ورود کالای قاچاق به گیلان بنیان تولیدات ما را هدف قرار داده/ مسئولین توپ را به هم پاس ندهند

نماینده مردم آستانه اشرفیه با اشاره به برنامه های اقتصاد مقاومتی گفت: بدون برخورد و جلو گیری از قاچاق کالا اقتصاد مقاومتی امکان پذیر نیست، ورود کالاهای قاچاق در بازار گیلان، به شدت به بنیان تولیدات داخلی و زیر ساخت های ما ضربه می زنند.

ورود کالای قاچاق به گیلان بنیان تولیدات ما را هدف قرار داده/ مسئولین توپ را به هم پاس ندهند

محمد حسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی ۸دی نیوز، با اشاره به ورود کالاهای قاچاق به بازارهای کشور اظهارداشت:این موضوع مختص به بازارهای گیلان نیست و در همه بازارهای کشور به یک معضل تبدیل شده است.

وی با اشاره به آمار دولت مبنی بر ورود کالاهای قاچاق به کشور گفت: در میان کالاهای قاچاق انواع کالاها،از میوه و لوازم خانگی و البسته تا خودرو و آجیل یافت می شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه با اشاره به برنامه های اقتصاد مقاومتی افزود: بدون برخورد و جلو گیری از قاچاق کالا اقتصاد مقاومتی امکان پذیر نیست، ورود کالاهای قاچاق در بازار گیلان، به شدت به بنیان تولیدات داخلی و زیر ساخت های ما ضربه می زنند.

وی با تصریح بر اینکه ورود کالاهای قاچاق مانع رشد تولید داخل و مانع اراده برای تولید است گفت: نبود فضای اقتصادی به صرفه باعث می شود کشاورز و تولید کننده دل به تولید نبندند.

وی با با تاکید بر اینکه این معضل خود دلیلی بر این امر است که امروز شهرک های صنعتی ما با ۲۵ درصد ظرفیت کار می کنند خاطرنشان کرد: برای اینکه به اشتغال و بهره وری دست پیدا کنیم چاره ای نداریم مگر اینکه جلوی قاچاق را بگیریم.

وی با اشاره به قوانین بسیار خوب برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: تنها نیاز به اراده قوی داریم تا بتوانیم قاچاق را در کشور کنترل کنیم و با توپ را پاس دادن و این و آن را مقصر دانستند کار حل نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه ما ۳۶ سال است با مواد مخدر مبارزه می کنیم ولی نه تنها موفق نشدیم بلکه سن مصرف کمتر هم شده است گفت: ما در مبارزه با مواد مخدر موفق نبودیم و در مورد قاچاق کالا هم راهکارها تدوین شده و تنها اراده جمعی باید پای کار باشد تا جلوی قاچاق را بگیریم اگر این راده نباشد مبارزه با قاچاق کالا همان سرنوشت مبارزه با مواد مخدر را پیدا می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه