مگر در شهرداری گناه‌کبیره صورت گرفته که جنجال به پا می‌کنند؟

مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: عده ای به دنبال تضعیف فرهنگ و عقاید اسلامی هستند و باید در برابر این افراد ایستادگی کرد.

مگر در شهرداری گناه‌کبیره صورت گرفته که جنجال به پا می‌کنند؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، آیت‌الله ‌ناصر مکارم شیرازی، چهارشنبه شب در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار کرد: برخی به دنبال تضعیف فرهنگ و عقاید اسلامی هستند لذا باید در برابر این افراد بسیج شد زیرا این عناصر روز به روز سنگرهای محکم و حساس جامعه را برعهده گرفته تا پایه های نظام اسلامی را تضعیف ‌کنند.

وی افزود: عده‌ای نسبت به همه مسائل بی‌تفاوت هستند و می گویند باید تنها احکام اسلامی پیش رود اما در مقابل گروه دیگری مسائل اسلامی را مانع فعالیت‌های خود می‌دانند و این افراد هر چه مسائل اسلامی پررنگ‌تر می شود ناراحت می‌شوند و به دنبال این هستند تا مردم به مسائل اسلامی پشت کنند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع ادامه داد: برخی افراد نیز در وضعیت فعلی در برابر برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی اسلام قرار گرفته ‌اند و این افراد به سه دسته تقسیم می شوند؛ آن‌ها که معتقدند تفکیک جنسیتی نباید انجام شود، افرادی که اسلام را قبول داشته اما اهل تسامح و تساهل هستند و دسته سوم شامل کسانی است که تسامح را به مسائل دینی مربوط دانسته و در بانکداری وارد مسائل مشکوک می‌شوند و در این میان برخی از روزنامه ها هر سه گروه را با هم نشان می دهند.

وی تصریح کرد: تقلید تسامح، اهداف سیاسی و مخالفت با پیشرفت نظام از اهداف مقابله با فعالیت‌های فرهنگی است و دو عامل ضد دینی شامل آرزوهای دراز و زندگی پر زرق و برق و پرهزینه موجب می شود تا در مواضع اسلام شبهه‌افکنی صورت بگیرد و مسلمانان گرفتار ضعف و ناراحتی شوند.

وی با بیان اینکه امروز باید محکم در مقابل حربه‌های دشمنان ایستاد، افزود: در حال حاضر هجرت‌‌های مشکوکی از سیستان و بلوچستان به مشهد صورت گرفته و عده‌ای می گویند که اگر این گروه‌ها گسترش یابد در مشهد خطر ایجاد می شود و اگر مشهد با خطر روبرو شود تمام کشور با خطر روبرو می گردد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع تاکید کرد: ضرورت دارد تا حضورمان را در حاشیه شهر پررنگ کنیم و حوزه‌های علمیه در حاشیه شهر گسترش یابد، از سویی دیگر بسیج نیز باید حضورش در حاشیه شهر را افزایش دهد تا پایتخت معنوی به شهری ناامن برای دشمنان تبدیل شود.

به گفته وی اگر در حاشیه شهر حضور نداشته باشیم سنگرها یکی پس از دیگری از ما گرفته می شود و مشکلات بسیاری برای جامعه ایجاد می شود.

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: یکی از مسائلی که فکر من را در مشهد با خود درگیر کرده مسئله حاشیه شهر است و بنده به شهردار مشهد پیشنهاد داده ام که برای احداث حوزه علمیه در حاشیه شهر زمین اختصاص داده و نسبت به شروع این اقدام خداپسندانه همت گمارده شود که البته شهردار نیز این پیشنهاد را پذیرفته اند.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به تربیت جوانان به عنوان سرمایه های انقلاب اسلامی، عنوان کرد: جوانان باید با مسائل دینی آشنا شوند و ضروری است تا این اقشار را به عنوان سرمایه های انقلاب به گونه ای تربیت کنیم که در جبهه فرهنگی و حق علیه باطل از نظام دفاع کنند.

وی تاکید کرد: دشمنان امروز بر روی گزینه نظامی علیه ایران تاکید دارند و اگر این حمله رخ بدهد، جوانان بسیجی ما کفن‌پوش در مقابل آنها می‌ایستند و بینی آنها را به خاک می‌مالند.

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: حوزه علمیه قم باید در همه جا حضور آشکار داشته باشد و بتواند در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی کند و نسبت به زدودن شبهات و تقویت مبانی اخلاق در مقابل کسانی که می‌خواهند نظام را کمرنگ کنند فعالیت پررنگی داشته باشد.

وی با اشاره به تفکیک جنسیتی عنوان کرد: مگر در شهرداری تهران گناه کبیره صورت گرفته که برخی این گونه جار و جنجال به پا می کنند؟ در حال حاضر در سطوح نماز جماعت زنان و مردان از هم جدا هستند بنابراین باید در بسیاری از ادارات نیز تفکیک جنسیتی انجام شود و با این کار هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه