معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی:

ضرورت برخورد غیرسیاسی با فضای مجازی / جنگ امروز، جنگ اندیشه ها است

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه فضای مجازی به عنوان یک کالای وارداتی بدون برنامه ریزی وارد خانواده‌های ایرانی شده است گفت: جنگ امروز دشمنان علیه اسلام و نظام، جنگ اندیشه‌ها است.

ضرورت برخورد غیرسیاسی با فضای مجازی / جنگ امروز، جنگ اندیشه ها است

به گزارش ۸دی، عبدالصمد خرم آبادی، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در همایش «بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی» که شب گذشته (۳ مرداد) در سالن اجتماعات کارگاه هنر سروش رشت برگزار شد، اظهار کرد: تاثیر شبکه‌های اجتماعی در جامعه به‌مراتب بیشتر از فضاهای مجازی است.

وی با بیان اینکه امروزه شبکه‌های اجتماعی بسیاری از مردم را به سوی خود جذب کرده است گفت: افزایش بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی، تاثیرات اخلاقی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بسیاری بر جامعه دارد.

خرم آبادی با تاکید بر اینکه انسان همواره با اختراع و ابداع پیشرفت تکنولوژی رو به جلو حرکت کرده و یکی از تفاوت‌های انسان با دیگر موجودات دست‌یابی به علم و دانش است، اذعان کرد: فضای مجازی امروزه در همه ابعاد زندگی بشر نفوذ کرده است.

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی تصریح کرد: اطلاعات راهبردی‌ترین کالای عصر حاضر بوده و در این برهه اگر کشوری بر فضای مجازی جامعه‌ کنترل و حاکمیت نداشته و مدیریت اطلاعاتش در دست بیگانگان باشد، به مانند این است که حاکمیت کشورش را به دست بیگانگان سپرده است.

وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی هم از لحاظ فردی و هم از جهت اجتماعی می‌تواند برای جامعه و خانواده مضر باشد اذعان کرد: فضای مجازی به عنوان یک کالای وارداتی بدون برنامه‌ریزی وارد خانواده‌های ایرانی شد و امروزه طبق آمار دریافتی ۸۰ درصد گوگل و فیس بوک، فضای مجازی کشور را در اختیار دارد.

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه، وزارت علوم، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید از این موضوع بسیار مهم در جامعه به سادگی عبور کرده و غفلت کنند.

خرم آبادی به فرمایشات مقام و معظم رهبر اشاره و تصریح کرد: بهره گری درست و صحیح از فضای مجازی می‌تواند یک ملت را به اوج برساند و یا آن  جامعه را ضعیف کند.

وی با تاکید بر اینکه تهدیدات و فرصت‌های فضای مجازی شناسایی شود گفت: با برنامه‌ریزی فردی، اجتماعی و آموزش صحیح آن در جامعه می‌توان تهدیدات فضای مجازی را در کشور کاهش داد.

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی به تضعیف بنیان خانواده بر اثر استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی پرداخت و خاطرنشان کرد: بنیان بسیاری از خانواده‌ها در کشور با اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های اینترنتی از هم پاشیده است.

خرم آبادی با تاکید بر اینکه خارج شدن اطلاعات از کشور بزرگترین ضربه برای یک ملت است اذعان کرد: بایستی برخورد غیرسیاسی با فضای مجازی شود چرا که دشمنان با تحلیل اطلاعات همه چیز را درباره کشور ما به دست می‌آورند.

وی اضافه کرد: حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و همچنین فتنه دی ماه سال گذشته از طریق فضای مجازی انجام شده بود که به بهانه گرفتن مطالبات مردم ۸۶ شهر ما را به آتش کشیدند.

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با اشاره به اینکه جنگ امروز، جنگ اندیشه‌هاست گفت: دشمنان امروز از تکینک و ابزار دیدن و شنیدن وارد میدان جنگ شده‌اند.

خرم آبادی خاطرنشان کرد: اقدامات دولتی و حاکمیتی در مقابله با جنگ نرم دشمنان کافی نیست در این راستا باید از فکر، اندیشه و تفکر نخبگان بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: قبل از فیلتر تلگرام حدود ۵ میلیون نفر عضو شبکه‌های اجتماعی داخلی بودند ولی اکنون به ۲۹ میلیون نفر افزایش یافته است.

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اظهار کرد: با وجود وحدت و هم‌دلی ملت ایران، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و آرزوی نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را باید به گور برد.

خرم آبادی خاطرنشان کرد: جوانان ما در دفاع از مرزها و آرمان‌هایشان از جانشان گذشتند و دشمن را به زانو درآورده تا جایی که اکنون همه دنیا منتظر مذاکره با جمهوری اسلامی هستند و این نشان دهنده قدرت و اقتدار ملت ایران است.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه