کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

افزایش حقوق کارگران در اختیار دولت است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اشاره به اینکه افزایش حقوق کارگران در اختیار دولت است گفت: کار نمایندگان مجلس نظارت بر اجرای قانون است و دولت در بودجه پیشنهادی به مجلس لایحه خود را می‌آورد و مجلس تصویب می‌کند.

افزایش حقوق کارگران در اختیار دولت است

به گزارش هشت دی، سید کاظم دلخوش صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمل نقل ریلی جزو حمل‌ونقل‌های آسان در دنیا است اظهار کرد: حمل نقل ریلی در جابه‌جایی کالا و ترانزیت کشور تأثیر فروانی دارد.

وی با اشاره به اینکه در حمل‌ونقل ریلی هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند گفت: راه‌آهن یک اتفاقی جدید در استان هست و بدون تردید محرومیت‌ها را در گیلان کاهش می‌دهد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌آهن پتانسیل بالایی برای گیلان است افزود: راه‌آهن رشت به انزلی و رشت به آستارا نیز باید سریع راه‌اندازی شود تا این پروژه اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

دلخوش با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که راه‌آهن مسیر رشت به آستارا در چند شهرستان نیز ایستگاه داشته باشد بیان کرد: اگر ایستگاه راه‌آهن در شهرستان‌های منتهی به مسیر آستارا احداث شود باعث رونق منطقه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید بخش درمان توسط دولت تقویت شود افزود: در بحث کمبود داروها دولت و مجلس با کمک هم در تلاش هستند تا کمبودها را برطرف کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های داروسازی جزو برنامه‌های ما قرارگرفته گفت: مشکل واردات یک هزار دستگاه آمبولانس در حال بررسی است و به‌زودی این مشکل حل می‌شود.

دلخوش با اشاره به اینکه باید به بحث بهداشت و درمان استان گیلان توجه بیشتری شود تصریح کرد: در تجهیزات بهداشتی و کمک به بیمه سلامت، نمایندگان مجلس به‌شدت در حال پیگیری هستند و وزیر بهداشت نیز در موضوع کمک به استان دیدگاه مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات بیمارستان‌های خصوصی خیلی تلاش کردیم گفت: تمام تلاش خود را برای مشکلات بیمارستان‌های استان در حال انجام هستیم و به‌عنوان نماینده استان گیلان هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهیم حق گیلان به‌جای دیگری برود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش حقوق کارگران در اختیار دولت است افزود: دولت در بودجه پیشنهادی به مجلس لایحه خود را می‌آورد و مجلس تصویب می‌کند، بنابراین قانونی که نوشته می‌شود باید اجرا شود.

دلخوش با تأکید بر اینکه کار نمایندگان مجلس نظارت بر اجرای قانون است بیان کرد: این تحریم‌ها با تحریم‌های گذشته متفاوت است و در بحث گرانی مرغ نیز تعداد زیادی از مرغداران مشکلات خاص خودشان را دارند زیرا قیمت جوجه از یک هزار تومان به دو هزار ۶۰۰ تومان رسیده و افزایش قیمت مرغ به این دلیل است.

وی با بیان اینکه در مجلس هشت هزار و هفت سؤال در انتظار وزرا است گفت: مردم در هنگام انتخابات نماینده‌ای انتخاب نکنند که صندلی مجلس را الکی اشغال کند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی به مشکل تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: عمق تالاب انزلی درگذشته حدود هفت متر بود اما امروز این ارتفاع به نیم متر رسیده است که جای نگرانی دارد.

دلخوش با اشاره به اینکه در سیل اخیر صومعه‌سرا دیواره رودخانه‌ها از بین رفت افزود: در همین سیل اخیر منزل ۱۰۰ خانوار زیر آب رفت و برای حل مشکلات سیل استان ما نیاز به بیل شناور و دکل بلند دارد و رودخانه‌ها نیز باید ساماندهی شوند که استاندار دستورات لازم را صادر کرده‌اند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه