سنجش مداوم آمادگی و شرایط دشمن ضروری است

مدیرکل مهندسی و پدافند غیرعامل شمال کشور وزارت دفاع گفت: با بصیرت باید دشمنان انقلاب را به‌درستی شناخت و همواره به‌طور مداوم آمادگی و شرایط دشمنان را سنجید.

سنجش مداوم آمادگی و شرایط دشمن ضروری است

به گزارش ۸دی، مصطفی ضمیری امروز در دیدار با دبیر شورای پدافند غیر‌عامل استان گیلان اظهار داشت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وظیفه برنامه‌‌ریزی، هماهنگی، پشتیبانی و توسعه توان دفاعی کشور را برعهده دارد.

مدیرکل مهندسی و پدافند غیرعامل شمال کشور وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه تجهیز نیروهای دفاعی کشور  در مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن از وظایف این وزارتخانه است افزود: بیداری اسلامی عمق استراتژی انقلاب اسلامی ایران است.

ضمیری با تاکید بر اینکه با بصیرت باید دشمنان انقلاب را به‌درستی شناخت و در مقابل آنها ایستادگی کرد و همواره  به طور مداوم آمادگی و شرایط دشمنان را سنجید ابراز داشت: اهمیت و نقش وزارت دفاع و پشتیبانی در پدافند غیرعامل گسترده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت دفاع در حوزه پدافند غیرعامل دارای ویژگی‌های مطرحی است که می‌تواند در این حوزه اثرگذاری گسترده‌ای داشته باشد گفت: امروز پدافند غیرعامل در تمامی جوامع و دولت‌های حاکم در دنیا  به عنوان مقوله‌‌ای جدی و اثرگذار تلقی می‌شود.

مدیرکل مهندسی و پدافند غیرعامل شمال کشور وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: اهمیت این حوزه به گونه‌ای است که کشورهای سلطه جو برای دستیابی به منافع و اهداف خود درصدد هستند که با ایجاد اختلال و نفوذ در فعالیت این حوزه در کشور‌ها به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه امروز‌ هجمه فیزیکی و جنگ برای دولت‌ها هزینه‌بر است و دشمن به‌دنبال بروز تهدید و آسیب‌رسانی از سوی این حوزه  به کشور است‌ گفت: اصل پیشگیرانه در حوزه پدافند غیرعامل نگاهی دقیق و فعالانه است و این امر‌موجب ایجاد پایداری ایران اسلامی در برابر انواع تهدیدات دشمن می‌شود.

پدافند غیرعامل از نیازمندی‌های حفظ اقتدار و گسترش امنیت در کشور است

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان در این دیدار با اشاره به اینکه وزارت دفاع یکی از عناصر خدمتگزار و فداکار در کشور است اظهار داشت: این عنصر ایثارگر در دوران هشت سال دفاع مقدس شهامت و جسارت  تجاوز به کشور را از دشمنان گرفت.

امیر محمدپور با بیان اینکه پدافند غیرعامل  در پشتیبانی از نیروی‌های مسلح محیطی پایدار و با ثبات را فراهم کرده است تصریح کرد: صنایع دفاعی از پایه‌های اصلی پدافند غیرعامل در کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: اگر چه عواملی چون ثبات قوانین و مقررات، استفاده از ابزارهای نظارتی و عملکرد دستگاه‌‌های قضایی در ایجاد امنیت کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند اما در این میان امنیت و ثبات سیاسی پشتیبانی وزارت دفاع از اهمیتی حیاتی و اساسی برخوردار است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان افزود: عملکرد مطلوب نیروهای نظامی و انتظامی در کشور شرایطی مستعد را از منظر پدافند غیرعامل برای پی‌ریزی دفاعی مبتنی بر دانش، برنامه ریزی، خلاقیت و تلاش را در فضایی رقابتی و سالم  فراهم ساخته است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی با پاسداری از خون شهدا و مجاهدت جانبازان و ایثارگران باید از دستاورد‌های انقلاب اسلامی محافظت کرد افزود: امروز ایران اسلامی به عنوان یکی از مقتدر‌ترین نظام در منطقه و جهان مطرح است.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان افزود: برخورداری از سرمایه‌های جوان، خلاق و بهره‌گیری از دانش روز دنیا در تولید جنگ افزارهای دفاعی موجب شده تا ایران اسلامی پله‌های ترقی، پیشرفت، اقتدار و افتخار را در زمینه‌های مختلف طرح کند.

محمد‌پور با اشاره به اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون دشمن به‌دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی است خاطرنشان کرد: همواره باید آمادگی خود را در برابر نفوذ دشمن حفظ کرد و به برکت خون شهدا ایران اسلامی امروز در مقابل هر تهدیدی پاسخگو است.

وی ابتکار و خلاقیت را نخستین ویژگی مهندسی در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ویژگی فرماندهی واحدهای مهندسی در دوران جنگ به گونه‌ای بود که سخت‌ترین اقدامات مهندسی در صحنه‌های نبرد با ویژگی اخلاقی شجاعت، ابتکار، تخصص، دانش و عمل انقلابی رزمندگان مدیریت می‌شد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با بیان اینکه پویایی و انعطاف‌پذیری سریع از دیگر ویژگی‌های مهندسی پدافند غیرعامل است افزود: انجام سه ماموریت آماده‌سازی، مهندسی رزمی و مهندسی پشتیبانی رزمی از مزیت‌های بزرگ رزمندگان اسلام در برابر دشمنان بود.

محمدپور تاکید بر اینکه در حال حاضر شیوه تهدیدات دشمن تغییر کرده است تصریح کرد: امروز محور تهدیدات از نوع جنگ نرم است و صنایع دفاع در تجهیز و پشتیبانی در مقابله با تهدیدات جنگ نرم نقش موثر، اساسی و سرنوشت‌سازی دارد.

وی با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل از ضروریات حفظ اقتدار و گسترش امنیت کشور در حوزه‌های مختلف است افزود: با بهره‌گیری از فعالیت‌های فنی و مدیریتی موجب کاهش آسیب پذیری هنگام بروز بحران و شرایط مفروض در جامعه می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه