معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان:

گیلان در تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در کشور پیشتاز است

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان در تولید مرغ بدون آنتی ‌بیوتیک در کشور پیشتاز است گفت:‌ مرغ تولید شده در گیلان در رده سالم‌ترین مرغ تولید شده کشور قرار دارد.

گیلان در تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در کشور پیشتاز است

به گزارش ۸دی،‌حجت علی ‌اکبرنژاد اظهار داشت:‌ مرغ تولید شده در گیلان در رده سالم‌ترین مرغ‌های تولید شده کشور قرار دارد به طوری‌که هم‌اکنون با وجود فعالیت واحدهای تولیدی و شرکت‌های زنجیره‌ای بزرگ در امر تولید مرغ بدون آنتی ‌بیوتیک در سطح کشور پیشتاز است.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد:‌ در حال حاضر مرغ تولید شده در واحدها و شرکت‌های بزرگ استان گیلان به علت میزان بسیار کم و حداقلی مصرف دارو،‌ شیوع کمتر بیماری‌ها و در نتیجه درصد تلفات بسیار پایین در رده سالم‌ترین مرغ‌های تولیدی کشور قرار دارد.

علی‌ اکبرنژاد در مورد تولید مرغ بدون آنتی ‌بیوتیک در گیلان نیز افزود:‌ در سال‌های اخیر واحدهای فعال و شرکت‌های بزرگ تولید کننده مرغ در استان گیلان تمهیدات و برنامه‌های بسیار گسترده‌ای را در راستای افزایش تولید مرغ بدون آنتی ‌بیوتیک یا همان مرغ سبز شروع کرده‌اند.

وی بخش نظارت کننده بر واحدهای تولید مرغ سبز را اداره دامپزشکی گیلان عنوان کرد و ابراز داشت:‌ بازرسان اداره کل دامپزشکی گیلان در سه مرحله مجزا با انجام آزمایشات لازم نحوه فعالیت واحدهای تولید مرغ بدون آنتی ‌بیوتیک استان را مورد رصد و کنترل قرار می‌دهند.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان در مورد نحوه برخورد با واحدهای متخلف نیز اظهار داشت: در صورت وجود هرگونه بقایای مصرف دارو و آنتی‌ بیوتیک در مرغ‌های تولید شده واحد مربوطه با گزارش بازرسان اداره کل دامپزشکی گیلان از چرخه تولید مرغ سبز خارج می‌شوند.

علی‌ اکبرنژاد میزان تولید مرغ سبز در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ میزان تولید مرغ بدون آنتی ‌بیوتیک گیلان در سال ۹۵ حدود هزار و ۵۰۰ تن بود در حالی که این میزان تولید با گسترش واحدهای تولیدی فعال در سال گذشته به ۵ هزار تن افزایش پیدا کرد.

وی از افزایش تولید مرغ ‌بدون آنتی‌ ‌بیوتیک در سال ۹۷ سخن گفت و بیان داشت:‌ با گسترش فعالیت واحدهای بزرگ تولیدی نظیر شرکت‌ سپید ماکیان پیش‌بینی می‌شود سهم تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک گیلان به نحو بسیار چشمگیری تا سقف ۱۰ الی ۱۵ هزار تن در سال ارتقاء پیدا کند.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان دلایل افزایش تولید مرغ بدون آنتی‌ بیوتیک در استان را متذکر شد و افزود: رغبت و گرایش بسیار زیاد مردم نسبت به استفاده از محصولات ارگانیک و فاقد آنتی‌بیوتیک موجب شد زمینه گسترش شرکت‌های فعال در این زمینه بیشتر از گذشته فراهم شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه