نماینده ای که تا دیروز منتقد وکیل الدوله ها بود امروز شده وکیل خانواده هاشمی!!!

کسی که تا دیروز میگفت: «دَرد، نام دیگر من است» امروز تمام دَردَش شده غم دادگاهی شدن «مهدیِ بابا»، نماینده ای که قسم خورده نگاهبان حقوق مردم باشد امروز شده بلندگوی «از ما بهتران»

نماینده ای که تا دیروز منتقد وکیل الدوله ها بود امروز شده وکیل خانواده هاشمی!!!

 به گزارش ۸دی نیوز،حجت الاسلام و المسلمین مقداد داداشی یادداشتی در خصوص مصاحبه اخیر جعفرزاده نماینده رشت نوشت که مشروح آن در زیر آمده است:Thumb_171571

پیش نوشتار: بعداز حدود یکسال دوباره قلم بدست گرفته ام تا آنچه بدان می اندیشم را بر زبان بیاورم، دلیل این غیبت هم همانطور که بعضی دوستان می دانند بالا رفتن هزینه انتقاد است، چرا که بعضی ها قسم خورده اند پاسِ نقد وانتقاد را نگه ندارند، اما محاکمه ی «عزیزِ دل بابا» آنقدر ارزش دارد که دوباره خرق عادت کنم. امید آنکه مقبول اُفتد.

 

نوشتار: بالأخره دستگاه قضایی بعد از پنج سال عافیت طلبی را رها کرد و پرونده ی پاره تن حاج آقا خاطره را به جریان انداخت، پرونده ای که با بیش از صد صفحه متن کیفرخواستش بود با ده ها عنوان جرم اقتصادی و امنیتی، باید خیلی زودتر از اینها به جریان می افتاد، اما مانع تراشی های بعضی، و شاید عافیت طلبی دستگاه قضا باعث این تاخیر شد، و الّا قطعا اهمیت این پرونده بسیار بیشتر از اهمیت شکایت یک شهروند ورامینی از محمود احمدی نژاد بود، پرونده ای که بیشتر شبیه «خاله بازی» بود تا یک جرم علیه رییس جمهور پیشین، و جای طرحش «خانه ی مادر بزرگ» بود. اما چه باید کرد که توان قوه قضائیه بیشتر صرف موارد بی اهمیت می شود تا پرونده های سنگین و حجیم، قوه ای که بعد از فتنه ۸۸ ترجیح داد به محاکمه شریعتمداری و فیلتر سایت قدیانی بپردازد، کارهایی که بیشتر حکایت از زمان نشناسی وکم طاقتی دستگاه قضا داشت تا اقتدار وعدالتش. حالا بعد از کلی اما و اگر نوبت «مهدی هاشمی»(همان م.ه صداوسیما) رسید تا یکبار هم شده به سوال دیگران پاسخ دهد، البته ناگفته پیداست که تنها چیزی که یک شاهزاده به آن عادت نکرده است پاسخگویی است.

 

باری در این بین، آنچه مرا به حرف واداشته است حمایت های بعضی ها از این متهم فربه و کارکُشته است، کسی که تا دیروز میگفت: «دَرد، نام دیگر من است» امروز تمام دَردَش شده غم دادگاهی شدن «مهدیِ بابا»، نماینده ای که قسم خورده نگاهبان حقوق مردم باشد امروز شده بلندگوی «از ما بهتران» وتریبونش شده وسیله ای برای دفاع از کسی که در ظرف کمتر از چندساعت پدرش برای آزادی اش از بند، وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی جورکرده بود. جانبازی که تا دیروز منتقد وکیل الدوله ها بود امروز شده وکیل خانواده هاشمی، و حنجره اش به جای دفاع از مردم پابرهنه خرج کسانی میشود که مردم برایشان هیچ اهمیتی ندارد. حال چرا نماینده معزّزمان اینگونه شده است و چه سرّی در این انحراف نهفته است نمی دانم.

غلامعلی جعفرزاده در گفتگو با ایسنا گفت: « انتظار از مجموعه قوه قضاییه و کسانی که پرونده مهدی هاشمی را پیگیری می‌کنند این است که پرونده همه متخلفین را پیگیری کنند و نه صرفا پرونده یک نفر را؛ زیرا اگر صرفا یک نفر از جناح مخالف در دادگاه محاکمه شود نشان دهنده این است که دلشان نه برای مردم و نه برای نظام نمی‌سوزد و اینها فقط به دنبال انتقام‌گیری سیاسی هستند.»

جالب اینکه این گفته ی او در حالیست که اولا پنج سال از احضار او توسط دادگاه و البته عدم حضورش می گذرد و در این بین پرونده های زیادی من جمله شکایت شیرین عبادی از حسین شریعتمداری، روی میز دادگاه ها رفت و بسیاری از خون دل خورده های انقلاب نیش قضایی را نوش کردند اما مهدیِ بابا همه این مدت را زیر چتر حمایت پدری به سر می برد.

zq3js8650388pto7bkz1

نماینده رشت در ادامه افزود: «کسی در تولد خودش نقش ندارد بنابراین نمی‌توان صرف آقازاده بودن را جرم تلقی کرد… من فکر می‌کنم ما داریم قدری از حد عدالت خارج می‌شویم و مسائل دیگری را در کنار آنچه به عنوان مفسده اقتصادی مورد اتهام است مطرح می‌کنیم…»

طنز گفتار ایشان در این است که بحث را به توضیح بدیهیات می کشانند، البته که هیچ عاقلی نمی گوید صرف آقازاده شدن جرم است، و فکر هم نمیکنم محتویات بیش از صد صفحه ای کیفرخواستش در مورد نحوه و علل زائیده شدن مهدی هاشمی باشد. ای کاش آقای جعفرزاده به جای این مصاحبه ها بنشینند وکمی خاطرات سال ۷۰ آقای هاشمی را که به تازگی منتشر شده مطالعه کنند تا ببینند این چند آقازاده چطور تمام کشور را در اختیار داشته اند. آقازاده ای که به پشتوانه پدر نزدیک سه سال به احضاریه قوه قضائیه توجهی نمیکند و در لندن می ماند حتما مجرم است. این نوع از آقازدگی(به عبارت دقیق تر شاه زادگی) حتما جرم است.

جعفرزاده ایمن آبادی در آخر تصریح کرد: «عده‌ای تندرو به دستگاه قضایی فشار می‌آورند که خارج از حدود و اختیارات قانونی انتقام پدر را از پسر بگیرد یا مواردی را ضمیمه پرونده پسر کند که جزء جرایمش نبوده یا مجازات را تشدید کند. به نظر می‌رسد اینها به دنبال انتقام‌گیری سیاسی از پدر هستند»

البته معلوم نشد منبع این ادعای ایشان کجاست؟ و با چه سندیتی این حرفها را میزنند؟ براستی اگر قوه قضائیه تحت فشار بود چرا این محاکمه باید این قدر تاخیر می افتاد؟ آیا اهمیتش کمتر از اهمیت شکایت یک شهروند ورامینی نسبت به احمدی نژاد آن هم بخاطر یک سخنرانی بود؟ پر واضح است که دستگاه قضایی با مماشات کامل در مورد این آقازاده برخورد کرده و می کند.

حالا مسئله ای که مورد ابهام است این نکته است که از این دفاع و دلسوزی جناب جعفرزاده چه چیز عائد مردمی که با دستهای پینه بسته به او رای دادند می شود؟ چرا ایشان بجای این بازی های سیاسی به فریاد مردم مستضعف رشت وکشاورزان زحمتکش نمی رسند و درد آنها را فریاد نمی زنند؟

والعاقبه للمتقین

 

پس نوشتار: سایت خبری دیار میرزا در خبری از دستور پس گرفتن شکایات استانداری از خبرنگاران، در آستانه ی روز خبرنگار خبر داد وآنرا ستود، درخواست دوستان ما این است که سردبیر این سایت که از وابستگان جناب مهندس غلامعلی جعفرزاده هستند از ایشان بخواهند که تابع این سنت حسنه باشند و از شکایات رسمی و غیررسمی شان از خبرنگاران و خبرگزاری های گیلانی صرف نظر کنند، باشد که این عمل ورای از شعار، وسیله ای باشد برای نقدپذیری هرچه بیشتر مسئولین این استان.

نویسنده: مقداد داداشی (فعال فرهنگی، حوزوی)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
عادل
بهانه ای برای سایت 8 دی نیوز جهت تخریب جناب جعفرزاده!!!! حرف ایشون منطبق با عدالت بوده و نقد نگارنده از دایره انصاف خارج است. (مدیر سایت بدون کم و کاست منتشر شود) سپاس
حیدر در پاسخ به عادل
سلام اتفاقا نه اینکه بهانه ، بلکه چهره واقعی این نماینده بیشتر گرایش به اون سمت داره مدل دلسوزی ایشون همینه اما یه سوال خواهشا این مطلب رو روشن کنید که ایشون در کجا و چگونه به [...]نائل آمدند؟
دوست در پاسخ به عادل
جناب آقای عادل، میشه عدالت رو معنی کنید؟ تحلیل نویسنده منطقی وتطبیقی بود شما بفرمایید اشکال نقدشان چیست؟
ناشناس در پاسخ به عادل
ضمن تشکر فراوان از نویسنده محترم ، آقایی که تحت عنوان عادل نظر داده واقعاً اسم بی مسمایی دارد . کجای حرف های برادر جعفرزاده سابق و درآینده دکتر جعفرزاده ، منطبق با عدالت بوده است . برادر عزیز یا نمی دانی عدالت چیست و یا خود از عدالت پیشگان همچون حاجی خاطره هستی !!!!!
تا دایی داری غم نداری
دمت گرم حاجی خوب زدی تو[...] باید با این طرف مثل خودش برخورد کرد. ما منتظر دومی هستیم هیج جا نمی ریم همین جا هستیم
شهروند
ممنون از مطلب حجة الاسلام داداشی و دغدغه مندیشان.دادگاهی شدن مهدی هاشمی حق عمومی ملت ایران است.و اظهارات جناب جعفرزاده فقط نشان از[...]ایشان به تفکرات هاشمی هاست.واقعا بهتر است ایشان دغدغه مردم و خواسته هایشان را داشته باشند نه اینکه به فکر[...]خود.امیدوارم همان قدر که بخودشان حق اظهار نظر میدهند برای دیگران هم چنین حقی قائل باشند و جلوی نقد به تفکراتشان را نگیرند.که این دور از شأن انسانهای آزاده میباشد.امیدوارم خدا توفیقات همه مان را زیاد کند.
محمد
با تشکر از آقای داداشی - بهتر است شرایطی ایجاد شود تا همه کسانی که قصد انتقاد از مسئولین استانی را دارند بتوانند بدون دغدغه خاطر اقدام به اینکار نمایند ومسئولین محترم نیز آستانه تحمل خود را بالا ببرند
غلام
حاج مقداد متشکریم منتظر روشن گری های بیشتر شما حتی المقدور از گذشته ی این نماینده عزیز....
ایمان
نه عزیزم شما ظرفیت شنیدن حرف حق ندارید.تمام دغدغه شماشده محاکمه مهدی هاشمی تا بتونید افکار عمومی رو از گندکاریهای خودتونو ودولت قانون گذیرتون منحرف کنید.بهتراست به مصاحبه دکترجعفرزاده دقت کنید.مگرایشان گفتند مهدی هاشمی را دادگاهی نکنید؟!
دوست در پاسخ به ایمان
آقای ایمان عزیز مگر نویسنده گفت رییس جمهور قبلی رو محاکمه نکنند؟ اتفاقا مثال هم زده از محاکمه رییس جمهور قبل به خاطر یه چیز الکی. راستی مگه آقای خاتمی وهاشمی محاکمه شدند؟ چرا آقای جعفرزاده نمیگه اونا محاکمه بشند؟ چرا ؟ این همه افراد توی کشور از سیاسی وغیرسیاسی دارند محاکمه میشوند حالا بعداز پنج سال نوبت مهدی هاشمی شده آقای جعفرزاده چرا اعتراض میکنند؟ واقعا مهدی هاشمی اینقدر بی پشت وپناه شده؟
ایمان در پاسخ به ایمان
اقای غلام.ماهم دوست داریم به گذشته مهندس جعفرزاده نگاه بشه.چون میدونیم چیزی جز افتخارو سربلندی برای این استان نخواهید دید.
گیلانی
سلام علیکم واقعا خیلی سخت است که تمام گذشته را به این راحتی فراموش کرد. یک قانون وجود دارد :هرچه دروغ بزرگتر باشد راحت تر باور میشود و سخت تر می توان آنرا دروغ خواند. امیدوارم این سخنان زمینه سازی برای استفاده از مواهب اعطایی درانتخابات مجلس سال آینده نباشد.
مهدی ا.رشت
باسلام به نگارنده وهمفکرانشان.بنده هم انتقاداتی به آقای جعفرزاده دارم که طبیعی است درفرصتی به خودشان خواهم گفت لکن بنظرم از بیانات ایشان درباره مهدی هاشمی نشانی ازحمایت ندیدم حرف حرف درستیه.اماباتوجه به نگاه فعلی مقام معظم رهبری به آقای هاشمی فکرنکنم استفاده ازعباراتی مثل حاج آقای خاطره یا مهدی بابا جالب باشه !
مهدی ا.رشت در پاسخ به مهدی ا.رشت
البته (شاهزاده)راهم به آن عبارات نادرست اضافه فرمایید.
شب در پاسخ به مهدی ا.رشت
دقیقا به چی میگید حمایت؟
سحر
جعفرزاده با خاندان هاشمیه و شما 8 دی ها هم با جبهه پایداری. پس مشخصه که رو در روی هم قرار میگیرید و تو سروکله هم میزنید. جفتتون هم مقصر اصلی آشفته بازار فعلی داخل کشور هستید. 8 سال هاشمی و خاندانش کشور رو چاپیدن و 8 سال هم شما احمدی نژادی ها
شب در پاسخ به سحر
آخه این چه حرفیه؟ شما در مورد نقد نظر بده چرا اینطوری میکنی؟ بعدهم این نوشته رو 8دی ننوشته بلکه آقای داداشی نوشته
هادی
سلام .با مهدی و ایمان هم عقیده ام و یک تذکر به حاج آقا داداشی:اولا در حرف زدن و یا قلم فرسایی حداقل به امام خمینی(قدس سره)اقتدا کنید ایشان حتی رییس جمهور امریکا و صدام را با پیشوند آقا خطاب می فرمودند و القاب مضحک بکار نمی بردند ثانیا سعی کنید قسمتی از یک انشاء را برداشته و تفسیر به رای نکنید و یک کلام به کسانی مثل آقای حیدر که دین و وجدانش رو از دست داده.برو سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان یا کشور،حتما پرونده جانبازی ایشون رو بهت نشون میدن و شما از شرمساری خواهی.....
دوست در پاسخ به هادی
سلام. شما برو به همین آقای نماینده بگو که در ایام انتخابات به استاندار رسمی گیلان توی میتینگش فحش داده بود تذکر بده... نمیتونی به نقد جواب بدی چسبیدی به کلمه مضحک؟ مضحک هم شده توهین؟ خیلی جالبه به خدا
سید سجاد
آقای عادل حرف حرف پول خورده؟؟
رشتی ناب
نتیجه ورود افراد[...] به مجلس همین است...
هادی
ببین آقای دوست، هرکسی خارج از اخلاق و ادب صحبتی بکنه مذبوم است.مضحک هم توهینه .قربانت
گیله مرد
خواخور زایانَ قوربان که اَنقَدَر خوشانِ داییِ هوایَ داریدی، مخصوصاً او کوجْ دانه... الحمدلله تی زبانم وازا بوسته گویا...!!
مومنی
آنکس قلمش انسانی است که از روی انصاف بنویسد.امام خمینی(قدس الله روحه) که این آقای حاج آقا اصلا انصافی در نوشتارش دیده نمیشه
موسی
آخ که چه قدر از دادگاه رفتن برادر [...] دل ریش شده ایی جناب داداشی! میشه بفرمایید جناب برادر [...]این همه هزینه را بابت [...] از کجا میاره؟
عادل
جناب ناشناس!!!!!که اسم با مسمائی دارید شما ابتدائا مطلب جعفرزاده را بخوانید و بعد اظهار فضل کنید. متاسفانه تندروی ها مانع پیشرفت است. قسمت پس نوشت مقاله خود بیانگر نیت واقعی نگارنده و سایت است.
تامل
از اینکه سخنان جناب داداشی صحت دارد یا ندارد در مورد شخص مهدی هاشمی حرفی نیست زیرا وی از پلیدان سیاسی و اقتصادی ایران است ولی از پیامهای غیر منصفانه در خصوص دایی و برار زا شرمم آمد. از اینکه حب و بغض شخصی وارد جهت گیریهای سیاسی مان شود پناه می برم به خدا ما می توانیم با نقد درست موجبات بالندگی همدیگر را فراهم کنیم. مطلبی که در جامعه سیاسی گیلان جایگاهی ندارد. ادبیات سیاسی گیلان فقط ترور شخصیت طرف مقابل است. و این با هیچ منطق عقلانی و اعتقادی مطابقت ندارد.
منصف
آقاي تامل كه خودتو عالم بر همه جيز ميدوني منم با شما موافقم اما ادبيات سياسي كيلان اينكونه نيست خشك و تر رو باهم نسوزون به جرات ميتونم بكم كيلان ديبلماتيك ترين ديالكتيك رو داره...خواهشا از اين اظهار نظر هاي فاقد عقلانيت نداشته باشيد.
در حاشیه