حشمتی بعداز ۷سال از دادگستری گیلان رفت و سیاوش پور جایگزینش شد+ تصاویر

معاون اول قوه قضائیه و با بیان اینکه باید در دادگستری‌ها از مجازات جایگزین به جای حبس استفاده شود،اذعان کرد : باید در جهت کاهش جمعیت کیفری گام برداریم.

حشمتی بعداز ۷سال از دادگستری گیلان رفت و سیاوش پور جایگزینش شد+ تصاویر

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری گیلان  با حضور حجت‌الاسلام  و المسلمین سیدابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه  بر گزار شد در این مراسم احمد سیاوش‌پور’ طی حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس کل دادگستری گیلان منصوب شد  و از زحمات هفت ساله محمد جواد حشمتی تقدیر شد.

89

سیاوش‌پور، پیش از این رئیس‌کل دادگستری استان‌های سمنان و فارس بود.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری گیلان سلامت دستگاه قضایی کشور را مورد تاکید قرارداد و افزود: دستگاهی که با تمام بدی ها مبارزه می کند باید از سلامت کامل بر خوردار باشد.

وی با اشاره به سوابق مدیریتی سیاوش پور در استانهای فارس و سمنان تصریح کرد : امیدواریم با شناختی که ایشان در دستگاه قضایی کشور کسب کردند گامهای بلند تری در جهت ارتقاء دادگستری گیلان بردارند.

وی  توجه به مردم به عنوان محوری ترین نقطه در امر قضاوت را مورد تاکید قرارداد و در ادامه با اشاره به جمعیت متغیر استان گیلان و مسائل و مشکلات موجود در استان افزود: احساس رضایت حضرت ایت الله قربانی از دادگستری گیلان نشان از سلامت و نفوذ ناپذیری و صلابت کار دادگستری گیلان دارد.

رئیسی با اشاره به ماه ذی القعده آن را متعلق به امام رضا(ع) دانست وبا تاکید بر اینکه معنای واژه کرامت بسیار سخت و دشوار اشت افزود: برخورداری انسان از کرامت مانع تسلط دشمنان دورنی و بیرونی بر وی می شود و به تعبیر روشن انسان را امیر نفس خود می کند.

86

وی با تاکید بر اینکه کرامت مانع نفوذ پدیری دیگران بر انسان می شود بیان کرد: قضات باید کرامت نفس داشته باشند و این کرامت به معنای این است که  نفوذ پذیری از هپچ کس غیر از معبود نداشته باشند.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه مدیران هم باید از این روحیه بالا بر خوردار باشند ابراز نمود: کشوری که کرامت داشته باشد دشمن نمی تواند بر آن مسلط شود.

رئیسی حرکت در جهت اجرای سیاستهای قوه قضائیه و سفارشات مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرارداد و گفت :باید تلاش کنیم تا سیاست حبس زدایی در دادگستری‌های استانی نهادینه شود.

2

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه