مسئول امور روحانیون سپاه قدس گیلان:

حضور بیش از ۱۵۰ شهید طلبه و روحانی از گیلان در دفاع مقدس/ از طلبه های ۱۵ساله تا میانسال بین شهدای روحانی گیلان قرار دارند

مسئول امور روحانیون نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰ شهید طلبه و روحانی در گیلان، گفت: از شهید طلبه ۱۵ساله تا شهدای روحانی در سنین میانسالی در دفاع مقدس حضور داشتند.

حضور بیش از ۱۵۰ شهید طلبه و روحانی از گیلان در دفاع مقدس/ از طلبه های ۱۵ساله تا میانسال بین شهدای روحانی گیلان قرار دارند

حجت الاسلام محمدرضا بخشش در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی گیلان، اظهار کرد: با اطلاع رسانی رسانه هایی مانند شما، مردم در جریان تلاش ها، مجاهدت ها و زحمات طلاب و روحانیون در همه عرصه ها به ویژه دوران جنگ تحمیلی قرار می گیرند.

وی افزود: روحانیون نقش ممتاز، بی بدیل و برجسته ای در طول تاریخ تشیع و در اصل پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تا به امروز در طول چهل سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند.

مسئول امور روحانیون نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تمام مقاطع و صحنه های نظام جمهوری اسلامی باز هم نقش شان بسیار ممتاز بود، افزود: یکی از آن مقاطع دوران دفاع مقدس بوده است که در این عرصه با حضور و نقش آفرینی برجسته به بهترین شکل ممکن رسالت خود را در این عرصه هم انجام دادند.

بخشش با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰شهید طلبه و روحانی در گیلان، گفت: از شهید طلبه ۱۵ساله تا شهدای روحانی در سنین میانسالی در دفاع مقدس حضور داشتند که در این عرصه انجام وظیفه کردند و صدها طلبه رزمنده، جانباز، ایثارگر و آزاده داریم.

وی با بیان اینکه همه روحانیون در استان با شناخت وظیفه و تکلیف خود در این عرصه عمل کردند، اضافه کرد: افتخار داشتیم با هدف قدردانی و ارج نهادن به همه زحمات  و تلاش های روحانیون، در سال جاری در مرکز، غرب و شرق استان گیلان یادواره شهدای طلبه و روحانی را برگزار کنیم و این مراسم یکشنبه ۱۱ آذر یادواده در سالروز شهادت روحانی شهید میرزا کوچک خان جنگلی در سلیمانداراب رشت برگزار می شود.

مسئول امور روحانیون سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه مردم عزیز ما در جریانند و واقفند نسبت به تلاش ها و زحمات روحانیون، گفت: بیش از همه اقشار طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس شهید دادند.

وی تصریح کرد: اگر شهدای صنوف را نسبت به جمعیت آنها در نظر بگیریم طلاب و روحانیون بیش از متوسط نسبت به جمعیت خودشان شهید داشتند.

مسئول امور روحانیون سپاه قدس گیلان ادامه داد: این امر عمق وظیفه شناسی و رسالت حضرات روحانیون را به نظام جمهوری اسلامی نشان می دهد.

بخشش با اشاره به حضور پر شور مردم در یادواره هایی که در غرب و شرق استان برگزار شد، اظهار کرد: این حضور را هم در یادواره شهید میرزاکوچک خان و طلاب و روحانیون گیلان که در ۱۱آذر در جوار مزار شریف این شهید بزرگوار می شود خواهیم داشت و ان شالله پر رنگ و چشمگیر خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه