شهردار رضوانشهر:

نخستین جشنواره ملی «شهر بهشت» برگزار می‌شود

شهردار شهرستان رضوانشهر گفت: برای نخستین‌بار جشنواره ملی عکس «شهر بهشت» به همت شهرداری و شورای اسلامی رضوانشهر در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره ملی «شهر بهشت» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» رضا رسولی امروز در خصوص برگزاری اولین جشنواره ملی عکس «شهر بهشت» رضوانشهر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش مستند اجتماعی و طبیعت برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف از برخورد مستند عکاس با همه موارد مرتبط با شهر رضوانشهر از قبیل مناظر، زیبایی‌ها و فضاهای شهری، شهر و شهروند و زندگی شهری، محیط‌زیست و چشم‌انداز شهری، ترافیک، ورزش همگانی، نمودهای شهر سالم و مدیریت شهری و… است.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش اجتماعی با محوریت عشایر و روستاها، معماری شهری و بازار شهرنگاره و بخش طبیعت با محوریت مناظر طبیعت، طبیعت و حیات‌وحش برپا می‌شود، افزود: جشنواره ملی عکس «شهر بهشت» رضوانشهر به‌صورت حضوری و اردویی برگزار می‌شود و عکاسان شرکت‌کننده در این جشنواره نیز به مدت پنج‌روز مهمان شهرداری این شهرستان خواهند بود. این جشنواره از اسکان عکاسان بومی و شرکت‌کنندگان آزاد غیر مدعو معذور است، اما سایر عکاسان متقاضی بومی و غیربومی می‌توانند به‌صورت آزاد شرکت کنند.

شهردار شهرستان رضوانشهر تصریح کرد: شرکت برای تمامی علاقه‌مندان به عکاسی اعم از عکاسان غیرحرفه‌ای و حرفه‌ای آزاد است و هر عکاس می‌تواند ۱۵ عکس در هر بخش ارسال نماید. ۱۶ بهمن‌ماه زمان شروع عکاسی بوده و زمان تحویل آثار به دبیرخانه نیز از ساعت ۲۰ الی ۲۴ روز ۱۸ بهمن‌ماه خواهد بود.

رسولی گفت: در این جشنواره شرکت‌کنندگان ملزم به استفاده از دوربین‌های دیجیتالی هستند و انتخاب عکاسان متقاضی، با توجه به کارنامه عکاسی متقاضیان، توسط هیئت انتخاب صورت خواهد گرفت که در این راستا عکس‌های ترکیبی و دستکاری شده از مرحله داوری حذف خواهند شد؛ البته تغییرات فقط در محدوده اصلاح رنگ و نور و برش عکس قابل‌قبول است.

این مسئول با اشاره به اینکه سیف‌الله صمدیان، مجید سعیدی و محمدشباب گلچین اعضای تشکیل‌دهنده هیئت ارزیابی بوده و داوری آثار را بر عهده دارند، اضافه کرد: در طول برگزاری جشنواره، ورکشاپ عکاسی توسط رضا گلچین، دانش‌آموخته و مدرس عکاسی برگزار خواهد شد. همچنین شهرداری و شورای اسلامی رضوانشهر (خانه خلاقیت و نوآوری) برگزاری جشنواره را بر عهده دارند و شهردار رضوانشهر به‌عنوان رئیس برگزاری جشنواره، ساسان جوادنیا به‌عنوان دبیر جشنواره، زینب کریمی به‌عنوان دبیر اجرایی جشنواره و علی‌اکبر مطلوبی به‌عنوان مسئول دبیرخانه فعالیت خواهند کرد.

رئیس برگزاری جشنواره ملی عکس «شهر بهشت» از ثبت‌نام اولیه اینترنتی از طریق نشانی پست الکترونیکی جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: آخرین‌مهلت ثبت‌نام اولیه اینترنتی در این جشنواره نهم بهمن‌ماه است و ثبت‌نام حضوری و اسکان شرکت‌کنندگان غیربومی نیز تا ۱۵ بهمن‌ماه انجام می‌شود که پس از اتمام مهلت ثبت‌نام اولیه اینترنتی، دبیرخانه از میان درخواست‌کنندگان غیربومی شرکت در جشنواره، اسامی ۳۰ نفر از حائزین شرایط حضور در جشنواره را اعلام خواهد کرد همچنین داوری آثار و برگزاری ورکشاپ ۱۹ بهمن‌ماه و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نیز ۲۰ بهمن‌ماه خواهد بود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه