مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان:

داوطلبان خروج از حریم رودخانه‌ها در گیلان تسهیلات دریافت می‌کنند

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت:‌ ‌این دستگاه به افرادی که جهت خروج از حریم رودخانه‌های استان اقدام کنند ۵۵ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن پرداخت می‌کند.

داوطلبان خروج از حریم رودخانه‌ها در گیلان تسهیلات دریافت می‌کنند

به گزارش ۸دی، محمد اکبرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان به تمامی خانوارهایی که بخواهند از بستر و یا حریم رودخانه‌ها به سمت بافت روستاها نقل مکان کنند ۵۵ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن پرداخت می‌کند.

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان عنوان کرد‌: بر اساس نتایج حاصله بیشترین آسیب و خسارت ناشی از سیلاب‌های اخیر در استان گیلان متوجه منازل روستایی غیرمجاز و ساختمان‌هایی که در اجرای فرآیند ساخت از ضوابط طرح هادی پیروی نکرده بودند شده است.

اکبرزاده به وظایف بنیاد مسکن برای کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی و سیلاب‌ها اشاره کرد و افزود: مقاوم‌سازی منازل مسکونی روستایی،‌ اجرای دقیق ضوابط ساخت و ایجاد زمینه جهت نقل مکان خانه‌های واقع در مسیر رودخانه‌ها به مناطق امن روستایی از جمله این اقدامات هستند.

وی نفوذ پدیده قانون‌گریزی در امر ساخت و سازها را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین جایی که در گیلان مورد تعرض قرار گرفته حرائم رودخانه‌ها هستند که افراد و بعضاً روستائیان بدون توجه به هشدارها و مقررات به امر ساخت و ساز در مسیر سیلاب‌ها اقدام می‌کنند.

‌ اکبرزاده با بیان اینکه ۸۰ درصد خسارت سیل اخیر گیلان متوجه منازل ساخته شده غیرمجاز در حریم و یا بستر رودخانه‌ها شد افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان برای پیشگیری از چنین حوادثی قصد دارد برنامه جامعی را برای نقل و انتقال منازل مسکونی حاشیه رودخانه‌ها به اجرا در آورد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان از اعطای ۱۵ میلیون تومان وام بلاعوض ساخت مسکن روستایی خبر داد و تصریح کرد: این تسهیلات جهت خرید زمین و ساخت منزل مسکونی در بافت روستا‌ها به افرادی که داوطلب خروج از حریم رودخانه‌ها شوند تعلق می‌گیرد.

اکبرزاده با تأکید بر اینکه علاوه بر مبالغ بلاعوض به افراد متقاضی وام قرض‌الحسنه نیز پرداخت می‌شود ابراز داشت: به روستائیانی که بخواهند از اماکن ناامنی نظیر بستر و یا حاشیه رودخانه‌ها خارج شوند مبلغ ۴۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه برای ساخت سرپناه پرداخت می‌شود.

وی ضمن توصیه اکید به تمام روستائیان ساکن در مناطق ناامن برای استفاده از این فرصت طلایی خاطرنشان کرد: در مسیر شناسایی و ترغیب روستائیان ساکن در مناطق خطرآفرین دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی نیز با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان همراهی و مشارکت دارند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه