حجت الاسلام اسدالله زاده در گفتگو با ۸دی مطرح کرد

اسلام دین عقلانیت، منطق و استدلال است/ درصد بالای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هیئت ها و مساجد

حجت الاسلام اسدالله زاده امام جمعه خمام گفت: در ماه محرم بهره مندی از محبت، عشق و علاقه به حضرت سیدالشهداء ویژه تر در عالم منتشر می گردد و همه عالم به ماتم او دلگیر می شوند.

اسلام دین عقلانیت، منطق و استدلال است/ درصد بالای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هیئت ها و مساجد

به گزارش هشت دی، حجت الاسلام حامد اسدالله زاده در خصوص تفاوت مجالس عزاداری ابا عبدالله (ع) با دیگر مجالس، اظهار کرد: محبت و علاقه به سیدالشهداء نسبت به دیگر ائمه پررنگ تر و ویژه تر است که در روایتی از امام رضا(ع) فرمودند زمانی که محرم می رسید هیچکس بر صورت پدرم موسی بن جعفر(ع) لبخندی نمی دید.

وی افزود: در مراسم شهادت حضرت سید الشهدا (ع) عزادار واقعی و ثقل اصلی عزاداری ها ولیّ خدا و امام همان عصر است.

امام جمعه خمام با اشاره به ماه محرم و عزاداری آن، تصریح کرد: زمانی که وارد ماه محرم می شویم فضای جامعه ما یک فضای عطرآگین و ویژه حضرت سیدالشهداء است چرا که فضای عالم متفاوت می شود.

حجت الاسلام اسدالله زاده بیان کرد: در ماه محرم بهره مندی از محبت، عشق و علاقه به حضرت سیدالشهداء ویژه تر در عالم منتشر می گردد که چنین حالتی منحصر به ایام کرونا و غیر آن نیست و محبت به سیدالشهداء ویژه تر است و همه عالم به ماتم او دلگیر می شوند.

علمای اسلام همواره با اقتضائات روز پیش می روند

وی با بیان اینکه اسلام دین عقلانیت، منطق و استدلال است که بر اساس علم و دانش پیش رفته است، افزود: علما و بزرگان همیشه نسبت به علم و دانش و منطق روز کاملا هوشیار بودند و متناسب با اقتضائات روز پیش می روند.

امام جمعه خمام ادامه داد: وقتی مردم دچار اختلالات و چالش های سلامتی می شوند علما رعایت بهداشت و سلامت مردم را می کردند که نمونه های آن را در تاریخ زیاد داشتیم مثل زمانی که بیماری وبا و دیگر بیماری ها شیوع می کرد علماء ما در حفظ سلامت مردم و رعایت اصول بهداشتی پیش قراول بودند.

امام جمعه خمام افزود: در حال حاضر هم رهبر معظم انقلاب اینگونه به حمایت از کادر درمان و پزشکان آمده اند که نشان از همان عقلانیت مکتب سیدالشهداء است.

وی بیان کرد: اقتضاء مکتب سیدالشهداء می طلبد جامعه رعایت آداب سلامتی را داشته باشد و مردم در کنار هم رعایت اصول بهداشتی را داشته باشند و از آن طرف عزاداری ها هم برگزار شود‌.

امام جمعه خمام با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته هیئت ها و مساجد نشان دادند بیشترین درصد اصول بهداشتی رعایت کرده اند، گفت: با توجه به اینکه هیئت ها و مساجد بیشترین رعایت اصول بهداشتی را دارند می توانند در رعایت سلامت عزاداری ها را برگزار کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه