افزایش ۱۰ درصدی استفاده از پهنای باند اینترنت در گیلان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از افزایش ۱۰ درصدی استفاده از پهنای باند اینترنت توسط کاربران قدیم و جدید این شبکه از ابتدای امسال در استان خبر داد.

افزایش ۱۰ درصدی استفاده از پهنای باند اینترنت در گیلان

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، سیروس رضایتی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از ایستگاه‌های سیار تلفن همراه در این شهرستان اظهار کرد: گشت‌های ویژه فناوری اطلاعات به منظور رفاه حال مسافران نوروزی در نقاط مختلف گیلان راه‌اندازی شده است.

وی راه‌اندازی گشت‌های ویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات را با هماهنگی استانداری گیلان به منظور جلوگیری از کنده‌کاری خطوط شبکه فیبرنوری عنوان کرد و افزود: شش گشت ویژه مسیرهای شرق، غرب و جنوب گیلان را بررسی می‌کنند و تاکنون قطع شبکه فیبرنوری در این مسیرها نداشتیم.

رضایتی با بیان اینکه شش سایت سیار تلفن همراه در نقاط پر تردد گیلان در نوروز امسال استقرار پیدا کرده است، تصریح کرد: سایت‌های سیار تلفن همراه در شهرستان‌های رشت، آستانه‌اشرفیه، بندر انزلی، آستارا و چمخاله لنگرود مستقر شده است و سه میلیون نفر مسافر از این امکانات توسعه‌ای بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از افزایش ۱۰ درصدی استفاده کاربران قدیم و جدید از پهنای باند اینترنت در گیلان خبر داد و بیان کرد: افزایش پهنای باند در سرعت ارسال و دریافت اطلاعات حائز اهمیت است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به اینکه تاکنون پنج میلیارد تومان برای راه‌اندازی مرکز داده به منظور گسترش دولت الکترونیکی در استان سرمایه‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از تجهیزات مرکز داده گیلان نصب شده و در ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به ارائه خدمات دولت الکترونیکی در قالب پنجره واحد خدمات اشاره کرد و گفت: ماده ۷۰ قانون برنامه پنجم توسعه بر یکپارچه‌سازی و حذف فرآیندهای آن دسته از فعالیت‌های اقتصادی که نیازمند اخذ مجوز از دستگاه‌های اجرایی متعدد است، تاکید دارد.

رضایتی با تاکید بر چابک‌سازی دولت، یادآور شد: توسعه دولت الکترونیکی مصوبه شورایعالی فناوری اطلاعات در راستای سیاست‌های کلی نظام اداری، اقتصاد مقاومتی ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری و برنامه پنجم توسعه کشور با هدف چابک‌سازی، کاهش زمان و هزینه خدمات اداری و همچنین شفاف‌سازی و مبارزه با فساد اداری انجام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان اجرای دولت الکترونیکی را پروژه ملی خواند و اظهار کرد: اجرای طرح دولت الکترونیکی در تمام ابعاد استان تاثیرگذار است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه