برگزاری جشنواره توت فرنگی در صومعه‌سرا

معاون فرماندار صومعه‌سرا از برگزاری جشنواره توت فرنگی در این شهرستان خبر داد و گفت: قیمت‌گذاری توت فرنگی در این جشنواره باید موجب رضایت شرکت‌کنندگان و کشاورزان شود.

برگزاری جشنواره توت فرنگی در صومعه‌سرا

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، محمدمهدی مظفری پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی جنشواره توت فرنگی این شهرستان اظهار کرد: برای برآورده شدن خواسته‌های مردم باید گام‌های خوبی برداشته شود.

وی با بیان اینکه ایجاد آگاهی و دانش در حوزه‌های کشاورزی موجبات رشد و توسعه در حوزه می‌شود، تصریح کرد: جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی باید دوره‌های آموزشی که موجب افزایش ظرفیت‌ها در حوزه کشاورزی می‌شود را افزایش دهند.

معاون فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به برنامه‌ها و آیتم‌های جشنواره، خاطرنشان کرد: باید اجرای اینگونه برنامه‌ها با موضوع اصلی جشنواره مربوط باشد.

وی ایجاد فضای مناسب و تسهیلات برای افراد و گردشگرانی که در این جشنواره حضور می‌یابند را وظیفه تمام مسئولان مربوطه دانست و افزود: اجرای چنین جشنواره‌هایی باید هر سال با کیفیت بهتر و قابل قبول‌تری برگزار شود.

مظفری با اشاره به حضور NGO محیط زیست در جلسه مذکور گفت: استفاده از این تشکل‌های مردمی که تمام هم و غم آنها حفظ محیط زیست است جای قدردانی دارد.

معاون فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه باید از فرصت‌های ایجاد شده نهایت استفاده برده شود، اظهار کرد: جمع‌آوری زباله و عدم تولید و رهاسازی آن در محیط زیست تا زمانی که نهادینه و فرهنگ‌سازی نشود نمی‌توان کار خاصی برای آن انجام داد.

وی ادامه داد: در زمینه قیمت‌گذاری محصول توت فرنگی در زمان برگزاری جشنواره نیز باید به گونه‌ای سیاستگذاری شود که گردشگران و شرکت‌کنندگان در جشنواره و کشاورزان این محصول راضی باشند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صومعه‌سرا نیز در ادامه جلسه مذکور با اشاره به اینکه امسال پنجمین دوره جشنواره توت فرنگی برگزار می‌شود، اظهار کرد: اجرای این مراسم با همکاری دهیار صوفیان‌ده، بخشدار بخش تولمات و میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

علیرضا مهرگان با بیان اینکه اجرای برنامه‌های آئینی‌‌ ـ محلی این جشنواره به‌عهده میراث فرهنگی بوده است، تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌های متنوعی که برای این جشنواره برنامه‌ریزی شده جشنواره متفاوت‌تر با چهار دوره گذشته داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال NGO طرفدار محیط زیست نیز در جشنواره توت فرنگی حضور دارد که امیدواریم پایه‌گذاری تولید محصول ارگانیک توت فرنگی باشد.

دبیر جشنواره توت فرنگی به برگزاری جشنواره گل نیلوفر مرداب برای نخستین بار در صومعه‌سرا به دلیل دارا بودن حدود ۶۰ درصد از تالاب اشاره کرد و گفت: صومعه‌سرا با داشتن جاذبه‌های تالابی بسیار در زمینه جذب گردشگر و مسافر ضعیف عمل کرده‌ایم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه صومعه‌سرا نیز در جلسه مذکور با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط این نهاد برای کشاورزان، اظهار کرد: بسیج سازندگی سپاه ناحیه صومعه‌سرا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی و اعطای تسهیلات گام‌های خوبی برداشته است.

بهزاد روان‌پاک با بیان اینکه در سال گذشته بسیج سازندگی سپاه صومعه‌سرا تسهیلاتی به ارزش ۳۰ میلیون تومان با سود ۱۶ درصد در اختیار متقاضیان قرار داده است، تصریح کرد: امسال نیز تلاش می‌کنیم با جذب اعتبارات خوب به متقاضیان بیشتری تسهیلات ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال در جشنواره توت فرنگی تصمیم بر آن شده تا بسیج سازندگی به ۱۰ نفر از توت فرنگی‌کاران برتر تسهیلات خارج از نوبت ارائه دهد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه صومعه‌سرا افزود: ما می‌توانیم به تمام تعاونی‌هایی که در زمینه کشاورزی فعالیت دارند، زوج‌های جوان کشاورز و تمام صنایع وابسته به توت فرنگی تسهیلات ارائه دهیم.

وی هدف از برگزاری جشنواره توت فرنگی را فروش محصول و درآمدزایی برای کشاورزان روستای صوفیان‌ده عنوان کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب به این هدف دست یابیم.

روان‌پاک یادآور شد: امیدواریم با برگزاری کلاس‌های آموزشی مناسب و بیشتر و شناسایی زمینه‌های بهره‌وری بتوانیم در سال‌های آینده شاهد جشنواره‌های با کیفیت‌تر و بهتری باشیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه