مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان:

نابودی جنگل‌ها، مهمترین عامل سیل اخیر در تالش

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: مهمترین عامل وقوع سیل اخیر در منطقه تالش، تخریب مراتع و نابودی جنگل‌ها و درختان بوده است.

نابودی جنگل‌ها، مهمترین عامل سیل اخیر در تالش

به گزارش ۸دی، قربانعلی محمدپور مدیر کل محیط زیست استان گیلان در رابطه با تلفات حیات وحش و آسیب‌های زیست محیطی وارد شده بر اثر سیل اخیر در این استان اظهار کرد: تاکنون گزارشی در رابطه با تلف شدن گونه‌های حیات وحش به ما ارسال نشده است، اما به طور حتم در مسیر سیل درختان بسیاری از جا کنده شده‌اند.

وی افزود: تخریب زیستگاه‌ها و تغییرات ناشی از برداشت بی رویه شن و ماسه، از بین بردن مراتع و نابودی جنگل‌ها در استان گیلان و منطقه تالش عمده ترین دلیل افزایش خسارت وارده بر اثر وقوع سیل در این منطقه بوده است.

محمدپور گفت: در سال‌های گذشته بی تدبیری و مدیریت نادرست باعث وقوع  سیلاب‌ها و حوادثی طبیعی دیگر در مناطق مختلف کشور شده است.

وی ادامه داد: وقوع سیل و یا هر حادثه طبیعی باعث نابودی زیستگاه‌های انسانی و جانوری می‌شود و خسارات زیادی را با خود به همراه می‌آورد و همچنین حیات بسیاری از گونه‌های گیاهی را نیز به خطر می‌اندازد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان تصریح کرد: مهم‌ترین عامل وقوع سیل اخیر در منطقه تالش، تخریب مراتع و نابودی جنگل‌ها و درختان است.

محمدپور گفت: برای حفظ زیستگاه‌ها و همچنین حیات وحش باید جنگل‌ها و گونه‌های گیاهی را احیا کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه