پیش‌بینی تدوین بودجه ۹۸ برپایه نفت ۶۰ تا ۶۵ دلاری

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رقمی را که برای قیمت نفت در بودجه ۹۸ تعیین خواهد شد حدود ۶۰ تا ۶۵ دلار پیش‌بینی کرد و گفت: ممکن است دولت یک بودجه را با صادرات ۲میلیون بشکه نفت و بودجه دیگری هم بر اساس صادرات یک‌میلیون بشکه نفت ارائه دهد.

پیش‌بینی تدوین بودجه ۹۸ برپایه نفت ۶۰ تا ۶۵ دلاری

به گزارش ۸دی،‌ هدایت‌الله خادمی با اشاره به رویکرد دولت به نفت در بودجه ۹۸ اظهار کرد: دولت هنوز طرح خود را ارائه نداده اما سناریوهای مختلفی را بررسی خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد طرح دولت تحت چند فصل باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توضیح این مطلب افزود: ممکن است دولت یک بودجه را با صادرات ۲میلیون بشکه نفت با میعانات گازی و بودجه دیگری هم بر اساس صادرات یک‌میلیون بشکه نفت ارائه دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان ساخت: با توجه به قابل پیش‌بینی نبودن آینده و مشخص نبودن کاهش و افزایش صادرات، درست این است که دولت چند مدل بودجه ارائه کند تا آمادگی را برای هر یک از مدل‌ها داشته باشند.

این نماینده مجلس رقمی را که برای قیمت نفت تعیین خواهد شد حدود ۶۰ تا ۶۵ دلار پیش‌بینی کرد و متذکر شد: البته این رقم خیلی واقعی نیست و ممکن است کاهش پیدا کند.

خادمی همچنین درباره منابع تأمین بودجه سال آینده بیان داشت: یکی از منابعی که می‌تواند برای ما تأمین بودجه کند نفت و میعانات گازی است که به‌سمت کاهش می‌رود، علاوه بر این، دریافت مالیات از شرکت‌ها، عوارض گمرکات و فروش اوراق از جمله موارد اصلی تشکیل دهنده بودجه و درآمدهای ماست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری اینکه “کشور ما بزرگ‌ترین دارنده نفت و گاز جهان است” اضافه کرد: متأسفانه ما هنوز بنزین سوخت وارد می‌کنیم و به خام‌فروشی عادت کرده‌ایم. اگر خام‌فروشی نمی‌کردیم و به‌جای فروش ارزان نفت خام به کشورهای دیگر صدها فرآورده باارزش نفتی تولید می‌کردیم تحریم‌ها هیچ تأثیری بر زندگی مردم نمی‌گذاشت.

وی در ادامه تأکید کرد: باید تلاش کنیم که از هر طریقی نفت‌مان را بفروشیم و این تنها راه مطمئن نسبت به راه‌های دیگر برای تأمین بودجه سال ۹۸ است.

خادمی عنوان کرد: دولت برای پیشگیری از مواجه شدن با کسری شدید در سال آینده، نمی‌تواند حقوق‌ها را افزایش ندهد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه