نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

حل معضل بیکاری و ازدواج جوانان از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان گیلان است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حل معضل بیکاری و‌ تسهیل در امر ازدواج جوانان از مهم‌ترین اولویت‌های فعلی گیلان است.

حل معضل بیکاری و ازدواج جوانان از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان گیلان است

به گزارش ۸دی،‌ آیت‌الله سیدعلی حسینی اشکوری صبح امروز در جلسه شورای اداری رودسر اظهار داشت:‌ استان گیلان با دو معضل بیکاری و ازدواج جوانان روبه‌رو است بنابراین انتظار می‌رود حل این دو مشکل از سوی مسئولان و متولیان استان با جدیت دنبال شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:‌ تشکیل انواع کارگروه‌های اشتغال در استان و شهرستان‌های گیلان امری بسیار مبارک و شایسته تقدیر است زیرا این امر قطعاً به رفع دغدغه‌های مردم به ویژه جوانان و جلوگیری از شکل‌گیری یأس و ناامیدی در آنان می‌انجامد.

آیت‌الله حسینی اشکوری جوانان را ذخیره‌های انقلاب دانست و افزود:‌ بدون شک سرمایه‌گذاری بر روی اقشار جوان به عنوان آینده‌سازان انقلاب و مدیران آینده نظام در حوزه‌های مختلف و فراهم آوردن امکانات تحصیل و شغل برای آنان در روند پیشرفت و توسعه کشور بسیار تأثیرگذار است.

وی دو مسئله بیکاری و ازدواج جوانان را از مشکلات خطه گیلان دانست و بیان داشت:‌ از تمامی مسئولان چه در رده‌های بالای کشوری و چه در رده‌های مختلف استانی و شهرستانی انتظار داریم برای رفع دغدغه‌های خانواده‌ها و نگرانی‌های جوانان از آینده خویش فکری برای حل این مشکلات بکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری زحمات و تلاش‌های انجام شده مسئولان را قابل تقدیر اعلام کرد و گفت‌:‌ با توجه به حجم مشکلات موجود امیدواریم متولیان امر برای رفع معضل بیکاری جوانان برنامه‌های مشخص و عاجلی را به اجرا درآورند تا بهانه دست دشمنان و بدخواهان نظام نیافتد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری نادیده گرفتن خدمات انجام شده را بی‌انصافی قلمداد کرد و ابراز داشت:‌ اگر مدیری یا کارمندی در یک منصب خاص دچار کم‌کاری و لغزش شود نباید این موضوع به تمام مدیران و مسئولان زحمتکش و خدوم نظام نسبت داده شود.

آیت‌الله حسینی اشکوری انجام کار جهادی و رفع مشکلات مردم را در این برهه از زمان بسیار دشوار دانست و گفت:‌ مدیران و کارگزاران نظام با وجود تمام مشکلات اقتصادی موجود در کشور همچنان در حال خدمت‌رسانی به مردم و عمل صالح‌اند اما عده‌ای ستون پنجم قصد تخریب وجه آنان و جایگاه نظام را دارند.

وی با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه ایجاد فرصت‌های شغلی خاطرنشان کرد:‌ رمز پیشرفت و توسعه در هر کجا که باشد حتی ملل غربی و شرقی مدیران توانمند کشورمان باید از آن بهره‌گیری کنند و برای رفع مشکلات موجود از تجارب آنان بهترین استفاده ممکن را ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری استفاده از تجارب پیشرفت سایر ملل را با غرب‌زدگی و شرق‌زدگی کاملاً متفاوت خواند و عنوان کرد:‌ غرب‌زدگی یعنی خودباختگی در برابر فرهنگ و تمدن سایر ملل،‌ اما استفاده از تجارب پیشرفت و توسعه کشورهای غربی در جهت صحیح کاملاً بر خلاف غرب‌زدگی است.

آیت الله حسینی اشکوری با تاکید بر لزوم استفاده از نیروهای جوان برای توسعه‌ هرچه بیشتر استان تصریح کرد: امیدواریم با نگاه جامعی که در سطوح ملی کشور و نظام به قضیه رفع بیکاری جوانان می‌شود و با اهتمام تمام مدیران و متولیان امر این معضل هرچه سریع‌تر برطرف شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه