محیط زیست حتی یک جلسه برای رفع زباله های خانگی برگزار نکرده است/ عدم پرداخت غرامت حادثه سیل شهرستان از سوی دولت

نماینده مردم لنگرود با پخش فیملی در خصوص موضوع پس‌ماندهای استان گیلان خطاب به نوبخت، افزود: دوبار خدمت شما در مورد پرداخت غرامت حادثه سیل شهرستان رسیدم اما هنوز هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

محیط زیست حتی یک جلسه برای رفع زباله های خانگی برگزار نکرده است/ عدم پرداخت غرامت حادثه سیل شهرستان از سوی دولت

به گزارش سرویس پارلمانی ۸دی نیوز، در جلسه علنی  امروز (سه‌شنبه۱۱ آذر) مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با با تسلیت شهادت شهید مدرس و تبریک روز مجلس، راجع به مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: در مذاکرات وین دو واقعیت مهم برای جهانیان مطرح شد، یکی زیاده‌خواهی آمریکا بود که با رفع همه تحریم‌ها مخالفت و سایر کشورهای عضو ۱+۵ را نیز برای ادامه این مسیر تشویق کرد و دیگری ایستادگی و مقاومت تحسین‌برانگیز تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای کشورمان بود که از منافع کشور در عرصه‌های هسته‌ای به خوبی دفاع کرد و اجازه نداد آمریکا اهداف خود را محقق کند.

وی ادامه داد: آمریکا باید این واقعیت را درک کند که ملت ایران هیچ گاه از حقوق هسته‌ای خود که سرمایه ملی آن است، عقب‌نشینی نخواهد کرد و مجلس نیز از همه ظرفیت‌های خود در جهت تحقق اهداف در این عرصه و مقابله با تحریم‌های ظالمانه استفاده خواهد کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به موضوع پارازیت، تاکید کرد: این موضوع، فنی، اما تخصصی است و درخواست ما از دولت و شورای عالی امنیت ملی این است که گرچه باید از ارزش‌های انقلاب صیانت شود، اما سلامتی مردم نیز در اولویت است و دولت و شورای امنیت به این مسئله توجه داشته باشند.

لاهوتی، افزود: دولت باید حجم مبادلات تجاری و اقتصادی خود را با روسیه و دولت چین به حداکثر برساند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم،‌ با پخش فیملی در خصوص موضوع پس‌ماندهای استان گیلان و یادآوری معضلات حوزه انتخابیه خود، خطاب به نوبخت، افزود: دوبار خدمت شما در مورد پرداخت غرامت حادثه سیل شهرستان رسیدم اما هنوز هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

وی خطاب به وزیر نیرو، افزود: سدهای لاستیکی گیلان نزدیک به هزار میلی‌متر بارندگی دارد و نباید دچار خشکسالی شود دستور دهید این چند سد لاستیکی را در استان گیلان به ویژه در شهر لنگرود تسریع کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در تذکری به وزیر صنعت، گفت: در زمان شروع به کار فعالیتتان، عقب‌ماندگی صنعت گیلان را خدمت شما عرض کردم حال آقای نعمت‌زاده بگویید چه کار کردید؟

لاهوتی ضمن تشکر از قاضی زاده وزیر بهداشت،‌ تاکید کرد: انتظار در مورد تکمیل بیمارستان و درمان‌گاه‌های و استقلال دانشکده پرستاری و پیراپزشکی توجه لازم داشته باشید.

نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم،‌ یادآور شد: آقای آخوندی شما تلاش فراوانی کشیده‌اید اما در مقابل سقوط هواپیمای آنتونف پاسخ درستی دریافت نکردیم همچنین هفتاد میلیارد تومان برای بندر چمخاله هزینه شده اما متوقف شده است بنادر بزرگ ما امروز ماه‌ها طول می‌کشد بارگیری داشته باشد هزینه‌های زیادی به افراد وارد می‌کنیم.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از عملکرد ابتکار رئیس سازمان محیط زیست،‌ افزود: بحث پسماندها و زباله های خانگی بیماری هایی برای مردم این استان فراهم کرده است شما دو دوره رئیس سازمان محیط زیست کشور بودید حتی شما یک جلسه برای حل این معضل برگزار نکردید بیماریهای پوستی سرطان‌های مکرر باشیم باید در اسرع وقت برای رفع آن اقدام شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه