معاون اجتماعی پلیس گیلان:

آمادگی پلیس برای تامین امنیت آئین‌های ماه محرم

معاون اجتماعی پلیس گیلان از آمادگی کامل پلیس برای تامین امنیت و برگزاری هر چه بهتر عزاداری در ماه محرم خبر داد.

آمادگی پلیس برای تامین امنیت آئین‌های ماه محرم

به گزارش ۸دی سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه، معاون اجتماعی پلیس گیلان با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران وفادارش گفت: پلیس برای تامین امنیت مراسم و آئین‌های ماه محرم آمادگی کامل را دارد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد امنیت یک موضوع جمعی است، از متولیان هیات‌ها، مساجد، تکایا و برگزار کنندگان مراسم سوگواری امام حسین (ع) خواست در برقراری نظم، مدیریت مراسم و حضور دسته‌های عزاداری در سطح معابر با پلیس همکاری کنند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان ضمن هشدار در برپایی بدون مجوز ایستگا‌ه‌های صلواتی در سطح معابر استان اظهار داشت: همه کسانی که در راستای خدمت به عزاداران حسینی متقاضی برپایی ایستگاه صلواتی در سطح خیابان‌ها و معابر عمومی هستند، باید از ادارات تبلیغات اسلامی مجوز لازم را کسب کنند.

سرهنگ جعفری خیرخواه با توصیه به رعایت بهداشت در مراکز طبخ و چرخه بهداشتی نذورات افزود: رعایت نکات بهداشتی در طبخ، استفاده از ظروف بهداشتی، شرایط نگهداری و همچنین توزیع نذورات در میان شهروندان، برای جلوگیری از مسمومیت غذایی بسیار ضروری است و مردم باید به تهیه نذورات از اماکن قابل اطمینان و بهداشتی توجه ویژه داشته کنند.

وی از آمادگی پلیس برای مدیریت و کنترل معابر و راه‌های مواصلاتی استان در ایام عزاداری خبر داد و گفت: هیات‌های عزاداری از ایجاد ترافیک و انسداد معابر خیابان‌ها و راه‌های مواصلاتی خودداری و با ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه برای تسهیل در آمد و شد همکاری کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد: داشتن حجاب و پوشش مناسب، پرهیز از مدگرایی و آرایش نامتعارف در معابر عمومی و خودداری از انجام هرگونه رفتار و گفتار مغایر با تعالیم اسلامی، موجب ایجاد فضای اجتماعی مناسب در جامعه و ارتقاء احساس امنیت روانی شهروندان خواهد شد لذا نیروی انتظامی با توجه به حرمت ماه محرم و مراسم عزاداری امام حسین (ع)، با هرگونه اقدامات هنجارشکنانه و خلاف عفت عمومی برخورد خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه