امام جمعه خمام در گفتگو با ۸دی:

شهرستان شدن “خمام” به یک صلوات در هیأت دولت نیاز دارد/ عدم پاسخگویی اداره ارشاد و سازمان صمت به مطالبات مردم

امام جمعه خمام، با اشاره به مطالبه مردم در تبدیل “خمام” از بخش به شهرستان، گفت: این اقدام تنها نیاز به تأیید نهایی هیأت دولت دارد و به نظر می رسد چون تبدیل خمام به شهرستان برای دولت بار مالی دارد در این امر تعلل می شود.

شهرستان شدن “خمام” به یک صلوات در هیأت دولت نیاز دارد/ عدم پاسخگویی اداره ارشاد و سازمان صمت به مطالبات مردم

حجت الاسلام “حامد اسدالله زاده” امام جمعه خمام در گفت و گو با خبرنگار هشت دی با اشاره به وعده های انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی در مجلس و ریاست جمهوری طی سال های اخیر به جهت تغییر خمام از بخش به شهرستان اظهار کرد: در طول دولت های اخیر این توقع برای مردم خمام ایجاد شده است و این اقدام تنها نیاز به تأیید نهایی هیأت دولت دارد و بنظر می رسد چون تبدیل خمام به شهرستان برای دولت بار مالی دارد در این امر تعلل می شود.

وی با بیان اینکه در این ارتباط تأیید کمیسیون امنیت دفاعی وزارت کشور و امضای شورای وزیران انجام شده است، افزود: تمام مراحلی که برای تبدیل خمام به شهرستان نیاز است انجام شده و در ارتباط با حد نصاب جمعیت خمام از استثنایی که در قانون برای شهرهایی که حدود مرزی با کشورهای دیگر دارند لحاظ شده است زیرا خمام یک و نیم کیلومتر ساحل دارد و جزء شهرهای مرزی محسوب می‌شود.

امام جمعه خمام ادامه داد: با پیگیری هایی که انجام دادیم بنظر می رسد تغییر خمام از بخش به شهرستان به یک صلوات در هیأت دولت نیاز دارد و تمام کارهای آن انجام شده است، از طرفی دیگر نمایندگان مجلس در دوره قبل و این دور گویا نمیخواهند کپن خود را برای چنین امری بسوزانند و ملاحظات سیاسی خود را لحاظ می کنند.

افزایش رشد جمعیت شهری در خمام

حجت الاسلام اسدالله زاده با تاکید بر اینکه خمام به جهت توریستی بودن پتانسیل شهرستان شدن را دارد افزود: شاید این مقایسه تام و تمامی نباشد اما خمام و رشت‌مانند کرج و تهران هستند، به این جهت که بسیاری از افراد محل کارشان در رشت و محل زندگی شان در خمام است به همین دلیل رشد جمعیت شهری در خمام رو به افزایش است‌.

وی از خمام بعنوان حیاط خلوت رشت نام برد و گفت: خمام به لحاظ بُعد مسافت و مجاورت با مرکز استان، ارائه خدمات و امکانات بیشتر و مناسبت تر نسبت به سایر بخش های تابعه مرکز استان و با توجه به اینکه در مقایسه با رشت خدمات ارزان تری ارائه می دهد به نوعی حیات خلوت رشت و انزلی محسوب می شود.

معضلات خمام از جانب مردم این شهر نیست

امام جمعه خمام ادامه داد: بر اساس آمار سال گذشته محدوده بخش خمام دارای ۱۲۲ رستوران و کافه سنتی در جهت ارائه خدمات به رشتی ها و انزلی چی ها است که باعث بروز معضلات شهری، اجتماعی و فرهنگی برای مردم این شهر می شود و کشفیات سپاه و نیروی انتظامی نشان می دهد که این معضلات از جانب مردم خمام نیست.

عدم پاسخگویی اداره ارشاد و سازمان صمت به مطالبات مردم

حجت الاسلام اسدالله زاده با اشاره به عدم پاسخگویی ادارات خدمات رسان گیلان و رشت که موظف به ارائه خدمات به شهرستان های استان هستند افزود: دبیر شورای فرهنگی عمومی در هر شهر، ارشاد است بعد از اینکه اداره ارشاد شهرستان رشت منحل و با استان تلفیق شد عملا این سازمان پاسخی به مطالبات ما نمی دهد.

وی در ادامه افزود: سازمان صمت گیلان نیز خروجی برای ما ندارد، اتحادیه هایی که برای دادن پروانه کسب از یک تا ۵ میلیون تومان از مردم دریافت می کنند چه خدماتی عرضه می کنند؟ صنعت و معدن، اصناف و اتحادیه وقتی پاسخ مسئولین شهری را نمی دهند پس جواب مردم را هم نمی دهند.

امام جمعه خمام خاطرنشان کرد: می‌دانیم که با شهرستان شدن خمام یک شبه مشکلات حل نمی شود و تا فراهم شدن زیرساخت‌ها زمان می‌برد ولی حداقل می دانیم حوزه مسئولیت افراد کجا و چگونه است و از طریق چه کسی می توانیم مطالبات خود را پیگیری کنیم.

بر اساس طرح ریزی و راهبری رهبرمعظم انقلاب آینده ای روشن در انتظار ملت ایران است

حجت الاسلام اسدالله زاده با تأکید بر اینکه نسبت به آینده نظام جمهوری اسلام ایران امیدوار و خوش بین هستیم گفت: گفتمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر امیدوار کردن جامعه نسبت به آینده نظام است که با توجه به آینده پژوهی، طرح ریزی و راهبری ایشان همراه با عملیاتی سازی ظرفیت ها یک امید واهی نیست و بر اساس سیری منطقی که جامعه طی می‌کند آینده روشنی در انتظار مردم ایران است.

امام جمعه خمام با اشاره به مشکلات و عقب ماندگی های کشور ادامه داد: با توجه به وضعیت فعلی دولت آینده چه با ویژگی های مطلوب یعنی انقلابی، حزب اللهی و جوان بودن و چه غیر از این باشد نباید انتظار داشت که این عقب ماندگی ها ظرف یک الی دو سال رفع و حل شود.

لزوم مطالبه تخصصی و انتقاد همراه با راهکار و بدور از نق زدن

وی با تأکید بر انتقاد سازنده و تخصصی گفت: امروز عده ای از افراد به دو دسته تقسیم شده اند، یک عده دارای موضع انقلابی با مطالبه گری که تنها نق زدن و بدون ارائه راهکار هستند تقسیم می شوند و یک عده مانند مجموعه های دانشجویی جوان و انقلابی مطالبه گر تخصصی هستند که در کنار مسئله یابی به ارائه راهکار، نوشتن طرح برای حل مسئله می پردازند، با این گروه مطالبه گر تخصصی چه دولت آینده انقلابی، جوان و اصولی باشد و چه اینگونه نباشد موفق و پیروز خواهیم بود.

ائمه جماعات حقوقی از دولت دریافت نمی کنند

حجت الاسلام اسدالله زاده در تشریح وجه دریافتی طلاب و ائمه‌ جماعات بیان کرد: مقام معظم رهبری شهریه محدودی را برای طلاب در نظر گرفته اند، ائمه جماعات هم به هیچ عنوان حقوقی از دولت دریافت نمی کنند، در حال حاضر شهریه یک طلبه متأهل سطح ۳ یعنی فردی که حداقل ۱۰ سال درس خوانده و از پایان نامه خود دفاع کرده است حدود یک میلیون تومان است که گاهی بابت سادات یا حافظ قرآن بود یک مقدار محدودی این مبلغ بیشتر می شود.

امام جمعه خمام تصریح کرد: امکانات برای ائمه جماعات بنا به شهری که در آن مستقر هستند متفاوت است، در برخی شهرها شورای سیاست گذاری ائمه جمعه برای امام جمعه شهر خانه ای در نظر می گیرند اما در شهری مانند خشکبیجار امام جمعه شهر مستأجر و سالانه در حال اسباب کشی است.

آرامش و سعه صدر علمای دینی میراث اهل بیت(ع) است

وی با بیان اینکه آرامش و سعه صدر علمای دینی میراث اهل بیت(ع) است افزود: آرامش در برابر ناملایمات و برخی رفتارهای ناشایست به این دلیل است که فضای حوزه های علمیه همراه با اخلاق مداری است، اخلاقی که میراث اهل بیت(ع) است و کسی که مؤمن باشد نگاهش نسبت به مسائل پیرامونش متفاوت خواهد بود چه این فرد طلبه چه یک انسان معمولی‌‌ باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه