مدیرکل کمیته امداد گیلان:

کمیته امداد به بنگاه‌های اقتصادی ۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت:‌ بنگاه‌های اقتصادی در صورت اشتغالزایی و جذب مددجویان کمیته امداد، تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

کمیته امداد به بنگاه‌های اقتصادی ۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند

به گزارش ۸دی، علیرضا محمدی اظهار کرد:‌ کمیته امداد استان گیلان طرح کارفرمایی را برای نخستین بار در سطح کشور اجرایی می‌کند که بر اساس آن به هر بنگاه اقتصادی که برای یک مددجو فرصت اشتغال فراهم کند ۲۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان تسهیلات یاد شده را به صورت قرض‌الحسنه اعلام کرد و ابراز داشت:‌ اشتغالزایی‌ و توانمندسازی مددجویان از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اهداف و راهبردهای کمیته امداد گیلان است و برای تحقق این مهم نیز از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می‌شود.

محمدی از بررسی واحدهای تولیدی و بنگاه‌های کوچک و بزرگ برای سنجش فعالیت و توانمندی آن‌ها برای جذب نیروی کار خبر داد و افزود:‌ کارشناسان کمیته امداد گیلان با تحقیقات میدانی صلاحیت واحدهای تولیدی را تأیید کرده و سپس نیروی کار را از بین مددجویان متقاضی به آن‌ها معرفی می‌کند.

وی این شیوه ایجاد اشتغال برای مددجویان را پس از کسب و دریافت آموزش‌های مهارتی لازم و گواهی مهارتی توسط آنان قابل اجرا دانست و گفت‌:‌ کمیته امداد با مجموعه این اقدامات در کنار استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی جهت اشتغالزایی مددجویان خود به رونق تولید نیز کمک می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان در مورد انجام مشاوره‌های شغلی برای مددجویان متقاضی نیز عنوان کرد:‌ تمام مشاوره‌هایی که در این مجموعه اعم از شغلی و غیره به مددجویان ارائه می‌شود به صورت کاملاً رایگان بوده و بابت آن هیچ مبلغی از آنان ‌دریافت نمی‌شود.

محمدی همکاری دیگر سازمان‌های مرتبط با کمیته امداد گیلان برای برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ جهاد کشاورزی،‌ اداره کل فنی و حرفه‌ای،‌ جهاد دانشگاهی و سایر ادارات و مجموعه‌هایی نظیر این در این راه همکاری ویژه و متقابلی با کمیته امداد گیلان دارند.

وی با اشاره به اینکه آموزش بیش از ۶ هزار و ۵۴۰ نفر از مددجویان از جمله برنامه‌های امسال کمیته امداد گیلان است افزود:‌ مددجویان در سراسر استان پس از شرکت در دوره‌های آموزشی و کسب مهارت،‌ می‌توانند از تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد گیلان بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان از آموزش شغلی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان در پنج‌ماهه نخست امسال خبر داد و ‌عنوان کرد:‌ با تخصیص اعتبارات اشتغالزایی،‌ تمامی مددجویان واجد شرایط کمیته امداد گیلان به بانک‌های عامل معرفی شده و از تسهیلات مورد نظر بهره‌مند می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه