جشن های نیمه شعبان در یکصد بقعه متبرکه گیلان برگزار شد

جشن های ویژه ولادت منجی عالم بشریت و گسترانده عدالت جهانی ، حضرت ولی عصر (عج) و نیمه شعبان طی دیشب و امروز (یکشنبه) در یکصد بقعه متبرکه و آستان مقدس امام زادگان استان گیلان برگزار شد.

جشن های نیمه شعبان در یکصد بقعه متبرکه گیلان برگزار شد

به گزارش هشت دی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تبریک ایام نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) به خبرنگار ایرنا گفت: جشن های نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت قائم (عج) شامگاه شنبه در

تعدادی از امام زادگان و بقاع متبرکه گیلان برگزار شد و امروز نیز در سالروز ولادت آن حضرت با حضور پرشور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در حال برگزاریست.

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده با بیان اینکه برای برگزاری جشن های نیمه شعبان یکصد بقعه متبرکه آماده شد، افزود: در برگزاری این جشن ها از ۳۶ مبلغ بومی و ۶۴ سخنران و واعظ برجسته استانی و کشوری بهره گرفته شده است.

وی با اشاره به راه اندازی ایستگاه صلواتی در ۷۲ بقعه متبرکه و امام زاده گیلان اظهار داشت: در ۲۰ بقعه شاخص استان نیز با استفاده از مبلغان بومی ایستگاه ‘همه واقف باشیم’، برپا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطر نشان کرد: در ۲۰ بقعه متبرکه و امام زاده دارای ظرفیت و محیط نمایشگاهی در این استان نیز نمایشگاه ارایه محصولات فرهنگی دایر شده است.

مردم در سراسر استان گیلان نیز در سالروز ولادت ولی عضر (عج) با آذین بندی محله ها، کوچه ها و خیابان ها و پخش شیرینی و شربت عشق و ارادت خود را به مولای خود ابراز کردند.

به مناسبت سالروز ولادت ولی عصر (عج) جشن نیمه شعبان شامگاه گذشته از سوی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت و هیات رزمندگان اسلام با جضور پرشور مردم در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد.

استان گیلان دارای بیش از ۹۴۰ بقعه متبرکه است.

امروز یکشنبه مصادف با ۱۵ شعبان سالروز ولادت امام زمان (عج) است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه