کاهش مشکلات حوزویان نیازمند ارتباط میان حوزه ودادسرای ویژه روحانیت است

رئیس دادسرای ویژه روحانیت در استان‌های گیلان و قزوین گفت: هر قدر ارتباط میان حوزه و دادسرای ویژه روحانیت نزدیک‌تر باشد آسیب‌ها و مشکلات طلاب علوم دینی کاهش می یابد.

کاهش مشکلات حوزویان نیازمند ارتباط میان حوزه ودادسرای ویژه روحانیت است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از شبستان، حجت الاسلام علی زمانی، رئیس دادسرای ویژه روحانیت در استان‌های گیلان و قزوین شب گذشته(۷ آبان) در نشستی که با مدیر حوزه علمیه گیلان داشت گفت: قطعاً هر مقدار که ارتباط میان حوزه علمیه و دادسرای ویژه روحانیت نزدیک‌تر باشد شاهد نتایج مطلوب‌تری از حیث آسیب‌ها و مشکلات طلاب علوم دینی خواهیم بود.

  وی با بیان اینکه دادسرای ویژه روحانیت مستقل از قوه قضائیه و دارای آئین نامه مخصوص خودش است، ادامه داد: در واقع دادسرای ویژه روحانیت زیر نظر مقام معظم رهبری هدایت و حمایت می‌شود.

 رئیس دادسرای ویژه روحانیت در استان‌های گیلان و قزوین با اشاره به اهداف دادسرای ویژه روحانیت، خاطرنشان کرد: پیشگیری و حفظ حیثیت روحانیت و برخورد با متخلفین از جمله اهداف دادسرای ویژه روحانیت است.

 حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته کارهای بسیار خوبی در دادسرای ویژه روحانیت انجام شده است اضافه کرد: از زمان حضور حجت الاسلام رئیسی به عنوان دادستان ویژه روحانیت دو برنامه در این دادسرا طراحی شده که اجرایی شدن آن از بروز بسیاری از آسیب‌ها پیشگیری کرده است.

  وی در پایان از مدیریت حوزه‌های علمیه استان تشکر و قدردانی کرد و افزود:با مدیریت خوب مدیریت جدید حوز علمیه استان گیلان بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد چنانکه هم اکنون نیز در بحث اجرای ضوابط تلبس، گیلان در جایگاه مطلوبی قرار دارد. حجت الاسلام والمسلمین محمد لاکانی، مدیرحوزه علمیه گیلان نیز در این نشست گفت: همکاری و ارتباط نزدیک حوزه علمیه و دادسرای ویژه روحانیت ثمرات و برکات فراوانی را هم برای حوزه‌های علمیه و هم برای جامعه به دنبال دارد.

   وی در ادامه با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع آسیب‌ها در اولویت سیاست گذاری‌های حوزه علمیه استان گیلان قرار دارد، گفت: برخی طلاب از بعضی از آسیب‌هایی که متوجه آنهاست، بی‌اطلاعند لذا باور ما این است که با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به طلاب بسیاری از مشکلات خود به خود برطرف خواهد شد.

  مدیر حوزه علمیه گیلان خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع نیز برخی آسیب‌هایی که به صورت خواسته وناخواسته ممکن است متوجه برخی طلاب علوم دینی شود تنها با گفتگو و ارائه مشاوره برطرف می‌شود.

  وی تاکید کرد: حفظ حیثیت و جایگاه رفیع روحانیت از اهم مهمات است که می‌بایست در تعامل نزدیک حوزه علمیه و دادسرای ویژه روحانیت، این مهم تحقق یابد.

 حجت الاسلام لاکانی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در هر استان و منطقه‌ای که تعامل و همکاری حوزه علمیه و دادسرای ویژه بیشتر است، آسیب‌های کمتری متوجه طلاب و روحانیون آن منطقه و استان می‌شود.

  مدیر حوزه علمیه گیلان در پایان با بیان اینکه باید با برگزاری جلسات مشترک و همایش‌های فصلی آسیب‌های مرتبط با حوزه را به حداقل رساند، گفت: نماینده ولی فقیه در گیلان نیز همواره بر همکاری و تعامل میان دادسرای ویژه روحانیت و حوزه علمیه استان تاکید کرده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه