آغاز مرحله دوم رزمایش مواسات در مصلی رشت + عکس و فیلم

دومین مرحله رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در مصلی رشت با توزیع همزمان ۵۵هزار بسته معیشتی در استان گیلان اجرا شد.

آغاز مرحله دوم رزمایش مواسات در مصلی رشت + عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار ۸دی، دومین مرحله رزمایش مواسات با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در مصلی شهرستان رشت آغاز شد.

حجت الاسلام ولی عادلی، سخنگوی ستاد اجرایی رزمایش مواسات با بیان اینکه پس از فرمایش رهبر انقلاب رزمایش بزرگ مواسات در گیلان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و دستگاه های حمایتی آغاز شد اظهار کرد: قبل از آغاز رزمایش حدود ۴۶هزار بسته بین نیازمندان توزیع شد، در مرحله اول رزمایش نیز بیش از ۵۰هزار بسته معیشتی و امروز در مرحله دوم همزمان با ولادت کریم اهل بیت ۵۵هزار بسته دیگر توزیع می‌شود.

عادلی با اشاره به اینکه بخش عمده این هدایا توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هدیه شده است گفت: امیدواریم با این روال کمک مردم و خیرین در مرحله سوم و در روز عید فطر ۵۰هزار بسته معیشتی دیگر نیز توزیع شود.

سخنگوی ستاد اجرایی رزمایش مواسات در رابطه با راه های کمک کردن به این رزمایش افزود: شماره حسابی به نام رزمایش موجود است که از طریق صدا و سیما منتشر شده و مردم میتوانند از کمترین مبالغ تا بالاتر کمک کنند.

احمد ابراهیمی، مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در این رزمایش ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام حسن(ع) با اشاره با اینکه از روزهای ابتدایی درگیری گیلان با کرونا بسیجیان با تمام قوا وارد عرصه شدند اظهار کرد: با کمک همگان دلهره و ترس ایجاد شده را توانستیم کنترل کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه ۴۲۸کارگاه اقتصاد مقاومتی به صورت خودجوش شروع به تولید ماسک و گان به صورت کاملا بهداشتی کردند اذعان کرد: توانستیم حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار ماسک و گان تولید کنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در پایان افزود: ۵۰درصد گروه های جهادی را بانوان تشکیل دادند.

در ادامه آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دومین مرحله رسمی رزمایش مواسات و کمک‌های مردمی امروز انجام می‌شود اظهار کرد: امروز رزمایش مواسات دومین مرحله رسمی خود را در نیمه ماه مبارک رمضان اجرا می‌کند.

ارسلان زارع، استاندار گیلان با اشاره به اینکه بسیار مسروریم که در مرحله دوم رزمایش مواسات شاهد توزیع بیش از ۵۰هزار بسته معیشتی توسط مردم نیکوکار گیلان هستیم گفت: مرحله اول با شایستگی و حفظ آبرو و شانیت مومنان انجام شد و امیدواریم در راستای همدلی، مقاومت و انسجام باز هم این کار نیک تکرار شود.

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تا به امروز در گیلان سه مرحله از این رزمایش انجام شده است افزود: مرحله سوم این رزمایش به طور رسمی در روز عید فطر با ۵۰هزار بسته معیشتی دیگر در راستای کمک به مردم آسیب دیده ناشی از کرونا انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه قبل از آغاز رسمی رزمایش مواسات مردم نیکوکار ما چند هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع کرده بودند افزود: بسیجیان در هر جایی که کشور به کمک نیاز داشته باشد همیشه گوش به فرمان رهبر خود هستند.

میرشمس مومنی زاده، فرماندار رشت در این رزمایش با بیان اینکه در این شرایط کرونایی، احساس تعهد مردم و شهروندان باعث کمک های بسیاری شد اظهار کرد: به خاطر درک بالای مردم، کمک ها، حمایت و پشتیبانی های زیادی در راستای طرح مواسات انجام شد.

وی افزود: در این مسیر بسیجیان، شوراها، دهیاری ها و … تاکنون بسیار با ما همکاری کردند.

سرهنگ مصطفی پور معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش بسیج در این رزمایش همدلی گفت: فلسفه ایحاد بسیج استفاده از بدنه مردمی برای حل مشکلات است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج در کنار دستگاه های دولتی و مردم حرف اول را می‌زند افزود: خاصیت بسیج اخلاص، کار بی چشم داشت و بی ریا است و هنسن دلیل برکات زیاد را به دنبال داشته است‌‌

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه کار مهم را مردم درقالب گروه های بسیج انجام دادند افزود: مواسات یعنی همان چیزی را که نیاز داری تقسیم کرده و به نیازمندان کمک کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه