امام جمعه انزلی خواستار پیشگیری از عوامل نابودی تالاب شد

امام جمعه انزلی در دیدار با فعالان محیط زیست شهرستان با ابراز تاسف از اوضاع بحرانی تالاب انزلی خواستار پیشگیری از عوامل نابودی این اکوسیستم طبیعی بین المللی شد.

امام جمعه انزلی خواستار پیشگیری از عوامل نابودی تالاب شد

به گزارش ۸دی نیوز، در دیدار با فعالان محیط زیست شهرستان با ابراز تاسف از اوضاع بحرانی تالاب انزلی حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین اظهار کرد :

تالاب نماد و شاخصه شهر انزلی است و با وجود شرایط بحرانی و ویژه ای که دارد تا به حال کار خاصی برای حفظ و احیاء آن انجام نشده است و اگر این تالاب جای دیگری بود قطعا از ظرفیت های آن بیشتر استفاده می شد .

وی با تاکید بر لزوم چاره اندیشی مسئولان برای احیای تالاب انزلی متذکر شد : شما فعالان محیط زیست نیز معطل طرح های کلان و بزرگ و یا کمک کشورهای خارجی نباشید خودتان برای احیای تالاب اقدام کنید .

وی با اشاره به این که وجود تالاب انزلی را از دیگر شهرها متمایز کرده افزود : احیای تالاب در زندگی مردم شادی و نشاط ایجاد می کند و اگر ظرفیت های مردمی پای کار بیایند ، حفظ و بهره برداری از تالاب سریع تر و ماندگار تر خواهد بود .

امام جمعه انزلی با انتقاد از برخی دستگاه های دولتی متولی حفاظت و احیای تالاب تاکید کرد : کمتر کسی است که از اوضاع اسفناک این تالاب بی خبر باشد و نداند فاضلاب شهر رشت و شهرهای مجاور به این تالاب ریخته می شود متذکر شد : باید هرچه سریعتر جلوی ورود این فاضلاب ها به تالاب گرفته شود .

حجت الاسلام شمس الدین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خیلی از قول ها و مسائل شعاری است اضافه کرد : وقتی مردم می بینند مسئولانشان کاری نمی کنند بی رغبت می شوند ، این مردم در آن شرایط انقلاب کردند و ۳۷ سال است تحریم ها را تحمل کرده اند اما متاسفانه برخی دستگاه های دولتی کم کاری کرده اند.

وی افزود : همگان می دانند که هزینه های انجام شده گاهی فقط ۵۰ درصد بازدهی داشته و بعضی اوقات هیچ بازده ای نداشته از این رو باید حفاظت ، نگهداری ، پاکسازی و احیای تالاب به مردم واگذار شود و قطعا چون مال خودشان است بهتر دل می سوزانند .

در بخشی دیگر از این دیدار نیز رئیس اداره محیط زیست بندرانزلی به برگزاری همایش گل های تالابی مرداد ماه سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد : این همایش همزمان با فضا سازی های شهری به مدت سه شب از ششم مرداد ماه بر روی پل غازیان برگزار خواهد شد.

اکبر میغی در خصوص چگونگی این جشنواره افزود : این جشنواره در قالب نمایش فیلم زنده یاد حامد خسروی در خصوص زیبایی های تالاب ، ارائه بازی های سازگار با محیط زیست برای کودکان ، عرضه صنایع دستی ساکنان اطراف تالاب و برنامه ویژه تقدیر از عکاسان برتر و رونمایی از لوگو این جشنواره برگزار می شود .

در پایان جلسه نیز فعالان محیط زیست دغدغه های محیط زیستی خود را در خصوص تالاب بین المللی انزلی با امام جمعه شهر خود در میان گذاشتند .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه