همایش تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مراسم تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گیلان در ۱۳ امامزاده شاخص سراسر استان همزمان با دهه کرامت خبر داد.

همایش تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از شبستان، حجت الاسلام ولی عادلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت گفت: همزمان با دهه کرامت برنامه‌های مختلفی جهت گرامیداشت این ایام تدارک دیده شده است.

وی افزود: پنجم ذی القعده مصادف با ۲۹ مرداد به روز امامزدگان؛ علمداران معارف اسلامی و مأمن فعالیت‌های اصیل فرهنگی نامگذاری شده است.

حجت الاسلام عادلی ادامه داد: در این راستا مراسم تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در ۱۳ امامزاده شاخص سراسر استان همراه با  آئین غبارروبی، سخنرانی، قرائت دعا به صورت همزمان برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهارکرد: ترویج و گسترش فضایل اهل بیت(علیهم السلام) در راستای تقویت بنیه دینی و مذهبی آحاد جامعه، تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی، ارتقاء معرفت نسبت به شأن و منزلت امامزادگان در راستای تقویت بصیرت والایی در سطح جامعه و آشنایی با سیره و تاریخ امامزادگان عظیم الشأن به عنوان فرزندان ائمه معصومین(علیهم السلام) از اهداف برگزاری این همایش است.

وی اضافه کرد: همچنین همزمان با دهه کرامت نمایشگاهی با معرفی بقاع متبرکه در جنب بقعه یا امامزاده‌های استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عادلی از برگزاری جشن میلاد در بقاع متبرکه مستعد استان خبر داد و افزود: مراسم تجلیل از هیئت امنا و خادمان بقاع متبرکه استان با محوریت مسجد شاخص شهر در شهرستان‌های استان دایر می‌شود.

گفتنی است، بیش از ۹۰۰ بقعه متبرکه در استان گیلان وجود دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه