فابیوس: هفته آینده به تهران سفر می‌کنم/ توافق، بازار جدیدی را به روی ما باز خواهد کرد/ هیأت اقتصادی همراهم نخواهد بود

وزیر امور خارجه فرانسه هفته آینده در سفری عازم تهران می‌شود.

فابیوس: هفته آینده به تهران سفر می‌کنم/ توافق، بازار جدیدی را به روی ما باز خواهد کرد/ هیأت اقتصادی همراهم نخواهد بود

به گزارش۸دی نیوز به نقل از فارس، وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه گفت هفته آینده برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش، «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه امروز در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «فرانس اینتر» از سفر خود به ایران طی هفته آینده خبر داد و اعلام کرد که در این سفر با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با فرانس اینتر اظهار داشت: «من هفته آینده به ایران سفر خواهم کرد. محمدجواد ظریف همتای ایرانی من از من برای سفر به ایران دعوت کرده است. وی پیشتر نیز مرا به ایران دعوت کرده بود اما من نیامده بودم ولی اکنون همه شرایط برای این سفر مهیاست. من به تنهایی به عنوان مقام مسئولی سیاسی به تهران سفر خواهم کرد و هیچ هیأت اقتصادی اعم از رؤسای شرکت‌های فرانسوی در این سفر همراه من نخواهند بود اما نمایندگان اتحادیه کارفرمایان فرانسوی (Medef) به نوبه خود در ماه سپتامبر به ایران سفر خواهند کرد.»

فابیوس افزود: «این کاملا عادیست که پس از حصول توافق تاریخی اخیر، فرانسه و ایران بتوانند روابط  عادی خود را از سر بگیرند.این توافق بازار جدیدی را خواهد گشود که فرانسویان پیشتر در آن حضور گسترده‌ای داشتند. من طی این سفر درباره تمام موضوعات گفت‌وگو خواهم کرد.»

بنابر اعلام منابع نزدیک به وزیر امور خارجه فرانسه، سفر فابیوس به ایران طی روز ۲۹ ژوئیه جاری (۷ مردادماه) صورت خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه فرانسه هفته گذشته در پی جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در وین اتریش، از تصمیم خود برای سفر به ایران خبر داده بود اما زمان مشخص و جزئیاتی را در خصوص این سفر اعلام نکرده بود.

سفر فابیوس به ایران، نخستین سفر وزیر امور خارجه فرانسه به کشورمان از سال ۲۰۰۳ تاکنون خواهد بود.

فابیوس هفته گذشته یکروز پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در وین، ضمن اعلام تمایل خود برای سفر به ایران اعلام کرد: «محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیروز بار دیگر مرا به ایران دعوت کرد. وی پیشتر نیز از من برای سفر به ایران دعوت کرده بود اما من دعوت وی را نپذیرفته بودم. او بار دیگر مرا دعوت کرد و من به او گفتم که به ایران خواهم رفت، بنابراین به ایران سفر خواهم کرد.»

در پی جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ در شهر وین اتریش، شورای امنیت سازمان ملل دیروز دوشنبه قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص جمع‌بندی مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ را به اتفاق آراء تصویب کرد و تمامی ۱۵ عضو این شورا به این قطعنامه رأی مثبت دادند.

طی چند روز گذشته مواردی از این قطعنامه انتقادهایی جدی را در میان محافل سیاسی و رسمی ایران برانگیخته است و بندهای ۱۱ و ۱۲ این پیش‌نویس که به مکانیزم ماشه مربوط می‌شد، اصلی‌ترین کانون این انتقادات بوده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه