فرمانده سپاه:

پیروزی در یمن نزدیک است/ توان افزایش برد موشک‌ها را داریم

فرمانده کل سپاه گفت: پیروزی‌هایی ملت‌ عراق، لبنان و سوریه در نتیجه تبعیت از انقلاب اسلامی بدست آمده است.

پیروزی در یمن نزدیک است/ توان افزایش برد موشک‌ها را داریم

به گزارش ۸دی، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه صبح امروز(سه شنبه)  در همایش بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: باید بدانیم استاد تراز انقلاب در کجا ساخته می‌شود؟ قطعا چنین استادی باید بداند در یکی از عرصه‌های جهادی غیر جهادی علمی باید حضور داشته باشد مانند شهید چمران که در این عرصه حضور داشتند.

وی افزود: عرصه جهاد برای اساتید بسیجی در داخل کشور است برای ساختن جامعه که به شدت نیاز به تلاش و‌ مجاهدت علمی اساتید بسیجی، هم در عرصه‌های علمی و اجتماعی است که این موضوع خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی هم است.

سردار جعفری تصریح کرد: ما در عرصه علوم انسانی – اسلامی ضعف داریم که اساتید بسیجی باید در این عرصه نیز اقدام کنند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در چهلمین سال خودش قرار دارد که چهل سال مقاومت دستاورد کمی نیست. آن‌هم با این همه ابر قدرت‌های سیاسی و مالی و نظامی حفظ انقلاب به یک معجزه شبیه است. رهبر انقلاب عمر انقلاب را به پنج مرحله تقسیم کردند که اکنون ما در مرحله سوم هستیم. مرحله اول پیروزی انقلاب بود و مرحله دوم تثبیت نظام اسلامی بود که چهل سال طول کشید و ما از آن گذر کردیم. مراحل بعدی اسلامی شدن دستگاه‌های نظام و جامعه است.

وی ادامه داد: در همین مرحله تثبیت نظام، دستاوردهای بسیار بزرگی داشتیم. این همه عزت و اقتدار ‌ و توسعه انقلاب در منطقه و جهان و پیامدهای آن دستاوردهای بزرگی است که در همین مرحله بدست آمده است. پیروزی‌های بزرگی‌نصیب انقلاب اسلامی شده است مانند پیروزی‌هایی که ملت‌های عراق و لبنان و سوریه در تبعیت از انقلاب اسلامی بدست آوردند. در یمن هم ‌پیروزی نزدیک است و این روزهای اخیر شاهد شکست ائتلاف عربی و کشورهای غربی در الحدیده هستید و در آینده نزدیک‌شاهد پیروزی ملت یمن خواهیم بود.

**حرکت‌مان در مرحله سوم انقلاب کند است

سرلشکر جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات داخلی کشور گفت: امروز مشکلات اقتصادی با سوءمدیریت‌های داخلی بر دشمنی‌های دشمنان خارجی به معضل بزرگی تبدیل شده که به عزم راسخی برای حل آن نیاز است.

وی ادامه داد: ارزیابی مثبتی از تحقق اهداف انقلاب اسلامی در مراحل سوم و چهارم آن نداریم و حرکت‌مان در مرحله سوم انقلاب کند است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی به اشتباه سپاه را تنها یک نهاد نظامی می‌دانند، تصریح کرد: سپاه از اول هم یک نهاد صرفا نظامی نبود اما پس از پایان جنگ و با تدبیر رهبرانقلاب ماهیتی نظامی پیدا کرد و امروز عملکرد آن فرهنگی، اجتماعی و نظامی است.

سرلشکر جعفری مشکل اصلی کشور در مراحل سوم و چهارم انقلاب را سبک مدیریت اجرایی و مبانی فکری و دیدگاه‌های برخی مدیران دانست و تأکید کرد: در زمان جنگ هم ما با همین مشکل روبرو بودیم. بنی‌صدر دیدگاهی مادی داشت در صورتی که جنگ ما یک جنگ اعتقادی بود و همین امر نیروهای مومن را به جبهه می‌کشاند. اما این تفکر بنی‌صدر تنها پس از گذشت سه ماه از جنگ شکست خورد و وی به امام(ره) گفت باید پای میز مذاکره با صدام بنشینیم. اما حضرت امام(ره) این را نپذیرفتند و شاهد بودیم پس از فرار بنی‌صدر و حاکم شدن تفکر انقلابی تنها در عرض ۷ تا ۸ ماه خرمشهر آزاد شد. آنگاه صدام التماس می‌کرد که با ما مذاکره کند. این اتفاق حاصل جابجایی مدیریت جهادی با یک مدیریت مادی بود.

وی تصریح کرد: ما امروز هم دچار چنین مشکلاتی هستیم و مدیریت صحنه کشور می‌بایست یک مدیریت بومی باشد که اولین شرطش رعایت اسلامی بودن نظام است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دیگر شاهد جنگ بین دو ارتش در منطقه غرب آسیا نبودیم، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اکثر جنگ‌ها بین مردم با ارتش متجاوز بوده است که دشمنان نیز با درک این موضوع دست به کار ایجاد نیروهای نیابتی مانند داعش برای مقابله با انقلاب اسلامی کردند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه امروز دوست و دشمن جمهوری اسلامی ایران را در عرصه دفاعی موفق می‌دانند، تصریح کرد: سپاه امنیت ۱۰۰ درصدی را در جنوب شرق و کردستان برقرار کرده و این به خاطر نقش دادن به مردم این مناطق بوده است. امروز به غیر از عرصه دفاع و امنیت در هیچ عرصه دیگری از اداره کشور تفکر انقلابی حاکم نیست.

وی یکی از بزرگترین موانع در کشور را وجود جریانات فکری در مقابل جریان اسلامی ناب دانست و گفت: امروز دیدگاه‌های زیادی در مخالفت با اسلام ناب وجود دارد که آخرین آن هم نامه‌ای است که این ۱۰۰ نفر به رهبر انقلاب نوشتند و در آن پیشنهاد دادند جمهوری اسلامی برود و با ترامپ مذاکره کند. خود ترامپ هم اخیرا گفته است آنقدر فشارها را بر ایران زیاد می‌کنیم که با ما پای میز مذاکره بیایند.

** نامه‌نگاری درباره مذاکره با آمریکا همراهی با ترامپ است

سرلشکر جعفری افزود: اقدام این افراد به نوعی همراهی با ترامپ است. اگر نگوییم همه اینها مأمور بودند اما تعداد قابل توجهی از آنان مأمور بودند تا فضاسازی مناسب با ترامپ را در کشور ایجاد کنند. مذاکره برجام یک استثنا بود که بنا بر مصالحی و با اذن رهبری انجام شد. اگر به صورت خوشبینانه نگوییم افرادی که چنین نامه‌ای را نوشتند خائن و ضد انقلاب هستند، اشکال اصلی کار مبانی فکری و لیبرالی آنهاست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف آمریکا از ایجاد فشار در بعد دفاعی به کشور را تضعیف توان موشکی ما دانست و گفت: توان موشکی ایران متکی به جهاد علمی جهادگران علمی است. امروز اندیشکده‌های آمریکایی هم به این نکته اذعان دارند که ایران دارای بزرگترین زرادخانه موشکی در منطقه است. ما از لحاظ علمی توان افزایش برد موشک‌ها را داریم ولی فعلا این موضوع سیاست‌مان نیست زیرا بسیاری از اهداف استراتژیک دشمنان در همین برد ۲ هزار کیلومتری قرار دارد و به همین خاطر دشمن جرأت نگاه چپ به جمهوری اسلامی را ندارد.

سرلشکر جعفری در پایان حل مشکلات علمی و تربیت نسل جوان انقلابی را دو تکلیف اساسی و بزرگ اساتید بسیجی دانست.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه