توصیه من به رسانه ها این است که فضای فرهیخته استان را برهم نزنند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تعابیری که در سایت ها درج می شود گفت: عناوینی از جمله سایت های سودجو ،منفعت طلب،حرکات نمایشی ،بزرگ نمایی ،گاف های عجیب ،شیطنت های رسانه ای در شان فضای رسانه ای نیست و توصیه من به رسانه ها این است که فضای فرهیخته استان را برهم نزنند.

توصیه من به رسانه ها این است که فضای فرهیخته استان را برهم نزنند

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز ،فیروز فاضلی  با اشاره به  نامه ای که استاندار گیلان به فرمانداران شهرستان ها برای تقدیر از خبرنگاران ارسال کرد،اظهار داشت : این نشان از توجه مقام عالی استان به خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه گیلان رتبه ششم استان را در تعداد کل نشریات دارد ،تعداد پایگاه های خبری استان را براساس آخرین آمار ۳۴ پایگاه خبری عنوان کرد و گفت: رسانه ها در دریافت یارانه ها باید به امور کمی و کیفی توجه کنند تعداد شماره گان چاپ و محتوا در دریافت یارانه موثر است.

مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان افزود: ما سال پیش از پایگاه های خبری خواستیم که لباس قانون بپوشند ،بسیار ی از سایت ها ثبت نام کردند و مجوز دریافت کردند گفت: سایت هایی که ثبت نام نکرده اند اندک زمانی فرصت دارند.

وی با اشاره به تعابیری که در سایت ها درج می شود گفت: عناوینی از جمله سایت های سودجو ،منفعت طلب،حرکات نمایشی ،بزرگ نمایی ،گاف های عجیب ،شیطنت های رسانه ای  در شان فضای رسانه ای نیست و توصیه من به رسانه ها این است که فضای فرهیخته استان را برهم نزنند.

در این مراسم استاندار گیلان با بیان اینکه شغل خبرنگاری شغل بسیار حساس و شریفی است و خبرنگاران که به وظایف حرفه ای خود عمل می کنند می توانند در جامعه تأثیر گذار باشند،گفت: امروز فضای ارامش و همدلی در گیلان فراهم است و بخشی از دلیل این ویژگی که گیلان را متمایز با استانهای دیگر کرده است به واسطه ی عملکرد رسانه های استان است.

نجفی با بیان اینکه در تهیه خبرها باید احترام به حریم شخصی و خصوصی افراد مورد توجه باشد ؛خاطرنشان کرد: تلاش می شود تا برنامه های خانه مطبوعات در گیلان عملیاتی شود

 

وی با تاکیدبر اینکه  همانند سال گذشته استانداری در بیمه ی تکمیلی به خبرنگاران کمک کرد اظهار داشت:  از نقدهای سازنده و توأم با نگاه کارشناسانه استقبال می کنیم.

 

 

محمد حسین قربانی رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به مشکلاتی که خبرنگاران با آنها دست و پنجه نرم می کنند افزود: رفع این مشکلات مدنظر نمایندگان مجلس است.

 

وی با اشاره به روند احداث مسکن مهر خبرنگاران گفت: ایجاد امکانات رفاهی و کم تر کردن دغدغه های خبرنگاران باید مدنظر همه مسئولان استان باشد

 

حسین داداشی مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز در این مراسم  گسترش عرصه مطبوعات در استان در حوزه کمی و کیفی را مورد تاکید قرارداد و افزود: ارتقای محتوای رسانه های استان همواره مورد توجه مدیران فرهنگی و اهالی رسانه استان است.

داداشی ایجاد رقابت در بین نشریات در تولید محتوا را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: درصد هستیم تا مکانی برای موزه مطبوعات گیلان اختصاص یابد،

مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان تاکید کرد:در این موزه  قدمت مطبوعات گیلان و آثار پیشکسوتان عرصه رسانه گیلان در معرض دید علاقمندان به عرصه فرهنگ قرار می گیرد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه