در جلسه شورای شهر رشت چه گذشت؟!؛

انتقاد رییس شورا از ساخت و سازهای بدون نظارت فنی شهرداری رشت/ اجرای کند پروژه بازآفرینی خواهرامام رشت

رییس شورای شهر رشت، گفت: گزارشاتی از مناطق مختلف شهرداری رشت می رسد که نشانگر این است که علیرغم تلاش صادقانه شورا تخلفاتی انجام می شود که کم نیست.

انتقاد رییس شورا از ساخت و سازهای بدون نظارت فنی شهرداری رشت/ اجرای کند پروژه بازآفرینی خواهرامام رشت

به گزارش خبرنگار هشت دی، شصت و پنجمین جلسه شورای شهر رشت با قرائت فرازی از وصیت نامه یک شهید آغاز شد.

در این جلسه سید امیر حسین علوی، رئیس شورای شهر رشت ضمن گرامیداشت روز مجلس، سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی و روز جهانی معلولین، اظهار کرد: امیدواریم که مجموعه شورا با تمام تلاش های خود برای فراهم کردن تسهیلات و امکانات یک زندگی راحت و مناسب برای معلولین حرکت کند.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه با تمام تلاش و ها و پیگیری های انجام شده امروز انتظارات نظام مهندسی از شورای شهر برآورده نشده است، گفت: گزارشاتی از مناطق مختلف شهرداری رشت می رسد که نشانگر این است که علیرغم تلاش صادقانه شورا تخلفاتی انجام می شود که کم نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر موارد تخلف مشاهده شود شهرداری به طور جد از شورا تذکر می گیرد اذعان کرد: بهتر است بعد از گذراندن اصلاحات، طرح تفضیلی ارائه خدمات الکترونیک را هر چه سریعتر انجام دهیم.

 

 

رئیس شورای شهر رشت در رابطه با مبحث ایمنی و معضلات بازار از جمله داشتن بافت قدیمی اذعان کرد: ساخت و سازهایی بدون نظارت فنی ایجاد شده که تراکم را بالا برده و اگر حادثه ای اتفاق بیافتد اتفاقات ناگواری را شاهد می شویم که اکنون زمان چاره اندیشی برای آن است.

علوی همچنین از نهاد های مربوط برای کمک به شورا در زمینه مشکلات بازار تقاضای کمک کرد.

رضا رسولی عضو شورای شهر رشت به مبحث رانت در نظام مهندسی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: ایجاد پایگاه اطلاعاتی مکان مند در سیستم شهرداری نیز بسیار ضروری است تا اطلاع رسانی درست و شفاف صورت بگیرد.

 

اجرای کند پروژه بازآفرینی خواهرامام رشت و تعلل دولت در جذب اعتبارات به حق شهر رشت نگران کننده است

فاطمه شیرزاد با اشاره به روز جهانی معلولین با بیان اینکه مسئولین در راستای تسهیلات این قشر برای زندگی راحت کوتاهی می کنند افزود: اجرای کند پروژه بازآفرینی خواهرامام رشت و تعلل دولت در جذب اعتبارات به حق شهر رشت نگران کننده است.

 

استاندار با خرید دستگاه زباله سوز مخالفت کرد

وی در رابطه با اینکه شنیده ها حاکی از این است که استاندار با خرید دستگاه زباله سوز مخالفت کرده اند که امیدوارم شایعه باشد اذعان کرد: در خصوص ساماندهی دو رودخانه گوهررود و زرجوب نیز حرف های زیبایی زده می شود که متاسفانه فقط وعده می دهند و همچنان ما منتظر هستیم.

شیرزاد در پایان سخنان خود به کلنگ زنی اگو بهداشتی در محله معلولین شهر رشت پس از دهه ها انتظار و بیمه کارکنان شهرداری رشت نیز اشاره کرد.

در این جلسه با اعمال تعدیل متراژ به حداقل مورد نیاز منطقه تا سقف میزان درخواستی به شرط لحاظ نمودن واحد مدیریت املاک منطقه مذکور در فضای در حال احداث و ارائه برنامه عملیاتی در این خصوص طی دوهفته از ابلاغ، با لایحه فوق الذکر موافقت گردید.

 

همچنین در رابطه با ساماندهی نیروهای سد معبر در شهرداری رشت و ضرورت ساماندهی توسط مدیریت شهرداری نظر بر این شد که ساماندهی۱۳۰ نفر در حوزه های سدمعبر و پسماند از دستور خارج شود و اطلاعات بیشتری در این زمینه به اعضای شورا داده شود.

به گزارش ۸دی، جلسه شورای شهر رشت قرار بود ساعت ۱۷ امروز برگزار شود که در آن ساعت فقط آقایان حاجی پور، عاقل منش و علیپور حضور داشتند و در پی آن حاجی پور عضو شورای شهر رشت نسبت به نامنظم بودن ساعت برگزاری جلسه انتقاد کرد.

قبل از شروع جلسه فاطمه شیرزاد هم که با تأخیر در جلسه حضور یافته بود خطاب به خبرنگاران گفت، حتما در صحن جلسه یکی از موضوعاتی که اشاره خواهد کرد بحث ساعت برگزاری جلسه و تغییر آن خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه