایی آنها رسیده اند؟ تا دود سفیدی که از جریان اصولگرایی نمایان می شود را به دود خاکستری تبدیل نکنند؟

 

الان کلیت اصولگراها در این وفاق هستند قطعا نظرات مراجع، شورای مدیریت حوزه علمیه قم، جامعه مدرسین را نیز در جهت وحدت لحاظ کرده اند و با توجه به چتر بزرگی که از نظر اصولگرایی بر سر کشور گسترانیده شده است این جریان های داخلی هم سوی اصولگراها هم با همدیگر نزدیک می شوند به نظرم آینده برای جریان اصولگرایی آینده خوبی است  و این را یادمان نرود که اگر یک حزبی گروهی و یا یک جریانی مثلا ممکن است تندروی و کندروی داشته باشد بعید نیست و لطمه به کلیت جریان اصولگرایی نمی زند.

 

نفوذی در جریان اصلاح طلبی نیستم

 

**** از برنامه های اصلاح طلبان اطلاع دارید که چی کار می کند در چه مرحله ای هستند؟

 

(با خنده) نه نفوذی در جریان اصلاح طلبان ندارم.

 

اصولگرایان علاقه مند حضور اصلاح طلبان در صحنه هستند

 

*** آیا در جریان اصولگرایی ستون پنجمی از جریان اصلاح طلبان که بخواهد اخبار و برنامه های اصولگرایان را به اصلاح طلبان ارائه دهد وجود ندارد؟

 

(خنده) اصلاح طلبان دنبال اجماع هستند خیلی فعالیت دارند و این فعالیت آنها بسیار  خوب است و باید فعال و حرکت جمعی داشته باشند انتخابات در کشور با شور مضاعف برگزار می شود.

 

قطعا اصولگرایان نیز علاقه مند هستند تا اصلاح طلبان در صحنه باشند و انشا الله فعالیت اصلاح طلبان نیز به نفع نظام و انقلاب خواهد شد و قطعا در مقوله انتخابات اصلاح طلبان افراطی و کسانی که با نظام و انقلاب مسئله داشته اند نیز در صدد خواهد بود تا در انتخابات به نوعی ورود کنند و باید مراقب فعالیت این افراطی ها در کشور باشیم و طبق قانون اساسی هر فردی که در چارچوب نظام قرار داشته باشد از سوی نهادهای ذی ربط  قابل تأیید است و می توانند در فضای انتخابات فعالیت کنند.

 

توفیق اصلاح طلبان در انتخابات مجلس کم است

 

**** به نظر شما چند درصد کرسی های مجلس دهم در اختیار اصلاح طلبان خواهد بود؟

 

توفیق اصلاح طلبان در دور دهم مجلس کمتر از گذشته خواهد بود در حال حاضر اجماعی در میان اصلاح طلبان شاهد نیستیم چراکه اصلاح طلبان در حال حاضر در قدرت هستند و هر گروه و جناحی اگر در قدرت باشند کمتر به سمت اجماع روی می آورند و جناحی که در راس کار نباشد به فکر اجماع با یکدیگر می افتند  درست است قاطبه مجلس اکنون در اختیار اصولگرایان است اما در راس نیستند به دنبال اجماع  هستند و آنهایی که در قدرت حضور دارند مغرور می شوند و در انتخابات کمتر به فکر اجماع با یکدیگر می افتند.

 

دوری گزیدن اصلاح طلبان از روحانی بی معرفتی آنها را نشان می دهد/ روحانی مشکل ندارد

 

*** در نزدیک به شدن به زمان انتخابات شاهد دروی گزینی اصلاح طلبان از روحانی هستیم آیا این فاصله گیری اصلاح طلبان به این  معنا نیست که از محبوبیت روحانی درمیان اصلاح طلبان  کاسته شده است چراکه با روی کار آمدن روحانی تمامی اصلاحات گرد وی جمع شدند و خودشان را به روحانی نزدیک کردند و وی را از جریان اصلاحات نامیدند این در حالی بود که روحانی بارها اعلام کرده بود که اصلاح طلب نیست؟

 

به نظرم اصلاح طلبان بی معرفتی می کنند که از روحانی فاصله می گیرند چرا که آقای روحانی به اصلاح طلبان سرویس داد و در این دولت آنها باید روحانی را همراهی کنند اگر همراهی نمی کنند اشکال از روحانی نیست بلکه از بی معرفتی اصلاح طلبان است.

 

***** از آنجایی که مجلس دو فراکسیون فعال دارد آیا نیازی به ایجاد فراکسیون سومی همچون فراکسیون اعتدال است؟

 

تشکیل فراکسیون همسو با دولتی که روی کار می آید موضوع جدید نیست و در هر دولتی شاهد ایجاد چنین فراکسیونی هایی در مجلس هستیم.

 

تشکیل فراکسیونی همسو با دولت در مجلس عقلانی نیست

 

**** فکر می کنید فراکسیون اعتدال در مجلس شکل بگیرد؟

 

تشکیل فراکسیون اعتدال از همان موقع بعد از انتخابات ریاست جمهوری زمزمه نمایندگان شد و عده‎ای تصمیم گرفتند  که این فراکسیون را در مجلس تشکیل دهند اما نمایندگان از این نظر خنده شان گرفت و گفتند با تعداد اندک می خواهند فراکسیون تشکیل دهند و بعد متوجه شدیم که تعداد زیادی از نمایندگان تمایل دارند که عضو فراکسیون اعتدال شوند و فراکسیون با اعضا بیشتری از نمایندگان شکل گیرد و این موضوع هم برای مجلس جالب نبود و ازآنجایی که اعضای فراکسیون رهروان به اعتدال نزدیک بودن لذا عملا این فراکسیون در مجلس شکل نگرفت.

 

ایجاد فراکسیون در ماههای پایانی به معنای تشکیل ستاد انتخاباتی است

 

از آنجایی که تقریبا همه طیف های موجود در مجلس برای خود فراکسیون تشکیل داده اند چه نیازی برای ایجاد فراکسیون جدید در مجلس است و به نظر شما آیا تشکیل دادن فراکسیون به معنای این نیست که نماینده ها به جای تدوین قوانین به دنبال بازی های سیاسی هستند؟

 

در پایان دوره مجلس و چند ماه بیشتر به پایان مجلس باقی نمانده است لذا تشکیل فراکسیون در مجلس معنایی ندارد مگر این که نمایندگان با تشکیل فراکسیون به دنبال اقدامات انتخاباتی باشند و بخواهند به نام فراکسیون ستاد انتخابات تشکیل دهند.

 

نماینده هایی که دنبال تشکیل حزب هستند تا حالا کجا بودند؟/ تشکیل حزب در زمان انتخابات یعنی رویش یک جریان جدید

 

**** ارزیابی شما از تشیکل حزب از سوی نماینده چیست؟

 

(با تعجب و سوالی) حزب انتخاباتی یا واقعا حزب تشکیل خواهند داد؟ تا حالا کجا بودند این نماینده هایی که می خواهند حزب تشکیل دهندا؟ تشکیل یک حزب در آستانه انتخابات یعنی رویش یک جریان جدید که اسمش نماینده ها گذاشتند حزب و اگر رای آوردند قطعا یادشان خواهد رفت که حزب داشتند چون به قدرت رسیدند رای نیاوردند چون حالشان گرفته است حزب را رها می کنند.

 

حل مشکلات مردم دغدغه مجلس نهمی ها بود

 

*** با توجه به اینکه ۴ سال از دوره مجلس می گذرد مجلس را چه طور ارزیابی می کنید؟

 

مجلس نهم فراز و نشیب های خاص خودش را داشته یک بخشی از آن در دولت گذشته بود، دولت گذشته در دو سال آخرش دچار چالش هایی مواجه بود و در دولت جدید نیز که با شعار کاملا برعکس روی کار آمد مواجه بود گرچه مجلس متاثر از فضاهای پایان دولت قبل و شروع دولت جدید بوده اما همواره  سعی کرد تا بتواند بر اصولش پایدار باشد و اصول کلی نظام التفات داشته باشد سعی نمایندگان در دور نهم بر این بود که دغدغه های مقام معظم رهبری توجه کند و به مشکلات مردم تا حدود زیادی در این مجلس توجه شده است.

 

کمیسیون آموزش هرکجا دولت باری بر دوش مردم نهاده آن را برداشته است

 

**** از آنجایی که بیان کردید که نماینده های مجلس دور نهم به دنبال حل مشکلات مردم بوده و به این موضوع توجه شایانی داشته اند این توجهات نماینده ها در چه زمینه هایی بوده و آیا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توانسته در تصویب قوانین اقدامی را انجام دهد که باری از دوش مشکلات مردم برداشته شود؟

 

ما در محرومیت زدایی از روستاها در ارتباط با اصل ۳۰ قانون اساسی در کمیسیون آموزش رایگان هر جا دولت به آنجا رفته که باری روی دوش مردم گذاشته است سعی کرده ایم مشکلات را از مقابل مردم برداریم و مانع دولت در اجرای بار مالی بر مردم شده ایم.

 

در بوجه سال ۹۳ و ۹۴ اعتبارات قابل توجهی برای آموزش پرورش در نظر گرفته ایم تا اعتبارات به نفع مردم و تعلیم و تربیت مردم شود این مواردی که نامبرده ام جزئی از نمونه کارایی است که مجلس در طول چهار سال توانسته انجام بدهد. ادعا نمی کنیم که مجلس ما یک مجلس کاملی است و معتقدم تا مجلس ما به یک مجلس تکامل یافته تبدیل شود نیازمند به زمان دارد که در این دوره زمان به اندازه کافی وجود ندارد.

 

 

بدنه مجلس نیاز به بازسازی دارد

 

معتقدم که باید بدنه مجلس بازسازی شود و باید در دوره دهم این فرصت ایجاد شود تا بازنگری در بدنه مجلس صورت گیرد، نمایندگان دور دهم مجلس نباید اجازه دهند تا مجلس در بازنگری بدنه به عقب سوق داده شود بلکه بازسازی ها باید به گونه ای باشد که مجلس دهم قوی تر از مجلس نهم باشد و ناخالصی های مجلس نهم کاسته و کاستی های این دوره به نقطه قوتی برای ارتقا کشور تبدیل شود.

 

نمره منفی به مجلس نهم نمی دهم/ تا رسیدن به مجلس ایده آل فاصله داریم

 

معتقدم که جامعه و کشور ما زمانی روی خوشبختی و سعادت را خواهند دید که قوه قانونگذاریش قوه برتر، توانمند و با نگاه به آینده باشد این مجلس کار دارد تا به آنجا برسد حرف من این نسیت که به مجلس نمره منفی بدهم بلکه اقدامات این مجلس قابل قبول است ولیکن بخواهیم به آن ایده آل مد نظر در خصوص مجلس برسیم کار بسیار داریم. نماینده ها باید حقیقت ها را مطرح کنند اگر ما توانستیم مجلس قوی و کارآمد داشته باشیم خواهیم توانست بگوییم  که دولت ما هم دولت کارآمد و قوی خواهد بود.

 

رابطه بین مجلس و دولت باید باز تعریف شود

 

قطعا مجلس کارآمد رئیس جمهور ضعیف را قوی خواهد کرد و با رای اعتماد، استیضاح و حذف و اضافه درست می توانیم رئیس جمهور را به انتخاب کابینه قوی و دولت قوی سوق دهیم. در هر حال نظام پارلمانی ما از یک جهاتی نقطه قوتی دارد که با هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیست اما نباید این را از نظر دور بداریم که در درون نیز به دلایل مختلفی ضعف هایی دارد که این ضعف ها را باید در رابطه دولت و مجلس جستجو کرد. معتقدم رابطه بین مجلس و دولت باید باز تعریف شود.

 

دولتها همواره به دنبال تصاحب کرسی های مجلس هستند

 

درست است آنان می گویند نیستیم ولی هستیم تا حدودی کمک کردیم مخصوصا در دولت یازدهم در انتخاب وزرا در کابینه چرا اینا دنبال این هستند که کرسی های مجلس را برای خودشان بگیرند و وزارت کشور را وادار می کنند که استاندار نزدیک انتخابات عوض کنند استانداران یا فرماندارانی انتخاب کنند که در مجلس برای انتخابات زمان برگزاری انتخابات بیان طوری باشد که به نفع دولت باشد تا به نفع ملت.

 

چارچوب ها اختلافات میان دولت مجلس را بوجود می آورد/ وجود چارچوب ها برای دولت و مجلس ناخوشایند است

 

*** یعنی در حال حاضر شما معتقد هستید دولت و مجلس باهم اختلاف دارند؟

 

چارچوب ها به گونه ای است که گاه این چارچوب ها اختلاف ایجاد می کند و این چارچوب ها برای دولت و مجلس ناخوشایند است و برای مجلس کردار دولت ناخوشایند می آید  این درحالی است که هردو به وظیفه شان عمل می‌کنند و باز تعریف ساختار ارتباطی بین دو قوه خیلی می تواند به مجلس و دولت و مجلس کمک کند یک مقداری در زمینه باز تعریف  به نظر می رسد که باید هم روی قوانین موجود و هم تعریف ساختارهای جدید کار کرد تا مشکلات به حداقل برسد هر چه میزان تنش و درگیری بین این دو قوه مجریه و قضاییه  کمتر شود موفقیت ها برای نظام بیشتر خواهد شد.

 

معتقدم نقد پیش زمینه اختلاف است/ رصد کردار قوا به بهبود اوضاع کمک می کند

 

البته ممکن است افرادی حرف های من را نقد کنند و بگویند که مجلس و دولت باید همدیگر را زیر نظر بگیرند و از ضعف های همدیگر انتقاد کنند من این را قبول دارم در عین حالی که اعتقاد دارم انتقاد و نقد سازنده و رصد کردن کردار قوا توسط همدیگر می تواند به بهبود اوضاع منجر شود اما از طرف دیگر هم معتقد هستم  که از آنجایی در جامعه ای زندگی می کنیم که نقد متاسفانه پیش زمینه یک درگیری و اختلاف است و انتقاد درست حتی رنج آوری و کدورت زا می شود بنابراین باید این گونه تعریف شود که فضای مسالمت آمیز بیشتر باشد بنابراین معمولا مجلس و دولت هماهنگ موفق تر هستند در عین حالی که مجلس و دولت ناهماهنگ نمایندگان مجلس اجازه نمی‌دهند که دولت اشتباه کند ولی در عین حال اگر هماهنگ باشند توفیقات عملکردی بیشتر بوجود خواهدآمد و این چیزی که دولت می خواهد.

 

مجلس نهم همسو با دولت یازدهم بود/ رئیس دولت نیمه خالی لیوان مجلس را می‌بیند

 

**** آیا  مجلس حاضر با دولت تدبیر و امید هماهنگ است؟

 

به نظرمن عملکرد مجلس نهم با دولت دهم و  یازدهم هماهنگ ملموس و محسوس و مقبول تر از دولت های قبلی است یعنی مجلس معارض با این دو دولت نبوده است اما شاید این سوال پیش آید که  روسای دولتهای احمدی نژاد و روحانی بیان کنند که مجلس پدر ما رو درآورده است و مطالب به این علت مطرح می شود که روسای کابینه نیمه خالی لیوان را می بینند و به  نیمه پر آن توجه نمی کنند که هماهنگی و همدلی مجلس با دولت بسیار است در قوانین و اصلاح قوانین در اصلاح روش ها در تامین بودجه و اعتبارات در دفاع از هدفهایی که دولت برای سازندگی کشور در پیش گرفته مجلس بخوبی در این خصوص ورود کرده است.

 

برخی دولتها با تشکیل مجلس همسو به دنبال اجرای اهداف سیاسی خود هستند

 

**** چرا شاهد هستیم که دولت ها که سر کار میان و بر کرسی اجرایی کشور تکیه می زنند به دنبال این هستند که مجلس دوره بعد را با خودشون هم سو کنند علت چیست؟ مگر مجلس که اکنون بر روی کار است با دولت هماهنگ و همسو نیست و این گفته شما ادعای مسئولان دولتی را نقض نمی کند؟

 

معتقدم دولت ها وقتی  قدرت اجرای کشور را در دست می گیرند به دنبال مجلس هماهنگ را با خود در جهت پیشبرد امور کشور و یا در بد بینانه ترین نظر در پی مجلسی هستند که برای اجرای اهداف حزبی و گروهی خود با آنها همسو و در اختیار آنان باشد اما به نظر من مجلس نهم با دولت های دهم و یازدهم هماهنگ رفتار کرده است.

 

موج آفرینان سیاسی افرد خاص و مبتکران سیاسی دولت آدم های محدود هستند

 

از آنجایی که بر روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با سوار بر موج های سیاسی بوجود آمد که این موج اکنون در درون دولت است و حتی این موج جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می دهند و موج آفرینان نیز افراد خاصی هستند و مبتکران سیاسی دولت آدم های وسیعی نیستند و محدودند و در هر دولتی شاهد هستیم که استانداران را انتخاب و این افراد به فرماندارن خواهند گفت که در انتخابات چگونه تأثیر بگذارند این سیاستمدارن هستند که به مدیران و دستگاه ها سمت جهت می دهند و فکر می کنند و به هیئت دولت افکار خود را تزریق می کنند و این رویه تا  بدنه پایین دولت نیزمی رسد و امروز هم می گویند که باید همه چیز را تمام کرد و اکثریت مجلس را ازآن خود و دوستان خود کنیم.

 

مجلس همسو با دولت زیاد هم دیگر را درک نمی کنند

 

**** مجلس همسو با دولت چه فواید و چه ضرری برای دولت دارد؟

 

ضرری که دولت از مجلس همسو می بیند این است که  دو طیف ممکن است مقابل هم باشند و خیلی هم دیگر را درک نکنند لذا به دنبال فضایی هستند که خودشان می خواهند باشد و این دولت دنبال این کارها است.

 

روحانی در اظهاراتش در مورد شورای نگهیان اشتباه بزرگی مرتکب شده است

 

ارزیابی شما از اظهارات اخیر روحانی در خصوص شورای نگهبان چیست؟

 

معتقدم روحانی در بیان این اظهار نظر اشتباه بزرگی را مرتکب شده است  چرا که نقش شورای نگهبان در کشور نقش مهمی است.

 

مخالفت با شورای نگهبان به معنای مخالفت با اسلامیت است

 

کشور ما کشوری است که قانون اساسیش براساس آموزه های امام (ره) شکل گرفته و شورای نگهبان اسلامیت نظام را تامین و جمهوریت نظام را به نوعی تائید و حمایت می کند وقتی که یک گروهی در کشور شورای نگهبان را قبول نداشته باشند بر این راستا تعریف می شوند این گروه با بخشی از نظام یا با اسلامیت و یا با جمهوریت نظام مشکل دارند اما به نظر من البته این نظر من این است که این گروه با اسلامیت نظام مشکل دارند.

 

 

حمله به شورای نگهبان درشأن روحانی نبود

 

برای رئیس جمهور زیبنده نبود که این حرف را بزند روحانی که خود فقهای مجلس خبرگان است و به درجه اجتهادی رسیده به عنوان یک نماینده خبرگان به ایراد اساسی برای این اظهار نظرش  وارد است. و نباید شورای نگهبان که سوپاپ اطمینان برای اسلامیت نظام به شمار می رود را زیر سوال برد.

 

 

 

شورای نگهبان سدی برای دست درازی بنی صدر ها بر کشور است/ روحانی حرف خود را پس بگیرد

 

اگر شورای نگهبان نبود تا حالا معلوم نبود که سرنوشت کشور دست چه بنی صدرهایی می افتاد. الحمدالله تا امروز اگر این انقلاب ایستادگی کرده به خاطر این نهاد معنوی است که این نهاد معنوی که مولفه های نهاد انقلابی هم نهاد دینی تأمین  می کند. قطعا رئیس جمهور حرف خودش را پس خواهد گرفت.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه